روش های درمان لکه های قرمز در دهان

روش های درمان لکه های قرمز در دهان | بهترین جراح لثه اصفهان

بررسی روش های درمان لکه های قرمز در دهان

از آنجایی که دلایل ایجاد لکه‌های قرمز در دهان بسیار متنوع است، برنامه درمانی شما به علت اصلی بروز آنها بستگی دارد. در این مطلب از سایت دکتر حسین برجیان بهترین جراح لثه اصفهان روش های درمان لکه های قرمز در دهان را مورد بررسی قرار می دهیم. بسته به علت، پزشک ممکن است گزینه های درمانی زیر را پیشنهاد دهد:

داروهای ضد التهابی

اگر بیماری خودایمنی دارید، ممکن است استروئیدها و داروهای ضد التهابی خاص برای کاهش التهاب در سراسر بدن به شما داده شود.

آنتی بیوتیک ها یا ضد قارچ ها

در صورت ابتلا به عفونت دارید، پزشک آنتی بیوتیک تجویز می کند. اما اگر عفونت قارچی دارید، ممکن است یک ضد قارچ تجویز شود. زیرا ویروس ها به آنتی بیوتیک ها پاسخ نمی دهند، بنابراین در صورت ابتلا به عفونت ویروسی به شما آنتی بیوتیک داده نمی شود.

مشاوره رژیم غذایی

از آنجایی که رژیم غذایی جزء مهمی در علل بروز بیماری های دهان محسوب می شود. ممکن است پزشک شما شروع یک برنامه تغذیه اختصاصی را برای کمک به علائم شما پیشنهاد دهد.

پیشگیری از ایجاد لکه های قرمز در دهان

از آنجایی که بسیاری از علل ایجاد لکه های قرمز در دهان ماهیت عفونی دارند، مهم است که با رعایت بهداشت مناسب مانند شستن دست ها از خود در برابر عوامل بیماری زا محافظت کنید. از قرار دادن دست ها در دهان به خصوص پس از لمس دستگیره های در یا تعامل با افراد بیمار خودداری کنید. علاوه بر این، حفظ تغذیه مناسب و پرهیز از دخانیات و الکل نیز می تواند در پیشگیری از بروز لکه های قرمز در دهان موثر باشد.

علل اصلی ایجاد بی حسی لب ها | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

خطرات ایجاد لکه های قرمز در دهان

در بیشتر موارد، لکه های قرمز در دهان بیشتر آزاردهنده و ناراحت کننده هستند. با این حال، یک نقطه قرمز در دهان شما نیز ممکن است نشانه ای از یک فرآیند سرطانی باشد، بنابراین هرگز علائم خود را نادیده نگیرید. همیشه مهم است که علائم خود را پیگیری کنید زیرا بسیاری از بیماری های زمینه ای اغلب نیاز به پیگیری و درمان دارند.

طول دوره رفع و درمان لکه های قرمز در دهان

مدت زمان علائم شما به علت خاص آن بستگی دارد. به عنوان مثال، علل باکتریایی لکه های قرمز در دهان اغلب با از بین رفتن باکتری های زمینه ای از بین می روند، در حالی که علل خودایمنی لکه های قرمز در دهان ممکن است یک مشکل مادام العمر باشد.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین جراح لثه اصفهان

آیا لکه های قرمز در دهان یک بیماری حاد است یا مزمن؟

مواردی وجود دارد که در آن لکه های قرمز در دهان می توانند مزمن باشند. به خصوص آنهایی که با شرایط خودایمنی مانند بیماری التهابی روده مرتبط هستند. علاوه بر این، ویروس هایی مانند تبخال می توانند در بدن باقی بمانند و در مواقع استرس فیزیکی و عاطفی عود کنند. لکه های قرمز مربوط به عادات مزمن مانند تنباکو و الکل نیز ممکن است باقی بمانند و مزمن شوند در حالی که عفونت های باکتریایی حادتر هستند.

امکان سرایت لکه های قرمز در دهان به سایر قسمت های بدن

لکه های قرمز در دهان بسته به علت ممکن است پخش شوند یا در سایر قسمت های بدن ظاهر شوند. به عنوان مثال، علل عفونی از باکتری تا قارچ می تواند باعث ایجاد لکه ها نه تنها در دهان، بلکه در نواحی مانند اندام تناسلی و زیر بغل شود.

توجه :

  • صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان، متخصص پیوند لثه و استخوان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شد.

مطالعه بیشتر :

طول دوره کاشت ایمپلنت دندان چقدر است؟

علائم همراه با درد لثه

آشنایی با ارتودنسی ژله‌ ای

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ