مراقبت های بعداز انجام ایمپلنت دندان چیست؟

مراقبت های بعداز انجام ایمپلنت دندان چیست؟ | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

بررسی مراقبت های بعداز انجام ایمپلنت دندان

نوشته امروز سایت دکتر حسین برجیان بهترین ایمپلنت اصفهان که برای شما عزیزان منتشر شده است. درمورد مراقبت های بعداز انجام ایمپلنت دندان مطالعه خواهد کرد.

• با تجویز پزشک از قرص های مسکن استفاده کنید.
  • حداقل تا 3 ساعت از کمپرس یخ استفاده کنید.
  • تورم بعد از جراحی طبیعی است ولی در صورت وجود تورم بیش از حد، به پزشک مراجعه کنید.
  • 2 تا 3 روز بعد از عمل، زودتر از ساعت معمول بخوابید.
  • حرارت بدن بعد از جراحی تا حدودی افزایش می یابد و این از واکنش های طبیعی بدن هنگام ترمیم است ولی اگر حرارت بدن بیش از حد بالا باشد ممکن است محل جراحی عفونی شده باشد

در این صورت به جراح دندانپزشک مراجعه کنید تا اقدامات لازم انجام شود.

• روزانه 2 تا 3 لیتر مایعاتی از قبیل شیر، آب و آب پرتقال استفاده شود.
  • تا 72 ساعت بعد از کاشت ایمپلنت از استعمال دخانیات پرهیز کنید.
  • در صورت خونریزی در ناحیه جراحی از یک قطعه گاز استفاده کنید. گاز را در محل جراحی گذاشته و به مدت 1 تا 2 ساعت فشار دهید.

برای محافظت از ناحیه جراحی، خمیر صورتی رنگی در محل جراحی شده قرار می دهند که بهتر است تا یک هفته در آن محل بماند. در صورت شل شدن یا درد شدید می توانید آن را بردارید.

رعایت این نکات برا رسیدن به نتیجه دلخواه

بعد از ایمپلنت دندان برای این که به بهترین نتیجه دلخواه برسید لازم است که نکاتی را در طول دوره درمان رعایت کنید. جایگزین کردن دندان و یا دندان های از دست رفته با ایمپلنت های دندانی یکی از گران قیمت ترین نوع درمان می باشد و کسی دوست ندارد که با هیچگونه عارضه و یا عدم موفقیت کاشت ایمپلنت دندانی روبه رو شود. معمولا پزشک متخصص ایمپلنت کلیه نکات کلیمراقبت های بعد از ایمپلنت دندان را برای بیمار شرح می دهد. برای حفظ ایمپلنت های دندانی برای تمام مدت عمر، بیمار لازم است که کلیه نکات زیر را به دقت انجام دهد.

در روز ها و ماه های اول، ایمپلنت هنوز در حال وصل شدن به استخوان و بافت فک می باشد، بنابراین بیمار باید در طول دوره اولیه مراقبت های بیشتری داشته باشد. به این نکته توجه داشته باشید که در روزهای اول پس از جراحی زخم را دستکاری نکنید. از شستشو، تف کردن و دست زدن به دهان در ۲۴ ساعت اول بعد از عمل جراحی خودداری کنید تا از آلوده ساختن یا تحریک محل جراحی پیشگیری نمایید.

مراقبت های بعداز انجام ایمپلنت دندان چیست؟ | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان

• در ساعت های اولیه پس از عمل جراحی، در سکوت کامل درازبکشید و استراحت کنید، توجه داشته باشید که سر خود را کمی بالاتر قرار دهید.
  • برای جلوگیری از سرگیجه همیشه به آرامی از یک وضعیت به وضعیت دیگر حرکت کنید، برای مثال اگر در حالت خوابیده هستید و می خواهید بلند شوید ابتدا به آرامی چند لحظه در جای خود بنشینید و سپس به آرامی بایستید.
  • بیمار باید بعد از عمل جراحی ایمپلنت استراحت کرده و فعالیت بدنی خود را محدود کند، درست مانند هنگامیکه به سرماخوردگی یا آنفولانزا مبتلا شده است. از انجام تمرینات ورزشی شدید تا ۴۸ ساعت پس از جراحی ایمپلنت دندانی بپرهیزد.
  • برای بهبود سریع محل جراحی بهترین کار استراحت است.

یخ:

در اسرع وقت، یک کیسه یخ(دور کیسه پارچه بپیچید) را بر روی صورت خود در محل عمل قرار دهید بطور متناوب ۱۰ دقیقه یخ را بر روی صورت خود نگهدارید و ۱۰ دقیقه آنرا بردارید. استفاده از بسته یخ برای ۲۴-۴۸ ساعت اول پس از عمل جراحی به راحتی شما و به حداقل رساندن تورم کمک خواهد کرد. ۳ روز بعد از جراحی، گرمای مرطوب می تواند به کمتر شدن ناراحتی شما کمک کند.

دارو:

پس از قرار دادن ایمپلنت، بیمار دچار احساس درد و ناراحتی خواهد شد. میزان درد معمولا خفیف است. در حالت ایده آل، داروهای ضد درد- مانند Tylenol, Nuprin, Advil یا داروهای ضد درد غیرآسپرینی- باید قبل از برطرف شدن بی حسی استفاده شوند. اگر شخص دیگری قرار است شما را به خانه برگرداند، می توانید داروهای ضد درد خود را در مطب بلافاصله پس از جراحی مصرف کنید(دو عدد یکجا) و پس از آن هر ۳ تا ۴ ساعت یکبار مصرف دارو را تا هنگام خواب ادامه دهید.

اگر داروی ضد درد قبل از زمانی که انتظار می رود، بی تاثیر شود، شما می توانید به جای آن، از ایبوپروفن هر دو ساعت یکبار استفاده کنید. برای افراد بالغ، مصرف ایبوپروفن نباید از ۸۰۰ میلی گرم سه بار در روز تجاوز کند. داروهای مسکن به طور منظم به مدت ۲ روز باید مصرف شوند. شدت درد در مدت چند روز کاهش می یابد. چنانچه درد پس از چند روز بیشتر شود، بیمار باید با جراح خود تماس بگیرد.

صحت علمی مطالب منتشر شده ی فوق، با مشورت حضوری بیمار با خود جناب دکتر برجیان بهترین جراح لثه اصفهان ، توسط ایشان باید تایید گردد.

راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم،  بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان

مطالب پیشنهادی :

مزایا و معایب ایمپلنت دندان فوری چیست؟

میزان ایمنی و دوام ایمپلنت های دندان چقدر است؟

پاسخ به پرسش های رایج ایمپلنت دندان | بخش اول