معرفی انواع مختلف لمینت دندان

معرفی انواع مختلف لمینت دندان | بهترین ایمپلنت اصفهان

بررسی انواع مختلف لمینت دندان

در دو سال گذشته تکنیک ها و مارک های مختلفی برای لمنیت دندان ساخته شده است که هر کدام فواید منحصر به فرد خود را دارند. در این مقاله از سایت دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان انواع مختلف لمینت دندان را مورد بررسی قرار می دهیم.

ونیر یا روکش های سنتی معمولا پس از این که دندانپزشک دندان هایتان را معاینه کرد در آزمایشگاه ساخته می شود. ونیرها با دقت و شبیه به ظاهر دندان های اصلی ساخته می شوند تا حس مصنوعی بودن به فرد القا نکنند. برای قرار دادن این روکش سرامیکی باید قسمتی از مینای دندان را تراشید.

سرامیک توده ای

برای ساخت سرامیک توده ای دندان ساز سرامیک را با دست روکشی می کند تا شکل، رنگ و حالت مات دندان طبیعی را به خود بگیرد و با دندان های دیگر تفاوتی نداشته باشد. روکش های سرامیکی مخصوص هر فرد ساخته می شوند و زیبایی فوق العاده ای دارند. این روکش ها به اندازه روکش های فشرده بادوام نیستند.

سرامیک فشرده

سرامیک فشرده ضخیم تر از ونیرهای دیگر است و راحت تر ساخته می شود. این روکش به دلیل ضخامت بالایی که دارد محکم تر است و ماندگاری بیشتری دارد. از طرف دیگر این ضخامت باعث می شود برای نصب کردنش نیاز به دستکاری بیشتری روی دندان باشد.

دی سیلیکات لیتیوم

این نوع روکش برای اشخاصی که بروکسیم یا دندان قروچه دارند مناسب است زیرا بسیار قوی و مستحکم است. فناوری ساخت روکش دی سیلیکات لیتیوم به کمک رایانه CAM و طراحی آن به کمک رایانه CAD بوده است. این مواد باعث می شود دندان ها هنگام ساییده شدن و دندان قروچه آسیب نبینند.

زیرکونیا

روکش زیرکونیا مانند روکش لیتیوم دی سیلیکات از سایر روکش های سرامیکی مقاوم تر است و به استحکام دندان های ضعیف کمک می کند. این روکش از مواد مشابه با تاج دندان ساخته شده است بنابراین نسبت به ساییدگی مقاوم است. جنس این ماده غیر شفاف است بنابراین باعث می شود خرابی های لایه زیرین دندان پیدا نباشد.

اگر چه ونیرهای سنتی برای روکش دندان گزینه مناسبی هستند و به استحکام دندان کمک می کنند اما برای نصب شان باید مینای دندان را از بین ببرید. از طرف دیگر هر کدام طول عمر مشخصی دارند و ماندگاری شان همیشگی نیست. از ونیرها باید به خوبی مراقبت کنید و هر چند وقت یکبار آن ها را تعویض کنید تا کارایی خود را حفظ کنند و ظاهرشان زیبا بماند.

موارد کاربرد انواع چسب روکش دندان | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

ونیرهای آنی

اگر دندان تان عیب کوچکی دارد و می خواهید آن را بپوشانید استفاده از ونیر آنی برای شما مناسب است. ونیرهای آنی در همان جلسه مراجعه طراحی و ساخته می شوند و بیشتر برای پوشاندن عیب دندان های تکی استفاده می شوند.

ونیر سرک

ونیر CEREC® یک برند محبوب لمینت در ترکیه است. فناوری ساخت این ونیر به کمک رایانه (CAM) و طراحی آن به کمک رایانه (CAD) است. این ونیر مجهز به نرم افزار عکسبرداری دیجیتال است و پزشکان برای ترمیم موقت از آن استفاده می کنند. ونیر سرک واحدی دارد که می تواند اسکن ها را به مواد سرامیکی مخصوص هر شخص تبدیل کند.

با این روش دندانپرشک در همان جلسه اول مواد سرامیکی روکش را می سازد و دیگر نیاز نیست چند روز صبر کرد تا در آزمایشگاه آماده شود. با این ونیر در زمان و پولتان صرفه جویی کرده اید. این ونیرها خیلی راحت اند اما نسبت به گزینه های دیگر ظاهرشان چندان طبیعی نیست.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

لمینت ایمپرس و ایمکس (EMPRESS & EMAX)

این لمینت توسط شرکت Ivoclar Vivadent طراحی شده است. شرکت ایووکلار یکی از شرکت های مشهور در زمینه ساخت ونیرهای پرسلین است و لمینت ایمکس است. این شرکت از ونیرهای سرامیکی فشرده ساخته شده فروش بالایی دارد. دوام و طول عمر این لمینت نسبت به لمینت استاندارد ایمپرس بیشتر است چون فرایند ساخت و ترکیب درصد مواد به کار رفته در آن متفاوت است.

لمینت ونیر ایمپرس و ایمکس به صورت لایه های بسیار نازکی تولید می شوند. که برای تغییر شکل ظاهری دندان ها و پوشاندن عیوب ظاهری آن کاملا مناسبند. این لمینت از لحاظ زیبایی محدودیت هایی دارد که هر ساله با طراحی های جدید در حال برطرف شدن است. اگر دندان هایتان زرد شده است نمی توانید از این لمینت استفاده کنید و برای سفیدتر و روشن تر کردن دندان هایتان از لمینت استاندارد ایمپرس استفاده کنید.

ونیر IPS ایمکس از جنس سرامیک دی سیلیکات شیشه ساخته شده است و استحکام بالایی دارد. هم چنین کاربرد فوق العاده ای در ساخت ترمیم های ونیر لمینیت تک دندان دارد. علاوه بر سرامیک – شیشه دی سیلیکات برای تولید ونیر سرامیکی مارک ایمپرس، از اکسید زیرکونیوم نیز استفاده می شود که بیشتر برای ساخت تاج دندان با استحکام بسیار بالا استفاده می شود.

توجه :

  • صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان، مسترشیپ پیوند لثه و استخوان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شد.

مطالعه بیشتر :

درمان دندان کج با کامپوزیت

ترمیم لب پریدگی و شکستگی کامپوزیت دندان

مقایسه کامپوزیت دندان با روکش دندان

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ