علل و علائم پس زدن ایمپلنت دندان

نشانه های پس زدن ایمپلنت دندان | بهترین جراح لثه اصفهان

بررسی علل و علائم پس زدن ایمپلنت دندان

در این مطلب از سایت دکتر حسین برجیان بهترین جراح لثه اصفهان  به بررسی علل و علائم پس زدن ایمپلنت دندان می پردازیم. علائم متداولی وجود دارد که نشان می‌دهد ایمپلنت دندان شما پس زده شده است:

جا به جایی ایمپلنت و ترمیم آن

“تحرک” یا جابجایی ایمپلنت در استخوان فک نباید در یک ایمپلنت مناسب دیده شود. اگر این اتفاق در ایمپلنت نسبتاً جدید رخ دهد ، بدین معنی است که کاشت به طور دائم با استخوان پیوند ندارد. در ایمپلنت دندان‌های قدیمی تر، این امر ممکن است نشان دهنده وجود عفونت باشد، که دندان را شل کرده و باعث تغییر آن شده است. با گذشت زمان ، احتمالاً کاشت بیشتر و بیشتر شل می‌شود و حتی ممکن است از محل خود خارج شود.

درد در ناحیه ایمپلنت شده

بعد از 1-2 هفته ، در صورت سالم بودن و موفقیت آمیز بودن ایمپلنت، شما نباید هیچ گونه احساس دردی در نزدیکی محل کاشت دندانی خود احساس نمایید. درد و ناراحتی به احتمال زیاد نشان دهنده عفونت در زیر محل ایمپلنت دندان است که ممکن است باعث ایجاد التهاب در اطراف محل شود. اگر کاشت شما باعث ایجاد درد دهان می‌شود، سریعاً با دندان‌پزشک تماس بگیرید یا سریعاً به یک مرکز درمانی مراجعه کنید تا ناحیه کاشت توسط یک متخصص ارزیابی شود.

حساسیت هنگام فشار دادن و ایجاد فشار بر روی ایمپلنت

بعد از اینکه ایمپلنت شما بهبود یافت ، دیگر نباید احساس ناراحتی و حساسیتی در اثر فشار روی ایمپلنت خود هنگام لبخند زدن ، گاز گرفتن یا جویدن داشته باشید. باید دقیقاً مانند یک دندان عادی احساس شود. حساسیت هنگام گاز گرفتن ممکن است به معنای آلوده شدن ایمپلنت یا عدم اتصال صحیح آن با بافت فک و لثه باشد.

آلودگی لثه ، تورم یا پس رفت در نزدیکی ناحیه ایمپلنت

اگر پری ایمپلنت ایجاد شود و ناحیه اطراف ایمپلنت شما آلوده شود. احتمالاً علائمی را در خارج لثه‌های خود مشاهده می‌کنید. این علائم ممکن است شامل التهاب لثه و تورم ، پس رفت یا تغییر رنگ لثه باشد. اگر متوجه این موارد شدید یا موارد دیگر مشابهی در لثه خود دیدید ، با ما تماس بگیرید یا در اسرع وقت به یک درمانگاه تخصصی مراجعه نمایید.

داشتن مشکل هنگام جویدن درست مواد غذایی

ایمپلنت شما هنگام جویدن نباید احساس ناخوشایند یا ناراحتی داشته باشد. اگر متوجه شده اید که به دلیل جابجایی ایمپلنت ، درد یا فشار ، در جویدن مناسب با ایمپلنت خود مشکل دارید ، این یک علامت هشدار دهنده برای عدم موفقیت و رد ایمپلنت است.

علل پس زدن ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان به دلایل مختلفی از جمله عوامل بهداشتی، استاندارد مراقبت‌های بعد از عمل و مهارت و تخصص کافی دندان‌پزشک می‌تواند شکست بخورد و پس زده شود. در زیر چند دلیل اصلی عدم موفقیت ایمپلنت دندان آورده شده است:

رد اجسام خارجی و واکنش آلرژیک

انجمن دندانپزشکی استرالیا اظهار می‌دارد هر وقت یک جسم خارجی به بدن شما وارد شود. احتمال عوارض جانبی وجود دارد. کاشت دندان و سایر مواد مورد استفاده برای روش کاشت ممکن است یک واکنش موضعی ایجاد کند. برای اطمینان از بهترین مواد برای درمان ، دندان‌پزشک باید بررسی کند که آیا آلرژی دارید یا خیر.

علل دندان درد بعد از ایمپلنت | بهترین جراح لثه اصفهان

عدم تنظیم مناسب ایمپلنت

یکی از جنبه‌های چالش برانگیز دندانپزشکی ایمپلنت، قرار دادن ایمپلنت به گونه ای است که کاملاً توسط استخوان احاطه شده باشد. بعضی اوقات وضعیت و شرایط موجود در استخوان موقعیت ایده آلی برای ایمپلنت نیست. بنابراین ایمپلنت و استخوان در آخر ممکن است بدون تنظیم مناسب نسبت به یکدیگر در محل قرار داشته باشند. وقتی ایمپلنت با استخوان مطابقت نداشته باشد ، تاج‌ها می‌توانند غیر طبیعی به نظر برسند ، لثه‌ها می‌توانند عقب رفتگی داشته باشند و فلز خاکستری تیره ایمپلنت در لثه قابل مشاهده باشد.

اصلاح ایمپلنت‌هایی که در جای اشتباهی قرار گرفته اند می‌تواند مشکل باشد. روند برداشتن می‌تواند به استخوان و دندان‌های مجاور آسیب برساند. به همین دلیل است که برای اولین بار تنظیم درست آن بسیار مهم و حیاتی است. و همین‌طور انتخاب دندان‌پزشک با دانش و با تجربه برای به دست آوردن بهترین نتایج از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

پیش ایمپلنتیتیس و سایر عفونت‌ها

پیش ایمپلنتیتیس یکی از دلایل اصلی نارسایی ایمپلنت دندان است. بحث بر سر این است که آیا باید آن را به عنوان یک بیماری طبقه بندی کرد یا به دلیل عارضه ای که جسم خارجی در حفره دهان قرار می‌گیرد، به عنوان یک عارضه طبقه بندی شود. صرف نظر از این موارد، گاهی اوقات یک پاسخ التهابی ممکن است اندکی پس از اتمام عمل ایجاد شود که ناشی از تشکیل باکتری‌ها در دهان است.

پری ایمپلنتیتیس می‌تواند به لثه و استخوان اطراف ایمپلنت آسیب برساند ، و به طور بالقوه منجر به ریزش استخوان ثانویه یا نارسایی ایمپلنت شود. در حالی که می‌توان بیماری را درمان کرد ، در بیشتر مواقع غیر از آن ، نیاز به تعویض ایمپلنت است. کسانی که مستعد ابتلا به عفونت باکتریایی یا پری ایمپلنتیتیس هستند ، مبتلایان به دیابت ، افراد سیگاری و مبتلایان به بهداشت دهان و دندان بد هستند.

رد پیوند ایمپلنت با استخوان

پیوند ایمپلنت با استخوان اصطلاحی است که برای توصیف توسعه پیوند ساختاری بین استخوان و تیتانیوم ایمپلنت تازه وارد شده استفاده می‌شود. این روند معمولاً چند هفته تا چند ماه طول می‌کشد. گاهی ایمپلنت کاملاً با استخوان فک ادغام نمی‌شود. این امر می‌تواند ایمپلنت را شل کند ، یا حتی می‌تواند از محل استخوان خارج شود. دلیل اصلی این امر عدم وجود استخوان کافی برای قرار دادن ایمپلنت در آن است.

تراکم استخوان و سلامت کلی استخوان شما در مورد دندانپزشکی ایمپلنت یک نکته مهم است. ارزیابی سلامت استخوان شما کاری است که دندان‌پزشک شما قبل از انجام عمل انجام می‌دهد. در صورت عدم وجود استخوان کافی ، یک عمل پیوند استخوان یا لیفت سینوس گزینه ای برای بازگرداندن شرایط صحیح برای قرار دادن ایمپلنت‌ها است.

آسیب‌های عصبی

در حالی که آسیب عصبی نادر است ، ممکن است اتفاق بیفتد که ایمپلنت خیلی نزدیک به اعصاب اطراف دهان ثابت شود. بروز این امر بیشتر در مورد دندانپزشکان بی تجربه در زمینه کاشت دندان شایع است ، یا وقتی دندان‌پزشک از برنامه درمانی خود به عنوان بخشی از عمل خود استفاده نمی‌کند. برنامه درمانی همان چیزی است که به دندان‌پزشک کمک می‌کند تا تمام عواملی را که می‌توانند روی روش کاشت ایمپلنت تأثیر بگذارند ، مانند شناسایی محل ایده آل کاشت در رابطه با ساختارهای مهم و اعصاب در دهان ، شناسایی کند. آسیب عصبی معمولاً در هنگام وجود بی حسی ، درد شدید یا احساس سوزن سوزن شدن در اطراف لثه ، لب ، گونه یا زبان تشخیص داده می‌شود.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین جراح لثه اصفهان

عدم موفقیت خود عمل ایمپلنت

علی رغم اینکه از یک فلز قوی ساخته شده است ، ممکن است پایه ایمپلنت فلزی شل شود. هنگامی که قسمت کاشت ایمپلنت شل شود ، حرکت می‌تواند باعث شکستگی ایمپلنت شود. به لطف پیشرفت‌های فناوری ایمپلنت ، امروزه این موضوع کمتر اتفاق می‌افتد ، با این وجود شکستن ایمپلنت هنوز هم می‌تواند رخ دهد. به خصوص با اجناس ارزان تر و آزمایشگاه‌های خارج از کشور ، که ممکن است از مواد بی کیفیت استفاده کنند ، منجر به ایجاد نقص‌هایی در اندازه و تناسب ایمپلنت می‌شود، که ثبات ایمپلنت را به خطر می‌اندازد.

شما می‌خواهید اطمینان حاصل کنید که دندان‌پزشک شما از مواد درجه یکی استفاده می‌کند که دارای کیفیت مناسب هستند و مانع از رد یا پس زدن ایمپلنت شما می‌شوند.

برداشت نامناسب قالب‌های دندان

قالب دندان‌های شما توسط دندان‌پزشک برداشته شده و برای ساخت تاج‌ها به آزمایشگاه ارسال می‌شود. اگر این برداشت دقیق نباشد ، دندان‌های جایگزین ممکن است با بقیه دندان‌های شما تناسب نداشته باشد. تنها یک عدم تناسب جزئی می‌تواند منجر به ایجاد شکاف بین تاج دندان و لثه شود که به اندازه کافی برای به خطر انداختن ظاهر و عملکرد دندان‌ها موثر می‌باشد. این امر می‌تواند باکتری‌ها را به لثه‌ها وارد کرده و در نهایت منجر به عفونت شود. عفونت قابل درمان است ، اما ممکن است نیاز به تعویض ایمپلنت داشته باشید.

در واقع این عدم تناسب خیلی جزئی می‌تواند منجر به دو برابر شدن هزینه درمان شما شود.عامل دیگر سیمانی است که تاج دندان جدید را به قسمت لانه گزینی پیوند می‌زند ، که در صورت نشت بر روی لثه‌ها نیز می‌تواند باعث عفونت شود. به همین دلیل است که مهارت دندان‌پزشک و متخصص ایمپلنت بسیار مهم است. آن‌ها باید راحت باشند که عمل را تحت بزرگنمایی دقیق انجام دهند ، که به نوبه خود ، هرگونه شکاف و اشتباه را کاهش می‌دهد.

• صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شده.