نکات مراقبتی در فلوراید درمانی

نکات مراقبتی در فلوراید درمانی | بهترین جراح لثه اصفهان

بررسی نکات مراقبتی در فلوراید درمانی

قرار گرفتن مکرر در معرض مقادیر کمی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌فلوراید، مانند نوشیدن آب لوله کشی و مسواک زدن دندان ها با خمیر دندان حاوی فلوراید، بهترین راه برای کاهش خطر پوسیدگی دندان برای همه سنین است. در این مطلب از سایت دکتر حسین برجیان بهترین جراح لثه اصفهان نکات مراقبتی در فلوراید درمانی را مورد بررسی قرار می دهیم. برای کاهش خطر قرار گرفتن بیش از حد در معرض فلوراید، دندانپزشکان موارد زیر را نیز توصیه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند:

  • والدین دندان های کودکان را با مقدار کمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ خمیر دندان حاوی فلوراید مسواک بزنند تا پوسیدگی کاهش یابد و خطر فلوئوروزیس به حداقل برسد.
  • همیشه بر مسواک زدن کودک نظارت داشته باشید تا مطمئن شوید که از مقدار مناسبی از خمیر دندان استفاده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند و سعی کنید در صورت امکان، آن ها را وادار کنید تا بیشتر آن را بیرون بیاورند.
  • کودکان زیر ۶ سال نباید از شوینده های حاوی فلوراید در خانه مانند دهان شویه استفاده کنند، زیرا ممکن است مقدار زیادی فلوراید را ببلعند.
  • افراد باید در مورد خطرات و مزایای فلورایدتراپی با دندانپزشک خود مشورت کنند. در نظر گرفتن تمام منابع فلوراید از جمله خمیردندان فلورایددار و دهانشویه ضروری است.
  • افرادی که در مناطقی زندگی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند که آب آن منطقه حاوی فلوراید نیست، ممکن است مزایای قابل توجهی از درمان های فلوراید معمولی به دست آورند.

چند سوال درمورد مصرف دهان شویه | بهترین دندانپزشک اصفهان

فلوراید درمانی چقدر موثر است؟

یک بررسی سیستماتیک گزارش می‌دهد که درمان‌های فلوراید، مانند وارنیش فلوراید، تأثیر قابل‌توجهی بر پیشگیری از پوسیدگی دندان‌های شیری و دائمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دارد. دو بار مسواک زدن و روش آن بسیار مهم است. شما می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید دندان های خود را فقط با آب مسواک بزنید، اما استفاده از خمیردندان حاوی فلوراید و سایر مواد پاک کننده، فواید مسواک زدن را تا حد زیادی افزایش می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد. همچنین استفاده از نخ دندان برای رسیدن به سطوح دندانی که مسواک نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند آن را بپوشاند ضروری است.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین جراح لثه اصفهان

شما می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید فلوراید را از دو طریق دریافت کنید:

  • به صورت موضعی از خمیر دندان و درمان های دندانپزشکی
  • به صورت سیستمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در آب و مکمل های غذایی

بهتر است فلوراید را هم به صورت موضعی و هم به صورت سیستمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دریافت کنید. بنابراین، حتی اگر آب محلی شما همراه با فلوراید است، باید از خمیردندان حاوی فلوراید استفاده کنید.

توجه :

  • صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان، متخصص پیوند لثه و استخوان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شد.

مطالعه بیشتر :

طول دوره کاشت ایمپلنت دندان چقدر است؟

علائم همراه با درد لثه

آشنایی با ارتودنسی ژله‌ ای

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ