مراحل انجام ایمپلنت‌ اندوستیال دندان

مراحل انجام ایمپلنت‌ اندوستیال دندان | بهترین جراح لثه اصفهان

بررسی مراحل انجام ایمپلنت‌ اندوستیال دندان

یک سوال متداول که از بیماران می‌شنویم این است که «ایمپلنت‌ اندوستیال دندان چیست؟» ایمپلنت‌های آندوستیال یا ایمپلنت‌های اندوسئوز، رایج‌ترین نوع ایمپلنت‌های دندانی هستند. این ایمپلنت‌ها شامل پیچ‌های کوچکی هستند که در استخوان فک بیمار قرار می‌گیرند و به عنوان یک ریشه مصنوعی برای نگهداری دندان جایگزینِ جدید عمل می‌کنند. پیچ‌های کوچک تیتانیوم از لثه بیرون زده تا دندان جدید را در جای خود نگه دارند. در مقاله امروز سایت دکتر حسین برجیان بهترین جراح لثه اصفهان قصد مطالعه و بررسی مراحل انجام ایمپلنت‌ اندوستیال دندان داریم.

شاید از خود بپرسید که چرا تیتانیوم فلز انتخابی برای ایملپنت دندان است؟ در مقایسه با فولاد ضد زنگ، تیتانیوم هم محکم‌تر و هم سبک‌تر است، در حالی که در برابر خوردگی مقاومت بالایی دارد و به احتمال کمی بدن آن را پس می‌زند.

ایمپلنت‌های اندوستئال در برابر ایمپلنت‌های زیر پریوستئال

ایمپلنت اندوستئال. ایمپلنت‌های اندوستئال که معمولاً از تیتانیوم ساخته می‌شوند، معمولاً از کاشت دندان استفاده می‌شوند. شکل آنها معمولاً مانند پیچ‌های کوچک است و در استخوان فک قرار می‌گیرد. آنها از لثه بیرون زده و دندان جایگزین را نگه می‌دارند.

ایمپلنت ساب پریوستیال. اگر به ایمپلنت‌های دندانی نیاز دارید اما از استخوان فک کافی برای حمایت از آنها برخوردار نیستید، دندانپزشک شما ممکن است ایمپلنت‌های زیر پریوست را توصیه کند. این ایمپلنت‌ها روی استخوان فک یا بالای آن و زیر لثه قرار می‌گیرند تا از لثه بیرون زده و دندان جایگزین را نگه دارند.

مطلب پیشنهادیکاربرد ها و مزایای جراحی ایمپلنت دیجیتال چیست؟

نحوه انجام فرآیند ایمپلنت اندوستیال

فرآیند ایمپلنت اندوستیال به صورت مرحله‌ای انجام می‌شود و طی چند ماه از ابتدا تا انتهای فرآیند، چندین بار مراجعه به دندانپزشک صورت می‌گیرد. اکنون روند ایمپلنت اندوستیال را بررسی می‌کنیم.

مشاوره با دندانپزشک

این فرآیند با مشاوره با متخصص دندانپزشکی مورد اعتماد شما آغاز می‌شود تا ببینید آیا شما داوطلب مناسبی برای ایمپلنت اندوستیال هستید.

کشیدنِ دندان آسیب دیده و پیوند استخوان

هنگامی که یک گزینه‌ی مناسب برای ایمپلنت اندوستیال باشید، باید دندان آسیب دیده را بکشید و در صورت لزوم پیوند استخوان انجام دهید. در حین جراحی ایمپلنت اندوستیال، از بی‌حسی موضعی، آرام‌بخشی یا بیهوشی عمومی استفاده می‌شود، بنابراین در حین انجام ایمپلنت نباید دردی احساس شود. نوع بیهوشی مورد استفاده موضوعی است که باید هنگام مشاوره با جراح دهان خود در مورد آن صحبت کنید.

کاربرد ها و مزایای جراحی ایمپلنت دیجیتال چیست؟ | بهترین جراح لثه اصفهان

آمادگی برای جایگذاری ایمپلنت

بعد از بی‌حس شدن، یک برش کوچک در لثه ایجاد می‌شود و برای رسیدن به استخوان فک، جایی که پیچ قرار می‌گیرد، از یک مته استفاده می‌شود. در بالای پیچ، از یک پایه استفاده شده است که پست فلزی را در جایی که دندان جدید چسبیده است بسط می‌دهد. استخوان فک شما به دور ایمپلنت رشد می‌کند که به استخوان‌سازی معروف است. این روند رشد می‌تواند بین دو تا شش ماه طول بکشد تا یک پایه‌ی محکم و جامد برای دندان جدید ایجاد شود. اغلب اوقات، می‌توان از دندان مصنوعی موقتی برای از بین بردن شکاف استفاده کرد، در حالی که پیچ و استخوان فک با هم جوش خورده و بهبود می‌یابد.

چسباندن یک اباتمنت

هنگامی که ایمپلنت تیتانیوم مورد استفاده قرار گرفت، متخصص دندانپزشکی شما یک بار دیگر یک برش کوچک برای اتصال اباتمنت ایجاد می‌کند. این بخشی است که درست بالای لثه قرار کی‌گیرد و دندان جدید به آن متصل می‌شود. گاهی اوقات، در طی اولین عملیات ایمپلنت اندوستیال، اباتمنت اضافه می‌شود و دیگر نیازی به جراحی دوم نیست. این موضوعی است که باید هنگام مشاوره با دندانپزشک خود در مورد ایمپلنت صحبت کنید.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان 

گرفتنِ ایمپرشن برای ایجاد تاج

دو هفته پس از قرار دادن اباتمنت، باید برای ایجاد تاج به مطب دندانپزشک مراجعه کنید. دندان مصنوعی ایجاد شده می‌تواند متحرک یا ثابت باشد. یک دندان متحرک شامل یک دندان مصنوعی با سایه‌های رنگ طبیعی دندان شما است که به راحتی در جای خود قرار می‌گیرد و برای تمیز کردن و نگهداری روزانه می‌توانید آن را جدا کنید. یک دندان ثابت پیچ یا سمان‌کاری می‌شود و روی اباتمنت ایمپلنت قرار می‌گیرد. اغلب، با استفاده از این گزینه، هر تاج به ایمپلنت دندان خود متصل می‌شود. اگر چندین دندان روی هم قرار گرفته باشند، این امکان وجود دارد که یک ایمپلنت با چندین دندان جایگزین شود. هنگامی که دندان یا دندان‌های مصنوعی قرار داده شده، شما مجدداً به جراح دهان خود مراجعه خواهید کرد تا ایمپلنت اندوستیال شما را با دندان جدیدتان تکمیل کند.

برای تصمیم‌گیری در مورد ساخت دندان متحرک یا ثابت برای ایمپلنت‌های اندوستیال باید با جراح دهان خود مشورت کنید تا بر اساس سلامتی، سبک زندگی و ترجیحات شما بهترین گزینه را تشخیص دهد.

نحوه مراقبت از ایمپلنت‌های اندوستیال

البته باید بهداشت دهان و دندان نیز رعایت شود که شامل تمیز کردن معمول و حرفه‌ای دندان‌ها، مسواک زدن منظم و نخ دندان کشیدن است. استفاده از خمیر دندان سیلیس می‌تواند به از بین بردن باکتری‌ها نیز کمک کند. جراح دهان و دندان شما ممکن است توصیه کند از هرگونه غذای سفت یا جویدنی و دخانیات دوری کنید و آنتی بیوتیک تجویز کند. به غیر از این، بیشتر بیماران موفقیت بزرگی را تجربه می‌کنند که مزایای طولانی مدتی دارد و عوارض آن نادر است.

نکته :

  • صحت علمی مطلب منتشر شده فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شده است.

راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم


دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ