مقایسه تفاوت های لومینیرز و لامینت دندان

مقایسه تفاوت های لومینیرز و لامینت دندان | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

بررسی تفاوت های لومینیرز و لامینت دندان

در مطلب امروز سایت دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان تفاوت های لومینیرز و لامینت دندان را مورد بررسی قرار می دهیم. تفاوت اصلی این است که لومینیرز از پرسلن سرینات ثبت شده‌ی مخصوصی ساخته می‌شود که بسیار مقاوم و در عین حال بسیار نازک‌تر از ونیر معمولی است که در لابراتوار ساخته می‌شود.

ضخامت لومینیرز معادل لنز چشم است و به همین دلیل غالباً لنز دندان نامیده می‌شود. مزیت اصلی این ونیرهای بسیار نازک این است که به حداقل آماده‌سازی دندان نیاز دارد. به عبارت دیگر بخش بسیار کمی از ساختار دندان قبل از چسباندن لومینیرز روی دندان تراشیده یا ساییده می‌شود، گاهی حتی همین تراش جزیی هم انجام نمی‌شود. در نتیجه این درمان غالباً برگشت‌پذیر است، چرا که ساختار دندان طبیعی دست نخورده باقی می‌ماند. حال آن که برای چسباندن ونیر معمولی باید بخش قابل توجهی از ساختار دندان برداشته شود.

لومینیرز دندان چنان کاربرد گسترده‌ای دارد که می‌توان آن را حتی روی روکش و بریج نیز چسباند و نیازی به تعویض روکش نیست. بنابراین ونیر لومینیرز راه‌حلی مناسب و مطلوب برای دندان‌های لکه، لب پر شده، زرد و بدرنگ یا اندکی نامرتب است.

بررسی ونیرهای دندانی لومینیرز | بهترین جراح لثه اصفهان

روش جایگذاری متفاوت

ونیر سرامیکی بسیار نازک مانند لومینیرز به دندانپزشک اجازه می‌دهد تا برای چسباندن آن از روش متفاوتی استفاده کند که در آن هیچ نیازی به دریل نیست. بسیاری از بیماران روش جدید را به روش قدیمی ترجیح می‌دهند. برای چسباندن ونیر پرسلینی معمولی هر دندان به اندازه ضخامت ونیر تراش داده می‌شود. بنابراین بخشی از ساختار طبیعی دندان (مینا) تراشیده می‌شود. بیمار باید دریل زدن را تحمل کند. غالباً به بی‌حسی نیاز است.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

برای قرار دادن لومینیرز بسیار نازک روی دندان نیازی به تراشیدن دندان نیست. مزیت لومینیرز این است که چون به دریل نیازی ندارد، عموماً به تزریق آمپول بی‌حسی نیز نیاز ندارد. اگرچه دندان کوچک نمی‌شود، اما اندازه کلی دندان تغییری نمی‌کند، چون ونیر لومینیرز بسیار نازک است. شکل کلی و لبه‌های دندان در محدوده قابل قبول باقی می‌ماند. جایگذاری لومینیرز محدود به حالت بدون دریل نیست. همواره می‌توان لومینیرز را ضخیم‌تر کرد و همراه با روش‌های معمول چسباندن ونیر روی دندان قرار داد. دندانپزشک روش جایگذاری مناسب را با توجه به وضعیت و شرایط خاص هر بیمار انتخاب می‌کند.

توجه :

  • صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان، متخصص پیوند لثه و استخوان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شد.

مطالعه بیشتر :

کاربردهای انواع محافظ های دهانی

راه های ترمیم و درمان دندان پوسیده

کاربرد انواع مختلف دندان مصنوعی

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ