عوارض و روش‌های پیشگیری از ژینژیویت

عوارض و روش‌های پیشگیری از ژینژیویت | بهترین دندانپزشک اصفهان-بهترین جراح لثه اصفهان-بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان | دکتر حسین برجیان

عوارض ژینژیویت شامل چه مواردی هستند؟

با اینکه ژینژیویت در ابتدا بیماری خطرناکی نبوده و با رعایت بهداشت دهان و دندان درمان می شود، اما در صورت پیشرفت و عدم درمان اولیه عوارضی را به دنبال خواهد داشت که عبارت‌اند از:

بیماری پریودنتیت به معنای التهاب بافت‌های اطراف دندان و در واقع عفونت جدی لثه است. این بیماری باعث از بین رفتن بافت های بافت‌های نگهدارنده دندان می‌شود. باکتری‌های موجود در دهان با فعالیت‌ خود می‌توانند باعث به وجود آمدن التهاب شوند. در صورت درمان نشدن بیماری پریودنتیت مشکلاتی مانند از دست دادن دندان و تحلیل استخوان به وجود می‌آید.

• ژنژیویت اولسراتیو نکروزان (NUG)

این بیماری شکل بسیار شدیدتری از ژینژیویت است. NUG می‌تواند سبب خونریزی لثه، ایجاد زخم‌های دردناک و حتی عفونت لثه شود.

صفحه ی رسمی اینستاگرام دکتر حسین برجیان را مشاهده نمایید.

روش‌های پیشگیری از ژینژیویت کدام‌اند؟

اکثر اوقات، ژینژیویت در ابتدا بیماری کوچک و بدون درد بوده اما اگر درمان نشود، عوارض و بیماری‌های خطرناکی را به دنبال خواهد داشت. برای جلوگیری از بیماری ژینژیویت بهتر است نکات زیر را رعایت کنید.

1. بهداشت دهان و دندان را جدی بگیرید. حداقل روزی دوبار مسواک بزنید و از نخ دندان استفاده نمایید تا جرم و پلاک روی دندان‌هایتان باقی نماند.
  2. از استعمال سیگار و مصرف الکل پرهیز کنید، زیرا احتمال ابتلا به بیماری‌های لثه را افزایش می‌دهند.
  3. استفاده از دهانشویه بسیار موثر است. دهانشویه پر اکسید هیدروژن برای کاهش تورم و ناراحتی‌های لثه بسیار تاثیر گذار است. البته توجه کنید در این کار زیاده روی نکنید تا به مینای دندان آسیب وارد نشود.
  4. سعی کنید هر چند وقت یک بار برای چکاپ دندان‌های خود به مطب دندانپزشکی مراجعه کنید.
  5. سعی کنید مصرف قند و شکر را کاهش دهید.
  6. اگر احساس کردید لثه شما متورم شده و یا دچار بوی بد دهان هستید، حتما به مطب دندانپزشکی مراجعه کنید. زیرا ژینژیویت در ابتدا درد و مشکلی ندارد، اما با پیشرفت عوارض بدی را به دنبال داشته و بیماری‌های خطرناکی را ایجاد می‌کند.
  7. برای جلوگیری از بیماری لثه به طور دلبخواه آسپرین مصرف نکنید، زیرا احتمال سوختگی لثه وجود دارد.
  8. مصرف ویتامین C برای بهبود زخم‌ها و رفع خونریزی لثه بسیار موثر است.

صحت علمی مطلب منتشر شده فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان تایید گردد.
این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شده است.

راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم

صفحه ی رسمی اینستاگرام دکتر حسین برجیان را مشاهده نمایید.

مطالب پیشنهادی دکتر حسین برجیان (بهترین دندانپزشک اصفهانبهترین جراح لثه اصفهانبهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان):

انواع ژینژیویت لثه و راه های درمان آن

در مورد جینجیویت (ژینژیویت) لثه چه میدانی؟