مزایای استفاده از تکنیک های وستیبولوپلاستی

مزایای استفاده از تکنیک های وستیبولوپلاستی | بهترین دندانپزشک اصفهان

بررسی مزایای استفاده از تکنیک های وستیبولوپلاستی

وستیبولوپلاستی – جهت قرارگیری مناسب پروتز های دندانی یا همان دست دندان نیاز به ارتفاع مناسب ریج دندانی و در نتیجه عمق مناسب وستیبول دهان وجود دارد به دنبال از دست دادن دندانها ریج استخوانی فکین دچار تحلیل هم در بعد افقی و هم عمودی میشوند، که این امر منجر به کاهش ارتفاع لثه ای و عمق وستیبول و در نتیجه لق شدن دست دندان میشود. لذا این جراحی که جزو جراحی های قبل از پروتز میباشد. در این بیمارانی که عمق وستیبول دهان انها کم شده است و لثه کراتینیزه کافی به جهت قرار گیری مناسب پروتز دندانی ندارند قابل انجام است. مطلب امروز سایت دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان که برای شما خوانندگان عزیز گردآوری شده است. به مطالعه و بررسی مزایای استفاده از تکنیک های وستیبولوپلاستی خواهیم پرداخت.

تکنیک های وستیبولوپلاستی

تکنیک های مختلفی برای این جراحی وجود دارد که در هر بیمار بسته به شرایط آن بیمار قابل انتخاب و اجرا می‌باشد. البته با توجه به وجود ایمپلنت و طرح درمان های متعدد آن در حال حاضر نیاز به این جراحی کمتر مشاهده می‌شود. اما با این حال این پروسه در بیماران ایمپلنت که لثه چسبنده کافی در اطراف ایمپلنت آنها وجود ندارد میتواند همراه با پیوند لثه انجام شود.

مطلب پیشنهادی : مزایا و معایب کاربرد آنلی (Onlay)

آشنایی با انواع آنلی دندان | بهترین جراح لثه اصفهان

از مزایاى این روش از جراحى مى توان به همزمان بودن این تکنیک جراحى ، با قرار دادن ایمپلنت و پیوند استخوان ،اشاره نمود.
در ابتدا یک برش افقى در ناحیه پایین ترو دورتر از کف حفره دهان به عرض مورد نیاز انجام مى گردد، بافت پوششى و مخاط زیر آن را جدا کرده. بعد از ایجاد یک partial thickness flap(برشى که کل بافت زیرین را قطع نمى کند) موازى با لبه استخوانى فک ، دو برش عمودى به سمت لبه استخوانى ایجاد گردیده. در اثر برش هاى عمودى اخیر بافت مخاطى و پریوست (لایه پوشاننده استخوان) را تا لبه زبانى سطح استخوان جدا گردیده. در واقع یک full thickness flap(برشى که کل بافت زیرین را قطع مى کند) انجام مى گردد.لثه ومخاط بریده شده به سمت لبه استخوان فک جدا گردیده و اتصال عضله به جهت پایین فک هدایت مى شود.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان 

همانطور که در پیشتر اشاره گردید به طور همزمان با این تکنیک مى توان ایمپلنت و پیوند استخوان را توأمأ انجام داد . بعد از انجام جراحى پیوند و ایمپلنت توأمأ ،جهت انجام بخیه لثه و مخاط به بالاتر از مکان قبل از برش بخیه زده مى شود. اتصال عضله که به جهت پایین هدایت گردیده را میتوان در جاى جدید بخیه نمود ( با این کار مى توان از عود و بازگشت به عمق قبل جراحى جلوگیرى نمود).
از مزیت این تکنیک نسبت به سایر تکنیک ها مرسوم تحلیل کمتر استخوان قسمت گونه اى فک به علت اشکار نبودن کامل استخوان مى باشد.
درصد عود این تکنیک مشابه روش هاى دیگر بوده و مزیت خاصى نسبت به بقیه تکنیک ها ندارد.

نکته :

  • صحت علمی مطلب منتشر شده فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شده است.

راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم


دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ