نکات مراقبتی صحیح بعد از لمینت دندان

نکات مراقبتی صحیح بعد از لمینت دندان | بهترین دندانپزشک اصفهان

بررسی نکات مراقبتی صحیح بعد از لمینت دندان

لمینت ها در بازآفرینی ظاهر دندان‌های طبیعی و ایجاد قدرت لازم برای محافظت از سطح زیرین دندان مفید هستند. البته اگر می‌خواهید از ظاهر و استحکام لبخند جدید خود محافظت کنید ، مراقبت صحیح از روکش‌ها ، دندان‌های زیرین و لثه‌ها ضروری است. این مقاله چند نکته مراقبتی مهم در حفظ لمینت های جدید دندانپزشکی به شما نشان می‌دهد. در مطلب امروز سایت دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان که برای شما خوانندگان عزیز گردآوری شده است. به مطالعه و بررسی نکات مراقبتی صحیح بعد از لمینت دندان خواهیم پرداخت.

دلایل محبوبیت ونیرهای پرسلن

استفاده از ونیرهای پرسلن یک روش شایع در دندانپزشکی زیبایی است. این ونیر ها پوسته‌های نازک هستند که سطح دندان را می‌پوشانند. این نوع ونیرها بدون شک طبیعی ترین و ماندگارترین راه حل برای مشکلات زیبایی شناسی است. در طول مشاوره اولیه ، دندانپزشک به دندان‌های شما نگاهی می‌اندازد و قالب آن‌ها را تهیه می‌نماید. سپس روکش‌ها برای شما به صورت سفارشی ساخته می‌شوند. حتی رنگ این روکش‌ها را می‌توان با دندان‌های دیگر شما هماهنگ کرد.

روکش‌ها برای رفع طیف گسترده ای از مشکلات دندانپزشکی استفاده می‌شوند. دندانپزشک روکش پرسلن را توصیه می‌کند تا موارد زیبایی دندانپزشکی را پوشش دهد. در بیشتر موارد ، روکش پرسلن دندان شما را درمان نمی‌کند و تغییر نمی‌دهد ، اما ظاهر آن را بهبود می‌بخشد. بیشتر بیماران روکش پرسلن را به دلیل ظاهر طبیعی که ارائه می‌دهند ترجیح می‌دهند در حالی که دندان‌پزشکان روکش‌ها را برای دوام آن‌ها توصیه می‌کنند.

مطلب پیشنهادی : تاج دندان مصنوعی چه کاربردهایی دارد؟

مراقبت از لمینت دندان

با استفاده دقیق ، می‌توانید از روکش پرسلن برای یک عمر استفاده کنید. با این وجود ، ساییدگی و پارگی معمول می‌تواند منجر به آسیب تدریجی در پرسلن شود و دوام متوسط آن‌ها فقط 10 تا 15 سال باشد. در اینجا چند نکته در مورد تمیز کردن صحیح روکش‌های پرسلنی برای طولانی تر شدن مدت استفاده از آن‌ها آورده شده است.

مسواک زدن و استفاده از نخ دندان را فراموش نکنید و مانند دندان‌های واقعی خود آن‌ها را بشویید. در حالی که خود روکش نمی‌تواند پوسیده شود ، اما دندان‌های زیرین روکش ممکن است پوسیده شود و بر کل ساختار دندان تأثیر بگذارد. بنابراین از یک مسواک دستی فوق العاده نرم یا برقی استفاده کنید تا دندان‌های خود را به طور کامل و به آرامی با دهان‌شویه بشویید و آن‌ها را تمیز کنید.

استفاده از خمیر دندان سفید کننده

با شروع استفاده از روکش‌های پرسلن، دندانپزشک شما رنگ ونیر را با دندان‌های طبیعی شما مطابقت خواهد داد. اگر می‌خواهید از لکه دار شدن روکش‌های پرسلنی خود جلوگیری کنید ، آن‌ها را با خمیردندان سفید کننده تمیز کنید. همچنین می‌توانید خمیردندان بدون مواد ساینده را انتخاب کنید.

آشنایی با مراحل کامپوزیت دندان | بهترین دندانپزشک اصفهان

استفاده با احتیاط از نخ دندان

برای جلوگیری از فشار بیش از حد بر روی روکش ، دندانپزشک شما لیستی از دستورالعمل های نحوه مسواک زدن و نخ دندان را به شما می‌دهد. همچنین ، نیروی زیاد در حین مسواک زدن یا نخ دندان کشیدن ممکن است باعث شکسته شدن و آسیب به روکش پرسلن شود. بنابراین بهترین روش برای مسواک زدن و نخ دندان را از دندانپزشک خود بپرسید.

خودداری از دخانیات

سیگار و محصولات دخانی نه تنها برای سلامتی کلی شما بد است بلکه به ویژه می‌تواند طول عمر و زیبایی روکش پرسلن شما را کاهش دهد.

محافظت از دندان

مسواک زدن و نخ دندان باعث محافظت از دندان و روکش شما می‌شود ، اما ممکن است لبخند شما در مواقع خاص به محافظت بیشتری نیاز داشته باشد. هرگز از دندان‌های خود به عنوان ابزاری برای شکستن ناخن‌ها یا باز کردن بسته‌ها یا در بطری استفاده نکنید. استفاده از دندان‌های شما به عنوان ابزاری می‌تواند نه تنها دندان‌های شما بلکه روکش‌های دندانی شما را نیز بشکند یا دچار آسیب کند.

موتگوراد یا محافظ دندان

همچنین شما باید از لبخند تازه بازسازی شده خود هنگام ورزش یا هرگونه فعالیت ارتباطی محافظت کنید. اگر فوتبال ، هاکی ، فوتبال آمریکایی یا بیس بال بازی می‌کنید یا در کیک بوکسینگ ، ورزش‌های رزمی و یا حتی رقص شرکت می‌کنید ، برای محافظت از روکش دندان خود ، یک محافظ دهان بپوشید. دندانپزشک شما می‌تواند یک نگهبان دهان متناسب ایجاد کند که می‌توانید هنگام ورزش یا شرکت در فعالیت‌های تماسی ، از آن استفاده کنید.

اگر جزء 8 درصد بزرگسالانی هستید که دچار بروکسیسم هستید ، پوشیدن محافظ دهان را نیز در نظر بگیرید که از دندان‌های شما در مقابل استرس هایی که هنگام بستن فک و به هم زدن دندان‌هایتان ایجاد می‌شود، محافظت کنید. اگر براکسیسم شما در اثر استرس ایجاد می‌شود ، به دنبال روش‌های سالم تر مقابله مانند مشاوره ، ورزش و حتی استفاده از دارو باشید.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان 

مراجعه برای معاینات دندانپزشکی

پس از گذشت یک هفته از استفاده از ونیرهای دائمی خود ، برای معاینه روتین به دندانپزشک خود مراجعه کنید. این ویزیت بسیار مهم است زیرا به دندانپزشک شما اجازه می‌دهد تا محل قرارگیری روکش‌ها را ارزیابی کند و تشخیص دهد که آیا دندان‌ها و لثه‌ها به طور موثری تنظیم شده اند یا خیر.

پس از این ارزیابی اولیه ، شما باید به پزشک خود برای معاینه مراجعه کنید تا اطمینان حاصل شود که وضعیت سلامت دهان و دندان شما در وضعیت مطلوبی قرار دارد. بیشتر متخصصان هر شش ماه بررسی‌های منظم را توصیه می‌کنند. با مراقبت‌های مناسب ، محافظت و معاینه منظم دندانپزشکی ، ونیرها می‌توانند یک سرمایه گذاری عالی برای لبخند شما باشند.

ماندگاری روکش های پرسلن

ونیرهای پرسلن معمولاً بین 7 تا 15 سال ماندگاری دارند. پس از این ، روکش‌ها ممکن است نیاز به تعویض داشته باشند. مهم است که برای حفظ روکش و رسیدن به بهترین وضعیت سلامت دهان ، به دندانپزشک خود برای معاینات منظم دندانپزشکی ، از هر شش ماه یک بار مراجعه کنید. همان‌طور که روکش پرسلن لکه دار نمی‌شود و رنگ نمی‌گیرد، آن‌ها بادوام ، ماندگار و مقاوم در برابر لکه هستند. پرسلن از خصوصیات مواد شیشه مانند است. که هرگز نمی‌تواند رنگ را تغییر دهد تا زمانی که زمان تغییر آن‌ها باشد. با این حال ، مراقبت لازم برای ماندگاری لمینت ها برای طولانی مدت لازم است.

نکته :

  • صحت علمی مطلب منتشر شده فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شده است.

راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم


دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ