علل باقی ماندن ریشه دندان در لثه

علل باقی ماندن ریشه دندان در لثه | بهترین دندانپزشک اصفهان

بررسی علل باقی ماندن ریشه دندان در لثه

باقی ماندن ریشه در لثه مطمئنا بر اثر موارد مختلفی ایجاد می شود. در مطلب امروز سایت دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان علل باقی ماندن ریشه دندان در لثه را مورد بررسی قرار می دهیم. در برخی موارد امکان دارد مشاهده کنیم که کشیدن و بیرون آوردن دندان برای برخی از افراد بسیار الزامی و ضروری می باشد. به این دلیل خارج کردن ریشه از لثه بسیار اورژانسی است زیرا باعث آسیب دیدن سایر دندان ها می شود. برخی از عواملی که باعث باقی ماندن ریشه در لثه می شود شامل موارد ذیل می باشد:

وجود دندان شکسته

یکی از مشکلاتی که برای بیشتر افراد بروز می کند شکستن دندان است. در اکثر مواقع تنها قسمت کوچکی از دندان ها شکسته می شود که در این موارد می توانیم دندان را با کامپوزیت درمان کنیم. اما مواردی وجود دارد که دندان به شکل کامل و بسیار نزدیک به لثه دچار شکستگی می شود. در این موقعیت دندان نیاز به درمان اساسی دارد و لازم است که ریشه از لثه خارج شود. عارضه دندان شکسته ممکن است در هنگام انجام فعالیت های ورزشی بروز کند. شایع ترین دلایل برای ایجاد دندان شکسته زمین خوردن است که معمولا در کودکان اتفاق می افتد و باعث از دست دادن یک دندان می شود.

داشتن دندان عقل نهفته

برخی از افراد امکان دارد با شنیدن نام دندان عقل کمی احساس ترس داشته باشند. اما نکته قابل توجه این است که در صورت رسیدگی به این دندان مشکلی خاصی برای شما پیش نخواهد آمد. معمولا دندان های عقل در بیشتر افراد به شکل طبیعی وجود دارد اما برخی از افراد نیز وجود دارند که با مشکل دندان عقل رشد نکرده روبرو هستند.

برای بررسی وضعیت این نوع دندان ها لازم است که از فک عکس رادیولوژی گرفته شود. پس از گرفتن عکس رادیولوژی دندانپزشک بررسی های لازم را انجام می دهد که آیا دندان نیاز به خارج کردن دارد یا خیر. معمولا در بیشتر افراد لازم است که دندان عقل باید خارج شود. به این دلیل خارج کردن دندان الزامی است. در صورتی که دندان عقل درمان نشود امکان دارد به دندان های دیگر آسیب برساند.

خطرات و عوارض باقی ماندن ریشه در لثه | بهترین جراح لثه اصفهان

کشیدن دندان

کشیدن دندان ها امکان دارد به دلایل گوناگونی مانند بیماری پریودنتال اتفاق بیافتد این بیماری بر اثر التهاب لثه ها و جمع شدن باکتری ها و عغونت دندان ها ایجاد می شود. در بیشتر موارد کشیدن دندان ها کار ساده ای است و درد چندانی ایجاد نمی کند. اما در برخی افراد امکان دارد کشیدن دندان ها کار سخت و پیچیده ای باشد در این شرایط استفاده از روش های معمول امکانپذیر نیست. امکان دارد در هنگام تخلیه دندان دچار شکستگی شود و موجب باقی ماندن ریشه در لثه شود. در برخی موارد نیز کشیدن دندان ها به دلیل کوچک بودن فک و تعدد دندان ها انجام می گیرد.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان

رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان

عدم رعایت بهداشت دندان، مسواک نزدن، عدم استفاده از نخ دندان و دهانشویه ها موجب پوسیدگی دندان ها می شود. در حالت کلی می توانید بهداشت عمومی دهان و دندان را رعایت کرده و از بیشتر مشکلات مربوط به دندان ها پیشگیری کنید.

زمانی که افراد به دندانهای خود توجه ای ندارند مطمئنا دندان ها دچار پوسیدگی و مشکل می شوند. ضعف به وجود آمده در دندان ها موجب پوسیدگی دندان ها می شوند که به احتمال زیاد دندان دچار شکستگی می شود. در این مواقع نیاز به کشیدن دندان احساس می شود. بنابراین رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان باعث می شود که احتیاج به درمان ریشه دندان داشته باشید.

توجه :

  • صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان، مسترشیپ پیوند لثه و استخوان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شد.

مطالعه بیشتر :

مزیت های آرام بخش IV در دندانپزشکی

نکات مراقبتی پس از تعویض لمینت دندان

نکاتی در مورد وسیع کننده کام

نظر در"علل باقی ماندن ریشه دندان در لثه"

  1. جعفری

    دکتر برجیان جراحی دندان عقل نهفته منو جراحی کردند ولی دندان کامل با جراحی خارج شد

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
error: Content is protected !!
سوالی دارید? چت در واتساپ