زمان مناسب ورزش بعد از کاشت ایمپلنت دندان

زمان مناسب ورزش بعد از کاشت ایمپلنت دندان | بهترین دندانپزشک اصفهان

بررسی زمان مناسب ورزش بعد از کاشت ایمپلنت دندان

در این مطلب از سایت دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان زمان مناسب ورزش بعد از کاشت ایمپلنت دندان را مورد بررسی قرار می دهیم. تا یک هفته پس از کاشت ایمپلنت استراحت کنید و از انجام ورزش‌های سنگین خودداری کنید. پس از گذشت دو هفته برای معاینه به دندانپزشک مراجعه کنید. در صورتی که لثه شما بهبود پیدا کرده باشد می‌توانید ورزش کردن را شروع کنید. تا یک ماه پس از کاشت ایمپلنت، فعالیت های سنگین انجام ندهید. اگر حتی ورزش کار هستید و شغل اصلی شما ورزش است، فراموش نکنید حفظ سلامت لثه و دهان و دندان در این شرایط از هرچیزی مهم‌تر است.

صبور باشید

تا زمانی که کامل بهبود پیدا نکرده اید ورزش نکنید. بعد از کاشت ایمپلنت بهترین کار، استراحت است. برای این سرگیجه نگیرید، حالت استراحت و خواب خود را هر چند ساعت یک بار تغییر دهید. زمان دقیقی که بعد از کاشت ایمپلنت می توانید ورزش کنید بستگی به فرایند درمان و واکنش بدن شما دارد. برای اینکه مطمئن شوید دقیقا چه زمانی می‌توانید دوباره ورزش کنید حتما نظر دندانپزشک خود را بپرسید.

عوارض ورزش کردن بعد از کاشت ایمپلنت | بهترین دندانپزشک اصفهان

شنا:

از ورزش های کم خطر است. درصورتی که استخر خلوت باشد و از شخص دیگری ضربه نخورید، انجام آن خطر زیادی ندارد.

فوتبال:

انجام فوتبال پس از ایمپلنت از ورزش های پرخطر است، زیرا احتمال برخورد در آن زیاد است.

دویدن یا پیاده روی:

دویدن یا پیاده روی با همان اشتیاق قبل از کاشت ایمپلنت کار اشتباهی است.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان

وزنه برداری:

وزنه برداری از ورزش‌های پرخطر است زیرا احتمال این که هنگام برداشتن وزنه سنگین دندان‌هایتان را روی هم فشار دهید زیاد است.

اگر حین ورزش احساس کردید ضربان قلب‌تان بالا رفته یا خون ریزی دارید حتما انجام ورزش را متوقف کنید. خم شدن، بلندکردن یا انجام فعالیت های سنگین باعث می‌شود دچار درد، خون ریزی تا تورم شوید. از آن جایی که برخی فعالیت ها سنگین‌تر هستند انجام دادن آن ها نیاز به سپری شدن زمان بیشتری دارد.

• صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان، مسترشیپ پیوند لثه و استخوان تایید گردد.

روش های درمان عفونت دندان عقل

علل و علائم درد سقف دهان