عوارض مصرف داروهای فشار خون برای دندان

عوارض مصرف داروهای فشار خون برای دندان | بهترین جراح لثه اصفهان

بررسی عوارض مصرف داروهای فشار خون برای دندان

در مطلب امروز سایت دکتر حسین برجیان بهترین جراح لثه اصفهان عوارض مصرف داروهای فشار خون برای دندان را مورد بررسی قرار می دهیم. هر بیماری که مبتلا به فشار خون بالا است، داروهای مختلفی را برای کنترل این عارضه مصرف می‌کند. متاسفانه برخی از این داروها وجود دارند که موجب به خطر افتادن سلامت دهان و دندان می‌شوند. پوسیدگی دندان یکی مشکلاتی است که پس از مصرف داروهای فشار خون به وجود می‌آید.

پوسیدگی دندان زمانی رخ می‌دهد که مینای دندان نرم شود و معمولا کودکان خردسال را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ اما در بزرگسالان نیز مشاهده می‌شود. شناخته‌شده‌ترین علت‌های بروز این عارضه در بزرگسالان خشکی دهان، بهداشت بد دهان، اسید معده و باکتری و مصرف برخی داروها، باشد.

داروی کلونیدین که برای درمان و کنترل فشار خون بالا در بزرگسالان استفاده می‌شود موجب پوسیدگی دندان می‌شود. این دارو برای درمان کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. داروهای دیگری که به باعث تخریب مینای دندان می‌‌شوند، پروپرانولول و آتروپین هستند. پروپرانولول به عنوان دارویی برای افراد مبتلا به مشکلات قلبی استفاده می‌شود. این دارو ترکیب بزاق را تغییر می‌دهد که در نهایت اثر آن را کمتر می‌کند.

برخی دیگر از داروها وجود دارند که از ترشح بزاق دهان جلوگیری کرده و سبب خشکی دهان می‌‌شوند. بزاق دهان به دلیل داشتن آنزیم‌های مختلف به از بین بردن باکتری‌ها کمک می‌کند. با کاهش یافتن بزاق دهان، باکتری‌ها افزایش پیدا کرده و مینای دندان را تخریب میکنند. این امر موجب پوسیدگی دندان می‌شود.

در صورت استفاده از چنین داروهایی از پزشک معالج خود مشورت بخواهید و به خوبی با او در این باره صحبت کنید. گاهی اوقات، خدمات پزشکی همچون لمینت می‌تواند به شما در این زمینه کمک کرده و از دندان‌های شما دربرابر پوسیدگی محافظت کند.

تفاوت های پوسیدگی و تغییر رنگ دندان | بهترین دندانپزشک اصفهان

افراد مبتلا به فشار خون بالا

فشار خون بالا بیماری است که امروزه به دلایل مختلف بین مردم شایع شده است. افرادی که مبتلا به فشار خون بالا هستند، نیروی که فشار خون به دیواره سرخرگ‌ها وارد می‌کند همیشه بسیار زیاد است و قلب برای پمپاژ خون باید بیشتر کار می‌کند. فشار خون بر حسب میلی متر جیوه (mm Hg) اندازه‌گیری می‌شود. به طور کلی، فشار خون نرمال ۱۲۰/۸۰ میلی متر جیوه یا بالاتر است. شخصی که برای مدت طولانی دارای فشار خونی بالاتر از این حد باشد، اصطلاحا به عنوان بیماری مبتلا به فشار خون بالا در نظر گرفته می‌شود و باید هر چه سریع‌تر به دنبال کمک فوری پزشک باشد.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین جراح لثه اصفهان

در صورت درمان نشدن فشار خون و کنترل نکردن آن، احتمال خطر حمله قلبی، سکته مغزی و سایر مشکلات جدی سلامتی را افزایش می‌دهد. هر فرد باید فشار خون خود را حداقل هر دو سال یک بار از سن ۱۸ سالگی چک کند. برخی از افراد نیز نیاز دارند سالی یک یا دو بار برای بررسی فشار خون به پزشک مراجعه کنند. عادات سبک زندگی سالم، مانند سیگار نکشیدن، ورزش کردن و خوب غذا خوردن، می‌تواند به پیشگیری و درمان فشار خون بالا کمک کند. برخی افراد برای درمان فشار خون بالا به دارو نیاز دارند.

اکثر افراد مبتلا به فشار خون بالا هیچ علائمی از خود نشان نمی‌دهند. حتی اگر فشار خون به سطوح خطرناکی برسد. شما می‌توانید سال‌ها بدون هیچ علائمی با فشار خون بالا زندگی کنید. با این حال برخی از بیماران نیز وجود دارند که علائمی مانند سردرد، تنگی نفس و خونریزی بینی را از خود نشان می‌دهند. این علائم آنقدر مهم نیستند. زیرا معمولا تا زمانی که فشار خون بالا به مرحله شدید یا تهدید کننده زندگی نرسد، رخ نمی‌دهند.

• صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان، مسترشیپ پیوند لثه و استخوان تایید گردد.

ایمپلنت دندان و پیوند استخوان بعد از جراحی وستیبولوپلاستی

آشنایی با مزیت های Buildup دندان