میزان ماندگاری سفید شدن دندان ها پس از درمان بلیچینگ

میزان ماندگاری سفید شدن دندان ها پس از درمان بلیچینگ | بهترین دندانپزشک اصفهان

بررسی میزان ماندگاری سفید شدن دندان ها پس از درمان بلیچینگ

در این مقاله از دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان میزان ماندگاری سفید شدن دندان ها پس از درمان بلیچینگ را مورد بررسی قرار می دهیم. ماندگاری بلیچینگ به عوامل مختلفی بستگی دارد.

مهمترین علت زرد شدن دندانها:

  1. استفاده از غذاهای حاوی مواد رنگی (بویژه زردچوبه، چایی، نوشابه و دلستر)
  2. استفاده از هرگونه دود و دخانیات
  3. بهداشت ناکافی یا نادرست دندانها (باید روزی ۲ بار، شبها قبل از خواب و صبح ها پس از صبحانه، به روش صحیح،مسواک و نخ دندان استفاده شود.)
  4. نوع بزاق دهان که وابسته به ژنیتک است. (بزاق هایی که حالت موکوسی بر سروزی غالب است، دندان ها را بیشتر مستعد Stain و رنگ پذیری میکنند.)

ماندگاری بلیچینگ تا زرد شدن مجدد دندانها به رنگ قبل از بلیچینگ، به عوامل فوق بستگی دارد که میتواند از ۱ سال تا ۶ سال متفاوت باشد.

مزیت های درمان بلیچینگ

مزیت درمان بلیچینگ آن است که قابل تکرار است و در صورت لزوم، میتوان آنرا مجددا انجام داد. در بلیچینگ، دندان تراش نمی خورد (مانند لمینیت یا روکش) یا ماده ای به دندان اضافه نمیشود (مانند کامپوزیت ونیر). بلکه دندان به رنگ اصلی و نچرال خود قبل از زرد شدن مینا، باز میگردد. زیرا رنگدانه هایی که طی سالیان بر روی مینا نشسته اند، با اپلای کردن مواد بلیچینگ و تابش نور لیزر، تجزیه میگردند.

علل بلیچینگ بعد از ارتودنسی | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

بنابراین با درمان بلیچینگ، نمیتوان به رنگهای سفید صدفی رسید، زیرا دندانها ماهیتا، چنین رنگی ندارند. فقط رنگهایی که روی مینای دندانها نشسته اند، از بین میروند و رنگ اصلی خود دندان، نمایان میشود.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان

کاندید نامناسب برای بلیچینگ

از طرفی دندانهایی که قبلا ترمیم شده اند (با کامپوزیت یا آمالگام) کاندیدای مناسبی برای درمان بلیچینگ نیستند. زیرا درمان بلیچینگ، مینای دندان را روشن تر میکند، نه مواد ترمیمی دندانپزشکی را.

در مرکز تخصصی لیزر دندانپزشکی نجم، بلیچینگ با استفاده از تابش نور لیزر و با کمترین عوارض (مانند آسیب به لثه که در بلیچینگهای خانگی حاصل میشود.) یا کمترین حساسیت های دندانی (مانند بلیچینگ آفیسی که بدون تابش نور لیزر و به صورت صرفا شیمیایی یا با تابش نورهای دستگاه های LED یا هالوژن پایه دار حاصل میشود.) برای بیماران انجام میشود.

توجه :

  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شد.

مطالعه بیشتر :

علل و علائم درد سقف دهان

علل احساس طعم تلخ در دهان

زمان مناسب ورزش بعد از کاشت ایمپلنت دندان

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ