علل پوسیدگی دندان

علل پوسیدگی دندان | بهترین جراح لثه اصفهان

بررسی علل پوسیدگی دندان

دندانها در یک لایه مینای دندان نسبتاً ضخیم پوشانده شده اند که یک پوشش محافظ است. مینای دندان بیشتر از مواد معدنی – از جمله کلسیم – ایجاد می شود که بلورهای سختی را برای محافظت از رگها و اعصاب دندان تشکیل می دهد. از آنجا که مینا زنده نیست ، قادر به ترمیم خود نیست. در مطلب امروز سایت دکتر حسین برجیان بهترین جراح لثه اصفهان علل پوسیدگی دندان را مورد بررسی قرار می دهیم.

این موضوع مسئله ساز است ، زیرا مینای دندان به طور مداوم مورد حمله عوامل مختلف قرار می گیرد. دهان شما پر از انواع باکتری ها است که همیشه در حال ایجاد مواد نامطلوب و غشا چسبناک روی دندان های شما هستند. هنگامی که غذاهایی حاوی قند می خورید ، این باکتری ها اسیدی تولید می کنند که می تواند به مینای دندان شما آسیب برساند. با گذشت زمان ، این آسیب می تواند منجر به تشکیل یک پوسیدگی شود. علت پوسیدگی دندان معمولا این است.

آشنایی با علائم و روشهای تشخیص پوسیدگی

در ابتدا پوسیدگی ها به سختی قابل تشخیص هستند ، زیرا در هنگام شکل گیری علائمی مشاهده نخواهید کرد. به همین دلیل معاینات منظم دندانپزشکی هر شش ماه مهم است. در این معاینات ، دندانپزشکان می توانند با مشاهده دندانهای شما ، لمس آنها و استفاده از اشعه ایکس ، پوسیدگی های اولیه را بررسی کنند.

گاه پوسیدگی ها در اعماق دندان رشد می کند، می تواند به رگ ها و اعصاب حساس دندان برسد. این زمانی است که شما ممکن است علائم را تجربه کنید.

علائم پوسیدگی ها :
  • دندان درد
  • درد هنگام جویدن
  • تغییر رنگ دندان ، یا سوراخ قابل مشاهده
  • حساسیت دندان به دما ، از جمله درد شدید هنگام مصرف غذاهای گرم یا سرد یا نوشیدنی

نکات مراقبتی جهت پیشگیری از پوسیدگی دندان | بهترین ایمپلنت اصفهان

چه افرادی دچار پوسیدگی دندان می شوند؟

تقریباً همه در دوره ای از زندگی خود دچار پوسیدگی دندان می شوند. با این حال، افرادی که بیشتر در معرض خطر پوسیدگی دندان قرار دارند، افرادی بسیار جوان هستند و یا افرادی که بیش از ۵۰ سال دارند. نوزادان و کودکان خردسال که از شیشه های شیر سرپستانک دار استفاده می کنند نیز در معرض خطر پوسیدگی دندان قرار دارند، زیرا دندان های آنها بصورت طولانی مدت در معرض کربوهیدرات و شکر قرار می گیرد.

از طرف دیگر، افراد مسن هم در معرض خطر هستند، زیرا غالباً لثه هایشان در حال تحلیل و عقب رفتن است . با تحلیل لثه ریشه دندان که از مینای دندان پوشانده نشده است، اما ماده نرم تری روی آن است، بیرون میزند. این امر می تواند باعث ایجاد سهولت در پوسیدگی ها شود . علت پوسیدگی دندان در افراد مسن اغلب همین است. علاوه بر این گروه ها، عوامل خطر دیگری نیز وجود دارد که می تواند احتمال پوسیدگی شما را افزایش دهد.که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره می کنیم.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین جراح لثه اصفهان

چه کسانی در معرض افزایش پوسیدگی دندان قرار دارند:

ریفلاکس:

اسیدی که به دهان افراد مبتلا به ریفلاکس وارد می شود ، می تواند مینای دندان را خراب کند.

اختلالات گوارشی:

اختلالات گوارشی می تواند تولید بزاق را تغییر دهد. و استفراغ مکرر می تواند اسید معده را به دهان آورده و مینای دندان را خراب کند.

دهان خشک :

بزاق دهان به شستشو پلاک ها و جرم ها کمک می کند. بنابراین افرادی که به دلیل شرایط پزشکی یا دارو بزاق کافی ندارند ، بیشتر دچار پوسیدگی می شوند.

• صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان، متخصص پیوند لثه و استخوان تایید گردد.

مزیت های کاشت ایمپلنت دندان برای سالمندان

روش های ترمیم غیر مستقیم دندان