موارد انجام جراحی اصلاحی فک بالا

موارد انجام جراحی اصلاحی فک بالا | بهترین ایمپلنت اصفهان

بررسی موارد انجام جراحی اصلاحی فک بالا

هدف از جراحی ارتوگناتیک حرکت دادن استخوان فک به سمت موقعیت صحیح و متعادل کردن وضعیت استخوانی است. نوع جراحی با توجه به کلاس انحراف فک تعیین می‌شود. گاهی اوقات لازم است که موقعیت هر دو فک بالا و پایین تغییر داده شود. در این مطلب از سایت دکتر حسین برجیان بهترین ایمپلنت اصفهان موارد انجام جراحی اصلاحی فک بالا را مورد بررسی قرار می دهیم.

جراحی اصلاحی فک بالا (استئوتومی ماگزیلاری)

جراح درجراحی فک بالا استخوان بالای دندان را می‌برد تا بتواند کل فک بالا را در موقعیت مناسب قرار دهد. برای ثابت نگه داشتن استخوان فک از اسکروها (پیچ‌های) کوچکی استفاده می‌شود که در نهایت به ساختار استخوانی جوش می‌خورد. اگر هدف اصلاح اپن بایت باشد، استخوان اضافی بالای دندان‌های آسیاب تراشیده می‌شود.

کاربردهای جراحی فک بالا:
  • اپن بایت
  • کراس بایت
  • عقب بودن بیش از حد فک بالا
  • جراحی اصلاحی فک پایین (استئوتومی مندیبولار)

جراحی فک پایین به منظور اصلاح وضعیت ناشی از عقب بودن فک پایین انجام می‌شود. جراح در این جراحی برش‌هایی طولی را زیر دندان‌های آسیا ایجاد می‌کند تا بتواند فک پایین را جلو بیاورد. برای ثابت نگه داشتن فک در طول دوران بهبود از اسکروهای کوچکی استفاده می‌شود. عقب بودن فک پایین غالباً با عقب و ضعیف بودن چانه همراه است. جراح در این شرایط استخوان چانه را می‌برد و آن را در جایگاه مناسب ثابت می‌کند. عمل ژنیوپلاستی یا جلو کشیدن چانه همزمان با جراحی فک انجام می‌شود.

انواع مختلف ناهنجاری های فک | بهترین جراح لثه اصفهان

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین ایمپلنت اصفهان

مراقبت پس از جراحی

اکثر بیماران باید پس از جراحی‌های اصلاحی جلو و عقب بودن فک دو شب در بیمارستان بستری شوند و دوران نقاهت 3 تا 6 هفته‌ای را در خانه استراحت کنند. بیمار در این مدت باید کاملاً مراقب باشد که هیچ آسیب یا ضربه‌ای به استخوان در حال التیام وارد نشود. بیمار باید رژیم غذایی مایع یا نرمی را رعایت کند. فعالیت‌های سنگین مانند ورزش‌های تماسی پربرخورد، بلند کردن اشیاء سنگین یا فعالیت‌هایی که در آنها احتمال زمین خوردن یا ضربه دیدن صورت وجود دارد، تا چند ماه پس از جراحی ممنوع است. جراح توصیه‌های لازم را برای مراقبت پس از عمل قبل از ترخیص به بیمار اطلاع می‌دهد.

توجه :

  • صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان، متخصص پیوند لثه و استخوان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شد.

مطالعه بیشتر :

آشنایی با ساختار دندان ها

نکات مراقبتی جهت پیشگیری از پوسیدگی دندان

روش های رایج درمان درد دندان

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ