نکات مراقبتی در صورت افتادن روکش ایمپلنت دندان

نکات مراقبتی در صورت افتادن روکش ایمپلنت دندان | بهترین ایمپلنت اصفهان

بررسی نکات مراقبتی در صورت افتادن روکش ایمپلنت دندان

از مشکلاتی که ممکن است برای برخی بیماران پیش بیاید کنده شدن روکش ایمپلنت است. ایمپلنت از اجزای مختلفی تشکیل شده است که نصب هرکدام از آن ها در طول درمان و مراحل مختلف انجام می شود.چسباندن روکش ایمپلنت آخرین مرحله درمان به شمار می آید. در این مقاله از سایت دکتر حسین برجیان بهترین ایمپلنت اصفهان نکات مراقبتی در صورت افتادن روکش ایمپلنت دندان را مورد بررسی قرار می دهیم.

همان طور که حتما می دانید ایمپلنت مانند دندان طبیعی نیست که شیری و دائمی داشته باشد.چنان چه ایمپلنت شل شود و بیفتد هیچ جایگزینی نمی توان برای آن پیدا کرد مگر این که آن را با ایمپلنت دیگری جایگزین کنید.هیچ گاه به ایمپلنت زبان نزنید زیرا این کار باعث شل شدن آن خواهد شد. تصور کنید ایمپلنت از دهانتان خارج شده است. دراین مواقع نگران و دستپاچه نشوید. در اکثر مواقع این ایمپلنت نیست که از دهان تان خارج شده بلکه یکی از اجزاء آن مانند پیچ ایمپلنت،اباتمنت یا حتی روکش ایمپلنت است که از دهان خارج شده است. در این شرایط خونسردی خود را حفظ کنید و با جراح تان تماس بگیرید. تا زمان مراجعه به دندانپزشک حتما کارهای زیر را انجام دهید:

  • قطعه افتاده را نگه دارید.
  • از جویدن غذا با ایمپلنت پرهیز کنید.
  • در طول روز دو تا سه مرتبه دهان خود را با دهان شویه غیر الکلی شستشو دهید.

روش های درمان شل شدن روکش ایمپلنت

تازمانی که به پزشک خود مراجعه کنید کارهای زیر را میتوانید برای درمان شل شدن روکش ایمپلنت انجام دهید:

  • قطعه افتاده را نگه دارید
  • از جویدن و خوردن غذا با ایمپلنت دوری کنید
  • در طول روز بیشتر از سه بار دهان خود را با دهانشویه های غیر الکلی شستشو دهید

هیلینگ در کاشت ایمپلنت دندان | بهترین دندانپزشک اصفهان

گزینه های درمانی زیادی برای شل شدن روکش ایمپلنت وجود دارد.انتخاب درمان مناسب به وضعیت بیمار و پیشنهاد دندانپزشک بستگی دارد.در ادامه چند نمونه از روش های درمانی هنگام شل شدن روکش ایمپلنت را برای شما نام می بریم:

پاکسازی اطراف ایمپلنت

هنگام لق شدن روکش مؤثرترین کار برداشتن روکش از روی ایمپلنت و پاکسازی منطقه عفونی است.چنان چه ایمپلنت دندان شما لق شد اگر اهمیت ندهید محل کاشت ایمپلنت عفونت می کند.بعد از برداشتن روکش مصنوعی و تمیز کردن منطقه اطراف ایمپلنت دندانپزشک تصمیم می گیرد که آیا ایمپلنت باید از پایه تعویض شود یا با تعویض روکش مشکل حل می شود.پاکسازی اطراف ایمپلنت باید در آرامش کامل روحی و روانی انجام شود.

خارج کردن ایمپلنت

در مورد خارج کردن ایمپلنت جراح لثه و متخصص ایمپلنت باید تصمیم بگیرد که آیا خارج کردن ایمپلنت گزینه مناسبی است یا خیر.این تصمیم می تواند به علت شکست پیوند و عدم جوش خوردن ایمپلنت با استخوان فک باشد.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین ایمپلنت اصفهان

لق شدن پیچ داخلی ایمپلنت و شکستگی پروتز

برخی افراد عادت به دندان قروچه دارند.این امر باعث می شود به ایمپلنت فشار وارد شود و پیچی که در داخل آن قرار دارد شل شود.در این شرایط پروتز توسط دندانپزشک خارج و ترمیم می شود.

بدنه ی ایمپلنت دچار شکستگی شود

در اثر استفاده از مواد غذایی بسیار سفت یا ایجاد فشار زیاد به ایمپلنت، امکان دارد بدنه ی ایمپلنت دچار شکستگی شود.

عوارض و خطرات عدم درمان ایمپلنت شل شده

همان طور که اشاره شد چنان چه متوجه شل شدن ایمپلنت دندان خود شدید فورا با پزشکتان در میان بگذارید زیرا اگر ایمپلنت خود را درمان نکنید می تواند عوارض بسیار وحشتناکی به همراه داشته باشد و زندگی فرد بیمار را به خطر بیندازد.این امکان وجود دارد که اطراف ایمپلنت دندان عفونت کند و این عفونت به کل دهان و فک پخش شود یا حتی به مغز و گردن و بخش های دیگر بدن نیز آسیب بزند.این مشکل ممکن است منجر به وجود آمدن عفونتی شود که خون فرد را نیز تحت تأثیر قرار دهد.

توجه :

  • صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان، مسترشیپ پیوند لثه و استخوان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شد.

مطالعه بیشتر :

مقایسه کامپوزیت دندان با روکش دندان

معرفی انواع مختلف لمینت دندان

انتخاب زیباترین مدل دندان در اصلاح طرح لبخند

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ