مزایای ایمپلنت دندان جلو

مزایای ایمپلنت دندان جلو | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

آشنایی با مزایای ایمپلنت دندان جلو

برای داشتن لبخند زیبا و جذاب باید دندان‌های سالم و منظم داشته باشید و از آنجایی که در هنگام خندیدن دندان‌های جلو بیشتر به چشم می‌آید سلامت و زیبایی آنها اهمیت بسیار زیادی دارد اما متاسفانه از بین رفتن دندان‌های جلو بسیار شایع است. در این نوشته سایت دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان شما را با مزایای ایمپلنت دندان جلو آشنا می کنیم.  تا پایان این بخش همراه ما باشید.

دندان‌های جلو بسیار آسیب پذیر هستند و احتمال آن که در هنگام انجام فعالیت ورزشی یا هرگونه ضربه ای آسیب ببینند وجود دارد. گاهی اوقات به علت عفونت یا پوسیدگی دندان باید آن را کشید و گاهی اوقات نیز بیماری پیشرفته التهاب لثه بر روی سلامت دندان‌های ردیف جلو تاثیر می‌‌گذارد. گاهی اوقات نیز دندان‌های ردیف جلو به صورت مادرزادی وجود ندارند یعنی به همراه سایر دندان‌های طبیعی درون فک رشد نمی‌کنند.

ایمپلنت دندان جلو

ایمپلنت دندان‌های جلو باعث می‌‌شود که ظاهر دندان‌های شما طبیعی به نظر برسد. زیرا ایمپلنت به نحوی طراحی می شود که دقیقا زیر خط لثه قرار می‌‌گیرد. و شبیه دندان‌های طبیعی شما به نظر می‌‌رسد. در نتیجه کسی متوجه نمی‌شود که آیا دندان‌های خود شما است یا از ایمپلنت استفاده می‌‌کنید. ایمپلنت دندان در مواردی که دندان‌های اصلی شما بوده یا عفونت کرده است یک اقدام به جا و مناسب محسوب می‌‌شود.

کاشت دندان‌های جلو و به عبارتی ایمپلنت دندان جلو یک فرآیند درمانی که در این روش دندان پزشک طی یک اقدام جراحی به کاشت ایمپلنت در دندان‌های ردیف جلو می‌پردازد. دندان پزشک همان روز به نصب دندان موقت می‌‌پردازد. و در صورت نیاز به مصرف آنتی بیوتیک این دارو را نیز تجویز خواهد کرد. پس از آنکه فرایند ترمیم به اتمام رسید دندان‌های ثابت و جدید ردیف جلو را می سازند. و در جای خود قرار می دهند.

مزایای ایمپلنت دندان جلو چیست؟

از دست دادن دندان جلو می‌تواند یک وضعیت ناراحت کننده باشد زیرا در هنگام صحبت کردن یا لبخند زدن نمی‌‌توان خالی بودن دهان را پنهان کرد در نتیجه افرادی که یک یا چند عدد از دندان‌های ردیف جلویی خود را از دست داده اند اعتماد به نفس خود را نیز از دست داده و به هر نحو ممکن تلاش می‌‌کنند که جای خالی دندان‌های خود را مخفی کنند. اگرچه می‌توان برای پر کردن جای خالی دندان‌ها از بریج دندانی یا دندان مصنوعی استفاده کرد معمولاً یک راه حل ایده آل محسوب نمی‌شود.

ایمپلنت دندان جلو یک راه حل درمانی مناسب است که بهبود ظاهر دهان و دندان کمک می‌کند و افرادی که از این وضعیت رنج می‌‌برند می‌‌توانند از مزایای حاصل از کاشت ایمپلنت بهره مند شوند و ظاهر دلخواه خود دست پیدا کنند. طبق اظهارات دندان پزشکان کاشت ایمپلنت بهترین روش برای جایگزین کردن دندان‌هایی است که از بین رفته اند البته شما می‌توانید از دندان مصنوعی نیز استفاده کنید اما کاشت ایمپلنت یک راه حل دائمی و بهتر است. کاشت ایمپلنت در مقایسه با سایر روش‌های درمانی برای پر کردن جای خالی دندان با مزایای متعددی همراه است که برخی از آنها به شرح زیر می‌باشند:

ایمپلنت ظاهری طبیعی دارد.
عملکرد آن شبیه دندان‌های طبیعی است.
ریسک بروز عفونت ناشی از کاشت ایمپلنت کم است.
استفاده از آن بسیار راحت است.
برخلاف بریج می‌توان از ایمپلنت برای جایگزین کردن چند دندان استفاده کرد.
ایمپلنت می‌تواند یک جایگزین عالی برای دندان مصنوعی باشد که لق هستند.

هزینه کاشت ایمپلنت | بهترین جراح لثه اصفهان

 متقاضی مناسب کاشت ایمپلنت دندان جلو

کاشت ایمپلنت دندان جلو در اکثر بیماران امکان پذیر است. به شرط آنکه رشد دندان استخوان فک به پایان رسیده باشد کودکانی که دندان‌های ردیف جلوی خود را به علت ضربه یا عدم رشد مادر زادی از دست داده اند باید تا سن ۱۸ سالگی و پس از آن صبر کنند سپس برای کاشت ایمپلنت دندان اقدام نمایند. دندان پزشک به طور دقیق باید به بررسی دندان و فک بیمار بپردازد و از فرآیند تکمیل رشد آنها قبل از کاشت ایمپلنت دندانی اطمینان حاصل نماید. در همین حین دندان پزشک تا زمان آماده شدن ایمپلنت دائمی از پروتز مصنوعی استفاده می‌کند.

افراد بزرگسالی که فقط قصد کاشت یک عدد ایمپلنت دندانی را دارند باید از لحاظ سلامت عمومی و سلامت دهان و دندان در وضعیت مناسبی قرار داشته باشند و به هیچ عنوان علائم و نشانه‌های بیماری فعال التهاب لثه و سایر مشکلات مربوط به دندان را نداشته باشند.

آیا کاشت ایمپلنت دندان یک روش بی خطر است؟

بیش از دو دهه است که دانشمندان سراسر جهان استفاده از ایمپلنت دندانی را برای بیماران خود پیشنهاد می‌کنند. و از آن به عنوان یک جایگزین مناسب برای دندان‌ها یاد می‌کنند. کاشت ایمپلنت در همه افراد بی خطر است و در مقایسه با سایر روش‌های زیبایی در علم دندان پزشکی با خطرات کمتری همراه است. ایمپلنت دندانی ظاهری طبیعی دارد و راحت است. اما یکی دیگر از دلایل بسیار مهم برای انتخاب ایمپلنت این است که از جنس تیتانیوم هستند. و تیتانیوم یک ماده زیست پذیر است که با استخوان فک به خوبی جوش می‌‌خورد. و یک پایه محکم و ثابت را برای دندانی که از بین رفته است به وجود می‌‌آورد.

در علم دندان پزشکی جدید کاشت ایمپلنت یکی از روش‌های درمانی بسیار ایمن است که با نتایج قابل پیش بینی همراه است. ایمپلنت یکی از ابزارهای بسیار قوی است که برای جایگزین کردن دندان وجود دارد. و جایگزین دندان از دست رفته می‌شود تا ظاهر و عملکردی طبیعی را به وجود بیاورد به علاوه ایمپلنت دندان تنها روش جایگزین دندان از بین رفته است که باعث تحریک استخوان طبیعی فک می‌شود. شما می‌‌توانید با مراقبت و نگهداری مناسب و کافی طول عمر ایمپلنت را افزایش بدهید. و از آن به عنوان یک راه حل دائمی برای جای خالی دندان استفاده کنید.

ایمپلنت یا سایر روش‌ها

از جمله روش‌هایی که برای ایمپلنت دندان وجود دارد می‌توان به دندان مصنوعی اشاره کرد که به آن فلیپر نیز می گویند. و یک راه حل موقت برای دندان از بین رفته می‌باشد. یا آنکه می‌توان از بریج استفاده کرد. فیلیپر دندانی به یک عدد دندان مصنوعی می گویند که به صفحه آکریلیک متصل می‌شود و متحرک است. اگرچه بریج یا فلیپر جای خالی دندان را پر می‌کنند برای گاز دادن مواد غذایی مناسب نیستند زیرا دارای قدرت کافی نمی‌باشند. فیلیپر دندانی می‌تواند به راحتی حرکت کند. و یک پروتز بهتر است و می‌توان به طور موقت از آن استفاده کرد تا ایمپلنت دائمی دندان جلو آماده شود.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

بریج دندان یک انتخاب با ماندگاری بیشتر است اما برای نصب آن باید به شکل دهی دندان‌های اطراف فضای خالی پرداخت. این دندان‌ها باید ابتدا شکل داده شوند تا بدون آنکه درون دهان ظاهری غیرطبیعی را به وجود بیاورند و بیمار احساس کند یک جسم بزرگ درون دهان وجود دارد ظاهری مناسب را به ایجاد کنند. روکش جایگزین جای خالی دندان می‌شود و به طور مستقیم روی لثه قرار می‌‌گیرد. اگر چه بریج از لحاظ زیبایی ظاهری برتری دارد و شما می‌توانید به کمک آن را از دیگر مواد غذایی را گاز بزنید شکل دندان‌هایی که کاملاً قوی و سالم هستند یک اقدام ناخوشایند محسوب می‌‌شود.

بیشتر بخوانید: بررسی مزایا و معایب بریج دندان

خارج کردن هرگونه بافت سالم از دندان باعث می‌شود که ریسک بروز عفونت و پوسیدگی در این دندان‌ها در آینده افزایش پیدا کند. ایمپلنت دندان یک گزینه بهتر و مناسب تر است. زیرا هیچ گونه مشکلی را برای دندان‌های اطراف ایجاد نمی‌کند. در عوض از آنها محافظت می‌کند. و اجازه نمی‌دهد دندان‌ها به سمت جای خالی کنار خود حرکت کنند. و به توزیع فشار حاصل از گاز زدن مواد غذایی می‌‌پردازد. پست ایمپلنت از استخوان فک محافظت می‌کند. و از تحلیل رفتگی غیرقابل اجتناب استخوان ناشی از خارج کردن ریشه دندان طبیعی جلوگیری خواهد کرد.

در نهایت ایمپلنت دندان جلو شبیه دندان واقعی خواهد بود. زیرا مانند دندان واقعی از لثه بیرون می‌‌آید. و در نتیجه تشخیص اینکه آیا شما از ایمپلنت استفاده می‌کنید. یا دندان خود برای دیگران دشوار خواهد بود. حتی گاهی اوقات ظاهر ایمپلنت از ظاهر دندان خود شما بهتر است به ویژه در مواردی که ایمپلنت جایگزین دندان می‌شود که عفونت کرده یا پوسیده است.

توجه :

  • صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شد.

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ