روش های پیشگیری از عقب رفتگی لثه

روش های پیشگیری از عقب رفتگی لثه | بهترین دندانپزشک اصفهان

بررسی روش های پیشگیری از عقب رفتگی لثه

مراحلی وجود دارد که می‌توانید برای جلوگیری از عقب رفتگی لثه انجام دهید. در این مطلب از سایت دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان روش های پیشگیری از عقب رفتگی لثه را مورد بررسی قرار می دهیم.

بیماری لثه بیشتر در بزرگسالان دیده می‌شود، اما کودکان نیز می‌توانند به آن مبتلا شوند. بزرگترین هدف شما باید جلوگیری از بیماری لثه و تلاش برای لثه‌های سالم باشد. دندان‌های خود را روزانه مسواک بزنید و نخ دندان بکشید تا از بیماری لثه جلوگیری کنید. ترجیحاً باید بعد از هر وعده غذایی یا میان وعده مسواک بزنید. دندان‌های خود را با مسواک مرغوب مسواک بزنید و هر دوازده هفته یک مسواک جدید تهیه کنید.

به طور مرتب به دندانپزشک مراجعه کنید

اطمینان حاصل کنید که قرارهای دندانپزشکی خود را برنامه ریزی کرده و به صورت مرتب مراجعه کنید. دندانپزشک می‌تواند علائم اولیه عقب رفتگی لثه را تشخیص و درمان کند.

روش‌های مسواک زدن مناسب را بیاموزید

بسیاری از افراد متوجه نمی‌شوند که به طور نامناسب مسواک می‌زنند. بسیاری از افراد بیش از حد تهاجمی مسواک می‌زنند. شما باید از مسواکی استفاده کنید که خیلی خمیردندان ساینده و یا خیلی ملایم نباشد. دندان‌های خود را به آرامی مسواک بزنید و حتما خط لثه را مسواک بزنید. دندانپزشک یا متخصص بهداشت می‌تواند روش‌های مناسب مسواک زدن را به شما نشان دهد.

راه های درمانی عقب رفتگی لثه | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

از مصرف مواد غذایی و نوشیدنی‌های اسیدی اجتناب کنید

ممکن است وسوسه انگیز باشند اما غذاهای اسیدی و نوشیدنی می‌توانند عقب رفتگی لثه را تسریع کنند. مینای دندان شما ممکن است در برابر اسیدها مقاومت بیشتری داشته باشد، اما عاج دندان این گونه نیست. قرار گرفتن ریشه دندان در معرض نوشیدنی‌هایی مانند شراب، نوشابه و آب پرتقال می‌تواند در مدت زمان کوتاهی به شدت به آن‌ها آسیب برساند. اگر لازم است آب آن‌ها را بنوشید، آب آن‌ها را کم کنید.

از استعمال دخانیات خودداری کنید

این موارد شامل سیگار و محصولات دخانیات بدون دود است.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان

در مورد محافظ شبانه سفارشی سوال کنید

اگر دندان‌های خود را ساییده یا سفت می‌کنید. از دندانپزشک خود در مورد محافظ شبانه سفارشی سوال کنید. این دستگاه به محافظت از دندان و لثه در برابر اثرات مخرب ساییدن دندان کمک می‌کند. این امر می‌تواند به شما در رفع فشار از روی فک و همچنین جلوگیری از مالش دندان‌های پایین و بالا به هم کمک کند.

غذای سالم بخورید

غذاهای شیرین و نشاسته ای می‌توانند پلاک دندانی را افزایش دهند. یک رژیم غذایی سالم می‌تواند مواد مغذی لثه و دندان شما را برای سالم ماندن تأمین کند.

توجه :

  • صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شد.

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ