هزینه کاشت ایمپلنت

هزینه کاشت ایمپلنت | بهترین جراح لثه اصفهان

هزینه کاشت ایمپلنت دندان چقدر است؟

قیمت درمان کاشت ایمپلنت در افراد مختلف ممکن است متفاوت باشد. چون هزینه کاشت ایمپلنت دندان مجموع هزینه هایی است که در مراحل مختلف درمان انجام میشود. در این مطلب سایت دکتر حسین برجیان بهترین جراح لثه اصفهان به بررسی هزینه کاشت ایمپلنت خواهیم پرداخت.

عواملی که تعیین کننده هزینه درمان کاشت ایمپلنت دندان هستند عبارتند از:

• تعداد ایمپلنت دندان
  • جنس ایمپلنت، اباتمنت و روکش دندان
  • دو مرحله ای یا یک مرحله ای بودن جراحی ایمپلنت دندان
  • درمانهای جانبی مانند درمان عفونت لثه، پوسیدگی دندان و غیره
  • نیاز یا عدم نیاز به پیوند استخوان و نوع مواد پیوندی
  • دفعات مراجعه به متخصص ایمپلنت اصفهان
  • هزینه های مربوط به عکس برداری و آزمایشهای دیگر
  • تخصص دندانپزشک ایمپلنت
  • هزینه داروها و تسهیلات مرکز
  • تکنولوژیها و تجهیزات مورد استفاده

هزینه این درمان برای انواع بیماران در شرایط مختلف سلامت دهان و دندان از حدود ۵ تا ۱۰ میلیون تومان میباشد.

مطلب پیشنهادی : انواع تصاویر اشعه ایکس دهان

سوالات متداول پیش از انجام جراحی ایمپلنت

آیا جراحی ایمپلنت دندان درد دارد؟

در حین عمل تحت بی حسی موضعی قرار دارید پس دردی نخواهید داشت. پس از برطرف شدن تاثیر بی حسی پس از عمل، درد و ناراحتی در افراد مختلف متفاوت است اما به طور کلی بیشتر مردم آن را شبیه درد دندان کشیدن توصیف میکنند. با سرما دهی (گذاشتن یخ پیچیده شده داخل حوله بر روی پونه) میتوانید درد و ورم را کمتر کنید. همچنین مصرف مسکن به برطرف شدن درد کمک میکند.

طول عمر ایمپلنت چقدر است؟

ایمپلنت طوری طراحی شده است که سالهای زیادی عمر کند و عمر بالاتر از ۲۵ سال برای آن در نظر گرفته میشود به همین علت کاشت ایمپلنت یک راهکار دائمی برای جایگزینی دندانهای از دست رفته محسوب میشود. چرا که روشهای دیگر مانند بریج و دندان مصنوعی عمری بین ۵ تا ۱۵ سال دارند. و پس از آن باید تعویض شوند. اما ایمپلنت در بسیاری از موارد دیگر نیازی به تعویض نداشته و تا آخر عمر شما را همراهی میکند.

بررسی بهترین روش های کاشت دندان | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

ایمپلنت دیجیتالی چیست ؟

کاشت دندان به روش دیجیتال یک شگفتی دندانپزشکی مدرن است. دندانپزشک برای جراحی ایمپلنت دیجیتالی از رایانه استفاده می کند. توسط یک برنامه شبیه سازی شده ی سه بعدی می تواند وضعیت استخوان ها و موقعیت عصب های دندان را بررسی کند. با استفاده از اطلاعات بدست آمده، دندانپزشک می تواند محل دقیق کاشت دندان را بیابد و برش کوچکتری ایجاد کند. در این روش درد به طور قابل توجهی در مقایسه با جراحی ایمپلنت سنتی کمتر است. ایمپلنت دیجیتالی و بدون جراحی هزینه ی بیشتری نسبت به سنتی دارد اما نیاز به بخیه و دوره ی نقاهت طولانی مدت ندارد. درد و خونریزی آن نیز کمتر است.

این روش برای افراد سیگاری، دیابتی و افرادی که ارتفاع استخوان کمی دارند بسیار مناسب است. همچنین افرادی که از جراحی می ترسند و یا نیاز به روکش فوری دارند نیز می توانند از ایمپلنت دیجیتالی استفاده کنند.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین جراح لثه اصفهان

مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان کدامند ؟

در ساعت های ابتدایی باید دراز بکشید و از فعالیت های سنگین خودداری کنید.
یک کیسه یخ را بر روی صورت در محل جراحی قرار دهید و هر ۱۰ دقیقه بردارید به طور متناوب هر ۱۰ دقیقه این کار را انجام دهید. تا ۲۴ الی ۴۸ ساعت یخ بگذارید و بعد از این مدت حوله ی گرم قرار دهید.
اگر درد زیاد دارید می توانید از داروهایی مانند nuprin، advil، Tylenol و داروهای ضد درد استفاده نمایید البته باید با تجویز پزشک باشند.
در تغذیه ی خود باید نکاتی را توجه کنید به طور مثال نباید نوشیدنی های داغ مانند چایی استفاده کنید و یا غذاهای سفت که نیاز به جویدن زیاد دارند، استفاده نشود.
سیگار و مشروبات الکلی استفاده نشود.
تا ۴۸ ساعت ورزش های شدید انجام ندهید.

جراحی لیفت سینوس چیست و در کاشت ایمپلنت چه نیازی است ؟

لیفت که به آن بزرگ کردن سینوس نیز گفته می شود یک عمل جراحی برای بالا کشیدن سینوس ها در فک بالا است در قسمت انتهایی فک، بالای دندان های آسیاب، سینوس ها را بالا کشیده و استخوان فک را افزایش می دهند. این کار زمانی انجام می شود که فضای استخوان فک برای کاشت ایمپلنت بسیار کم است و امکان کاشت وجود ندارد.

اگر کاشت ایمپلنت را بدون لیفت سینوس انجام دهند نه تنها درصد موفقیت کاشت کمتر می شود بلکه به سینوس ها آسیب وارد می شود.

راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم

• صحت علمی مطلب منتشر شده فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شده است.