عوارض و معایب بلیچینگ دندان

عوارض و معایب بلیچینگ دندان | بهترین جراح لثه اصفهان

بررسی عوارض و معایب بلیچینگ دندان

در این مقاله از سایت دکتر حسین برجیان بهترین جراح لثه اصفهان عوارض و معایب بلیچینگ دندان را مورد بررسی قرار می دهیم. به طور معمول افردی که از این روش برای سفید کردن دندان های خود استفاده می کنند، نتایج رضایت بخشی را تجربه می کنند و دچار عوارض نمی شوند و یا با عوارض خیلی کمی مواجه می شوند که موقتی بوده و نگران کننده نیستند.

این روش به طور معمول عوارضی به همراه ندارد، مگر اینکه بیمار دچار بیماری های لثه باشد و اقدام به انجام بلیچینگ نماید. البته دندانپزشک پیش از شروع این روش معاینات لازم را انجام می دهد و در صورتی که مشکلات مربوط به دهان و دندان را مشاهده نماید، ابتدا آن ها را برطرف می کند و سپس فرایند بلیچینگ را انجام می دهد. بلیچینگ روش ایمن و کم تهاجمی می باشد، اما با این وجود ممکن است با عوارضی همراه باشد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

حساسیت دندان

حساس شدن دندان ها می تواند به دلیل تماس عاج دندان با مواد شیمیایی بلیچینگ به وجود بیاید. این حساسیت ممکن است هنگام انجام بلیچینگ و یا مدتی پس از انجام آن رخ دهد و موجب حساس شدن دندان ها به دمای سرد و یا گرم مواد غذایی و نوشیدنی ها می شود.

تحریک بافت لثه

هنگام انجام بلیچینگ، بافت نرم لثه بر اثر تماس با مواد سفید کننده دندان سفید می شود که پس از گذشت مدت زمان کوتاهی، رنگ آن دوباره به حالت طبیعی خود برمی گردد. همچنین ممکن است در برخی افراد مقداری التهاب و قرمزی در لثه بوجود بیاید که نگران کننده نیست و با گذشت چند ساعت برطرف می شود.

مقایسه بلیچینگ با جرمگیری | بهترین جراح لثه اصفهان

نتایج نامطلوب بلیچینگ

نتایج بلیچینگ تا حدودی به رنگ اصلی دندان های بیمار بستگی دارد. گاهی ممکن است دندان ها بیش از حد سفید شوند و یا بر اثر تیرگی زیاد لکه های موجود بر روی آن ها، تغییر رنگ ندهند. این نتایج موجب نارضایتی بیمار می شوند، اما بیمار نباید از این موضوع ناراحت شود، زیرا ماندگاری بلیچینگ دائمی نیست و رنگ دندان ها پس از 6 ماه به رنگ طبیعی خود بازمی گردد.

آسیب به مینای دندان

در صورتی که از مواد بلیچینگ به درستی استفاده نشود. امکان آسیب رساندن به مینای دندان و یا از بین رفتن آن وجود خواهد داشت که این اتفاق برگشت ناپذیر خواهد بود. به همین دلیل توصیه می شود که حتما برای انجام کارهای زیبایی دندان ها به دندانپزشک متخصص ترمیمی و زیبایی مراجعه نمایید تا به نتیجه مطلوب و دلخواهتان بدون عوارض جبران ناپذیر دست یابید.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین جراح لثه اصفهان

مدت زمان باقی ماندن عوارض بلیچینگ

به طور معمول عوارض بلیچینگ در کوتاه مدت و طی چند ساعت برطرف می شوند و جای نگرانی ندارند. اما در صورتی که مینای دندان آسیب ببیند، غیر قابل جبران خواهد بود و این عارضه دائمی می باشد. بلیچینگ در صورتی که توسط متخصص دندانپزشکی انجام شود و به طور اصولی صورت بگیرد، بدون درد خواهد بود. در صورتی که دندان ها دچار ترک و یا حفره باشند و مواد بلیچینگ از طریق آن ها به درون دندان نفوذ کند، می تواند باعث آسیب به دندان و ریشه آن شود که در برخی موارد درمان آن نیازمند انجام عصب کشی می باشد.

توجه :

  • صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان، مسترشیپ پیوند لثه و استخوان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شد.

مطالعه بیشتر :

کاربردهای چسب موقت ایمپلنت دندان

مقایسه کاربردهای کامپوزیت و بلیچینگ دندان

روش های پیشگیری از عوارض بلیچینگ دندان

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ