مشکلات رایج بعد از کاشت ایمپلنت دندان

مشکلات رایج بعد از کاشت ایمپلنت دندان | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

بررسی مشکلات رایج بعد از کاشت ایمپلنت دندان

یکی از مشکلات زیبایی دندان که بسیار شایع می باشد مشکلات و عوارضی است که افراد پس از ایمپلنت اتفاق می افتد. در مطلب امروز سایت دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان مشکلات رایج بعد از کاشت ایمپلنت دندان را مورد بررسی قرار می دهیم.

مشکل در فرایند اسئواینتگریشن

یکی از این مشکلات ایجاد مشکل در فرایند اسئواینتگریشن می باشد. پروسه اسئواینتگریشن هنگامی بروز می کند که استخوان فک در پیرامون ایمپلنت رشد می کند. در صورتی که اسئواینتگریشن به شکل درست انجام نشود امکان دارد که ایمپلنت نتواند بخش تاج یا روکش را در جای خود نگه دارد.

قرارگیری نامناسب ایمپلنت:

در برخی موارد امکان دارد که دندانپزشک در کاشت ایمپلنت دچار خظا یا اشتباه شود. در صورتی که مشکلی در زاویه یا محل ایمپلنت وجود داشته باشد امکان دارد باعث بروز مشکلات و عوارضی برای ایمپلنت شود. یکی دیگر از مشکلات شایع در ایمپلنت این است که امکان دارد به درستی به استخوان فک جوش نخورد یا نزدیک دندان های مجاور باشد این امر باعث ایجاد ناراحتی در افراد می شود. در برخی موارد نیز ممکن است ایمپلنت شل باشد یا دردناک باشد. در این حالت امکان دارد که نیاز به تعویض یا برداشتن ایمپلنت وجود داشته باشد.

دلایل احساس درد دندان هنگام جویدن | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

درد ایمپلنت:

با توجه به اینکه جراحی ایمپلنت به عنوان یکی از ماندگارترین و مطمئن ترین روش ها برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته می باشد. از آنجا که با استفاده از این روش جراحی یک ریشه دندان از جنس فلز در استخوان فک قرار می دهند بنابراین یکی دیگر از مشکلات ایمپلنت تقریبا همیشه با درد همراه است.

در برخی موارد امکان دارد که ایمپلنت های دندانی دچار عفونت شوند. ایجاد عفونت در بافت های نرم موجب از دست رفتن استخوان های فک که در اطراف ایمپلنت هستند می شود. این وضعیت با عنوان پری ایمپلنت شناخته می شود.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

شل شدن روکش ایمپلنت:

برخی از افراد بعد از عمل ایمپلنت دچار مشکلاتی در لثه خود می شوند. با توجه به اینکه لثه یک قسمت حساس و مهم در دهان می باشد بنابراین آسیب دیدگی آن بسیار مهم است و نیاز به پیگیری فوری دارد. در صورتی که این پیگیری انجام نشود و به حال خود رها شود می تواند به سایر بخش های دندان و لثه آسیب برساند.

اکثر مردم پس از انجام ایمپلنت نگران کارسینومای دهانی هستند. با توجه به اینکه متخصصان در این زمینه به افراد اطمینان می دهند که جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد اما باز هم برخی از افراد این نگرانی را دارند. با توجه به آناتومی دهان افراد امکان دارد به ساختارهای مجاور مثل سینوس ها و اعصاب ـآسیب برسد.

توجه :

  • صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان، مسترشیپ پیوند لثه و استخوان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شد.

مطالعه بیشتر :

روش های قالب گیری ایمپلنت دندان

علل تغییر رنگ و شیشه ای شدن دندان

اقدامات لازم هنگام خالی شدن پرکردگی دندان

نظر در"مشکلات رایج بعد از کاشت ایمپلنت دندان"

  1. صبا

    برای کاشت ایمپلنت پیش دکتر برجیان رفتم و هیچ مشکلی برام پیش نیومد توی روند کارشون چون تعریف کارشونو شنیده بودم و به چشم دیدم

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
error: Content is protected !!
سوالی دارید? چت در واتساپ