روش های درمان و اصلاح فاصله بین دندان کودکان

روش های درمان و اصلاح فاصله بین دندان کودکان | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

بررسی روش های درمان و اصلاح فاصله بین دندان کودکان

گاهی اوقات ایجاد فاصله بین دندان‌های کودکان، کاملاً طبیعی است. فقط والدین باید صبر کنند تا با رشد دندان‌های دائمی، این مشکل برطرف شود. اما در برخی دیگر فاصله بین دندان‌ها به یک عارضه بزرگ تبدیل می‌شود و باید از روش‌های دیگری برای درمان استفاده کرد. در ادامه این مطلب از سایت دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان به مطالعه و بررسی روش های درمان و اصلاح فاصله بین دندان کودکان خواهیم پرداخت.

در صورتی که شکاف بین دندان‌ها نگران کننده نباشد یا مشکلی را برای کودک ایجاد نکند، می‌توان این شکاف را همانطور که هست به حال خود رها کرد. گاهی اوقات برخی از والدین به علت نگرانی در رابطه با این موضوع به متخصص ارتودنسی ارجاع داده می‌شوند تا مشکل آنها برطرف شود. در ادامه برخی از روش‌های درمان فاصله بین دندان‌های کودکان را برای شما بیان می‌کنیم.

استفاده از بریج دندانی

بریج یا پل دندان یکی دیگر از روش‌های اصلاح فرم دندان است. بریج دندان از یک پایه فلزی تشکیل شده است که قادر است با اتصال به دندان‌های مجاور، تاج دندان مصنوعی را روی سطح لثه نگه دارد. از بریج دندان برای جایگزینی یک یا چند دندان از دست رفته نیز استفاده می‌شود و انتخاب کاملا مناسبی برای اصلاح شکل دندان‌ها یا از بین بردن فاصله بین دندان‌های کودکان است.

مطلب پیشنهادی : مراحل انجام ارتودنسی متحرک و نکات مراقبتی

روکش های دندانی

روکش‌های دندانی نیز انتخاب مناسبی برای درمان فاصلۀ بین دندان‌های کودکان هستند. این روکش‌ها از مواد مختلفی ساخته شده است. به عنوان مثال برخی از روکش‌ها از سرامیک، کامپوزیت یا گلاس آینومر ساخته شده است. در صورتی که شکاف کوچک باشد، پزشک ممکن است از روکش‌هایی که فقط کمی از دندان‌های طبیعی پهن‌تر هستند، برای پوشش دادن شکاف استفاده کند.

این روکش‌ها به شکل دائمی یا برای چند سال به سطح دندان می‌چسبند و ظاهر دندان را اصلاح خواهند کرد.روکش‌های دندانی معمولاً برای پوشاندن، محافظت، ترمیم و بهبود شکل دندان‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

عوامل و معایب ایجاد فاصله بین دندانی در کودکان | بهترین جراح لثه اصفهان

ایمپلنت

ایمپلنت یک پیچ فلزی است که برای نگهداری تاج یا پروتز دندان در استخوان فک قرار می‌گیرد. در صورتی که پزشک بخواهد از ایمپلنت یا بریج دندان برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته استفاده کند، قادر است فاصله بین دو دندان مجاور را نیز از این طریق کنترل کند.

لوازم ثابت

یکی دیگر از روش‌هایی که برای اصلاح یا درمان فاصله بین دندان‌های کودکان مورد استفاده قرار می‌گیرد، استفاده از لوازم ثابت مانند بریس دندان است. بریس‌های دندانی معمولاً روی دندان‌های جلویی ثابت می‌شوند. گاهی اوقات نیز از نوارهای لاستیکی برای از بین بردن فاصله بین دندان‌ها استفاده می‌شود که در قسمت‌های قبلی به طور کامل توضیح داده شد.

پرکننده کامپوزیت

یکی از روش‌های درمان فاصلۀ بین دندان‌های کودکان استفاده از پرکننده کامپوزیت است. مواد پر کننده کامپوزیت از نوعی رزین ساخته می‌شوند و به صورت یک ماده رنگی سفید یا شیری برای پر کردن حفره‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. این ماده پر کننده را می‌توان همراه با یک باندینگ روی دندان استفاده کرد.

پرکننده‌های کامپوزیتی انواع مختلفی دارند. ابتدا دندانپزشک نزدیکترین رنگ به دندان کودک را انتخاب می‌کند و سپس مقداری از ماده کامپوزیت را روی سطح شکاف قرار می‌دهد. سپس با فرم دهی و شکل دادن به ماده کامپوزیتی، به طور کامل شکاف دندان را محو می‌کند.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

جراحی فرنکتومی

در صورتی که فرنوم باعث ایجاد فاصله بین دندان‌های کودکان شود، می‌توان از جراحی فرنکتومی استفاده کرد.

جراحی دهان

در صورتی که مشکلات شدیدی در استخوان فک وجود داشته باشد، ممکن است دندانپزشک برای برداشتن دندان‌های فرو رفته یا بیرون آوردن آنها، از روش جراحی استفاده کند. معمولا در صورتی که سایر روش‌های اصلاح فرم دندان کارساز نباشد، استفاده از روش جراحی بسیار مفید خواهد بود.

بریس ‌های شفاف

بعضی مواقع ممکن است کودکان نسبت به بریس‌های دندانی حساسیت نشان دهند. در این حالت می‌توان از بریس‌های نامرئی استفاده کرد که نوعی بریس شفاف یا مجموعه‌ای از قطعات پلاستیکی هستند که روی دندان قرار می‌گیرند و به آرامی دندان‌ها را به سمت یکدیگر حرکت می‌دهند.

راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم

توجه :

  • صحت علمی مطلب منتشر شده فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شده است.

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ