عوارض جراحی کشیدن دندان عقل

عوارض جراحی کشیدن دندان عقل | بهترین دندانپزشک اصفهان

عوارض جراحی کشیدن دندان عقل

در این مطلب از سایت دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان عوارض جراحی کشیدن دندان عقل را مورد بررسی قرار می دهیم. درد خفیف تا متوسط ​​پس از کشیدن دندان طبیعی و مورد انتظار است، اما چند عارضه دیگر نیز ممکن است بعد از کشیدن دندان عقل رخ دهند، از جمله:

آبسه ساب پریوستئال

این وضعیت یک آبسه چرکی است و زمانی ایجاد می‌شود که استخوان و بقایای بافت بین حفره استخراج بهبودی و بافتی که استخوان را می‌پوشاند به دام افتاده باشد. دندانپزشک می‌تواند آبسه را تخلیه کرده و آنتی‌بیوتیک‌ها را برای رفع عفونت تجویز کند.

درد

احتمالاً همراه با کشیدن دندان ها مقداری درد و تورم ایجاد می‌شود. در بیشتر موارد، داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی همراه با دوز محدودی از داروهای مسکن می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانند به کنترل بیشتر درد کمک کنند. یخ برای ۲۴ ساعت اول توصیه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود تا تورم را کاهش دهد.

پوسیدگی دندان

اگرچه به ندرت این وضعیت رخ می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد، اما پوسیدگی دندان یکی از شایع ترین عوارض واقعی پس از جراحی است. این عارضه معمولاً چهار تا هفت روز پس از کشیدن دندان رخ می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد، زمانی که لخته خون مورد نیاز برای بهبودی خیلی زود حل می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. دندانپزشک شما احتمالاً بسته به شدت درد آن را با محلول ضد عفونی کننده خوراکی یا یک پانسمان خاص درمان می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند.

نکات مراقبتی در جراحی برداشتن دندان عقل | بهترین ایمپلنت اصفهان

عفونت های باکتریایی

عفونت‌های باکتریایی پس از جراحی دندان عقل به ندرت و در کمتر از ۶ درصد موارد رخ می‌دهند. دندانپزشک شما ممکن است قبل از جراحی به شما دوز آنتی بیوتیک بدهد تا از بروز عفونت پیشگیری کند. بعد از جراحی، گاهی اوقات به دهانشویه های ضد عفونی کننده یا مصرف آنتی بیوتیک نیاز دارید.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان

نحوه  برداشتن دندان عقل

هنگام برداشتن و جراحی دندان عقل، معمولاً برای بی حس کردن ناحیه اطراف دندان، یک بی حسی موضعی به شما تزریق می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. درست قبل از کشیدن دندان، فشاری را احساس خواهید کرد، زیرا دندانپزشک یا جراح دهان باید با تکان دادن دندان به جلو و عقب، حفره دندان را باز کند. گاهی اوقات یک برش کوچک در لثه ایجاد می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود و ممکن است لازم باشد دندان قبل از برداشتن به قطعات کوچکتر بریده شود. برداشتن دندان عقل از چند دقیقه تا ۲۰ دقیقه یا حتی گاهی بیشتر طول می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کشد.

پس از برداشتن دندان عقل، ممکن است التهاب و ناراحتی در داخل و خارج دهان خود داشته باشید. گاهی اوقات، مقداری کبودی خفیف نیز قابل مشاهده است. این معمولاً در ۳ روز اول بدتر است، اما می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند تا ۲ هفته ادامه یابد.

• صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان، متخصص پیوند لثه و استخوان تایید گردد.

مزایا و عوارض فلوراید تراپی

مزایا و عوارض باندینگ دندان