روش های پیشگیری از عوارض بلیچینگ دندان

روش های پیشگیری از عوارض بلیچینگ دندان | بهترین جراح لثه اصفهان

بررسی روش های پیشگیری از عوارض بلیچینگ دندان

در این مقاله از سایت دکتر حسین برجیان بهترین جراح لثه اصفهان روش های پیشگیری از عوارض بلیچینگ دندان را مورد بررسی قرار می دهیم. احتمال بروز عوارض بلیچینگ را می توان با رعایت موارد زیر کاهش داد:

استفاده از درصد مناسب پراکسید هیدروژن

مواد بلیچینگ حاوی درصدی از پراکسید هیدروژن می باشند که موجب سفیدی دندان ها می شود، اما باید به این نکته توجه نمود که استفاده بیش از حد از پراکسید نه تنها باعث سفیدتر شدن آن ها نمی شود، بلکه موجب آسیب رساندن به پروتئین های مینای دندان و تغییر ساختار آن ها می گردد. بنابراین به طور معمول دندانپزشکان زیبایی با استفاده از راهنمای سایه و به طور اصولی روند سفید کردن دندان ها را پیش می برند.

مراجعه به دندانپزشک زیبایی

مراجعه به متخصص ترمیمی و زیبایی از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا در مطلوب بودن نتیجه و همچنین کاهش عوارض خدمات زیبایی دندان نقش بسیار موثری دارد. علاوه بر این ایشان می تواند در انتخاب روش مناسب سفید کردن دندان ها به بیمار کمک نماید و در صورتی که انجام بلیچینگ برای بیمار مناسب نباشد، این موضوع را با او درمیان خواهد گذاشت تا از بروز عوارض احتمالی آن پیشگیری نماید.

استفاده از فلوراید

به طور معمول توصیه می شود پس از انجام بلیچینگ برای کاهش عوارضی مانند درد و حساسیت از فلوراید استفاده شود، این ماده در خمیر دندان های حاوی فلوراید موجود می باشد. همچنین افرادی که بلیچینگ انجام داده اند، می توانند از ژل ها و خمیر دندان های ضد حساسیت نیز استفاده کنند. علاوه بر این در افرادی که درد بیشتری را تجربه می کنند، مصرف دارو های ضد درد مانند استامینوفن توصیه می شود.

مقایسه کاربردهای کامپوزیت و بلیچینگ دندان | بهترین جراح لثه اصفهان

تاثیر نکات مراقبتی بعد از بلیچینگ بر عوارض آن

رعایت و انجام دستورالعمل هایی که دندانپزشک پس از انجام بلیچینگ به بیمار آموزش می دهد، بر کاهش عوارض آن تاثیر می گذارد. این دستورالعمل ها شامل موارد زیر می باشند:

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین جراح لثه اصفهان

رعایت بهداشت دهان و دندان

رعایت بهداشت دهان و دندان از مواردی است که نقش بسیار مهمی در ماندگاری بلیچینگ دارد. پس توصیه این است که به طور مرتب مسواک بزنید و از دهانشویه مناسب با تجویز دندانپزشک خود، استفاده نمایید.

ترک عادات مضر

عاداتی مانند کشیدن سیگار را ترک نمایید و همچنین مصرف زیاد و بیش از حد قهوه، چای و سایر نوشیدنی ها و مواد غذایی حاوی رنگدانه را محدود کنید. در غیر این صورت رنگ دندان ها سریع تغییر کرده و دوباره بدرنگ و زرد می شوند.

عدم مصرف مواد غذایی اسیدی، گرم و یا سرد

از مصرف مواد غذایی اسیدی خودداری کنید و همچنین خوردن مواد غذایی و نوشیدنی های سرد و یا گرم را بسیار محدود کنید.

توجه :

  • صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان، مسترشیپ پیوند لثه و استخوان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شد.

مطالعه بیشتر :

مقایسه بلیچینگ با جرمگیری

کاربردهای چسب موقت ایمپلنت دندان

مقایسه کاربردهای کامپوزیت و بلیچینگ دندان

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ