نکاتی برای قبل از انجام لمینت

نکاتی برای قبل از انجام لمینت | بهترین جراح لثه اصفهان

مطالعه نکاتی برای قبل از انجام لمینت

قبل از لمینت کردن باید انواع مختلف لمینت را بشناسید تا بدانید کدام نوع برای شما مناسب تر است. مثلا اگر نمی‌خواهید درمان تهاجمی انجام بدهید. و فکر می کنید ممکن است بعداً نخواهید دوباره لمینت بگذارید، کامپوزیت برای تان مناسب تر است. در ادامه این مطلب سایت دکتر حسین برجیان بهترین جراح لثه اصفهان به بررسی نکاتی برای قبل از انجام لمینت خواهیم پرداخت.

باید پیش از شروع درمان هزینه کلی آن را درست برآورد کنید. چرا که هزینه درمان بسته به تعداد دندان هایی که لمینت می شوند. نوع لمینت، تعداد جلساتی که باید مراجعه کنید. و درمان های جانبی بسیار متفاوت است. بنابراین باید با دانستن اختلاف هزینه بین لمینت کامپوزیتی و سرامیکی، تصمیم گیری نمایید.

اگر می خواهید برای ترمیم دندان تنها یکی دو دندان خود را لمینت کنید. برای جلوگیری از اختلاف رنگ دندان های لمینت شده با دندانهای دیگر، باید رنگ لمینت را دقیقاً همرنگ دندان های دیگر انتخاب کنید بنابراین برای این که رنگ سفیدتری بتوانید انتخاب کنید بهتر است ابتدا دندانهایتان جرم گیری شده و با درمان های سفید کننده دندان سفید شوند. اما در صورتی که همه دندان های جلویی که در معرض دید قرار دارند را بخواهید لمینت کنید این موضوع اهمیت کمتری دارد.

مطلب پیشنهادی : هزینه کاشت ایمپلنت

پیش از لمینت کردن باید بدانید رنگ لمینت و سایر ترمیم های دندان با درمان های سفید کننده دندان (بلیچینگ) تغییر نمی‌کند و سفیدتر نمی شوند. بنابراین اگر می‌خواهید دندان هایتان را سفید کنید این کار را قبل از لمینت کردن انجام بدهید. تا بین دندان های لمینت شده و سایر دندان های تان اختلاف رنگ دیده نشود.

همچنین به دلیل عدم توانایی سفید کردن لمینت به خصوص لمینت سرامیکی، باید مراقب تغییر رنگ آن باشید. برای جلوگیری از تغییر رنگ و زرد شدن لمینت باید مرتب مسواک بزنید. و از مصرف زیاد انواع خوراکی هایی که باعث تغییر رنگ دندان ها می شوند پرهیز کنید.

اگر می‌خواهید درمان ارتودنسی انجام بدهید. باید این کار را قبل از درمانهای زیبایی دندان ها مانند لمینت انجام دهید.

انواع مختلف روکش دندان | بهترین ایمپلنت اصفهان

چگونه از لمینت دندان مراقبت کنم؟

نکات زیر برای مراقبت از لمینت دندان باید رعایت شوند:

  • هر بار پس از صرف غذا و یا حداقل روزی ۲ بار دندان های خود را با مسواکی با موهای نرم و خمیر دندان فلوراید دار تمیز کنید.
  • دست کم روزی یک بار نخ دندان بکشید.
  • با دندان های خود اشیا را گاز نگیرید. و سعی نکنید در بطری یا کیسه را باز کنید. دندان های شما ابزارهای آشپزخانه نیستند.
  • اگر ورزش می کنید. هنگام ورزش هایی که احتمال ضربه دیدن در آنها وجود دارد. محافظ دهان ورزشی بگذارید. تا از آسیب دیدن دندان های لمینت شده و شکستن لمینت جلوگیری شود.
  • اگر دندان قروچه دارید شبها محافظه دهان شبانه که به آن “نایت گارد” هم می‌گویند، بگذارید. همچنین روش هایی برای کنترل استرس و دندان ‌قروچه پیدا کنید.
  • خوراکی هایی که رنگدانه زیادی دارند. و باعث زرد شدن و لکه در دندان ها و لمینت می شوند. مانند چای، قهوه، نوشابه، آب انگور قرمز، پفک و غیره را کمتر مصرف کنید. و هر بار پس از خوردن آن ها، دندان‌های خود را مسواک بزنید. یا دست کم دهان خود را با آب خوب بشویید.
  • هر ۶ ماه یک بار برای بررسی دندان ها و لمینت به دندانپزشک مراجعه کنید. تا هر مشکلی را که ممکن است به وجود آمده باشد به موقع برطرف کند.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین جراح لثه اصفهان

آیا لمینت به دندان طبیعی آسیب می زند؟

خیر، در صورتی که دندانپزشکتان متخصص ترمیم و زیبایی باشد. و در این زمینه از تجربه کافی برخوردار باشد. دندان های طبیعی تان آسیبی نخواهند دید.
بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان قبل از شروع روند لمینت گذاری، عکس کلی از فک و دهان را برایتان تجویز می کند. و دندان هایتان را به طور کامل آزمایش می کند. تا از سالم بودن و مناسب بودن دندان برای نصب لمینت اطمینان حاصل کند.
اگر پزشکتان تشخیص دهد که لمینت برای شما گزینه مناسبی نیست می توانید از دیگر گزینه ها مثل ونیر کامپوزیت ، باندین ، ارتودنسی دندان، سفید کردن و یا فقط تراشیدن دندان ها استفاده کنید.

راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم

توجه :

  • صحت علمی مطلب منتشر شده فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شده است.

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ