نکات مراقبتی پس از تعویض لمینت دندان

نکات مراقبتی پس از تعویض لمینت دندان | بهترین دندانپزشک اصفهان

بررسی نکات مراقبتی پس از تعویض لمینت دندان

مراقبت و نگهداری به شیوه صحیح از لمینت های پرسلن باعث طولانی شدن عمر روکش ها می شود این امر در سلامت دهان و دندان شما نیز بسیار تاثیر می گذارد. در این مقاله از سایت دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان نکات مراقبتی پس از تعویض لمینت دندان را مورد بررسی قرار می دهیم.

زمانی که لمینت ها را بر روی دندان نصب می کنند امکان دارد که دندان های زیرین در معرض خطر پوسیدگی قرار بگیرند. اگر لمینت ها باعث خراب شدن یا آسیب دیدن دندان های طبیعی شوند لازم است که لمینت ها را تعویض کنند. برای اینکه عمر لمینت های پرسلن طولانی تر شود باید به سلامت لثه ها توجه زیادی کرد. در صورتی که تجمع پلاک و تارتار به وجود بیاید امکان ابتلا به بیماری لثه و عفونت لثه نیز وجود دارد. این بیماری بسیار دردناک است با تورم و خونریزی نیز همراه است. برای جلوگیری از این اتفاق باید بهداشت دهان و دندان مانند کشیدن نخ دندان به شکل منظم خطر ابتلا به پوسیدگی دندان و بیماری لثه ها را کاهش می دهد. مسواک زدن منظم می تواند از عوارضی که باعث نیاز به تعویض لمینت ها است جلوگیری کند.

مراقبت از لمینت های دندان

رعایت بهداشت دهان دندان تنها یکی از مواردی است که باعث افزایش عمر روکش های دندانی می شود. افراد می توانند با رعایت نکاتی عمر این روکش ها را افزایش بدهند.

رعایت بهداشت دهان و دندان:

لازم است افراد در روز حداقل یک بار از نخ دندان استفاده کنند و دو بار مسواک بزنند. رعایت بهداشت دهان و دندان علاوه بر طولانی کردن عمر لمینت ها باعث حفظ استحکام و سلامت دندان های طبیعی نیز می شوند.

نکاتی برای انجام لمینت دندان | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

استفاده از مسواک با موی نرم:

مسواک هایی که دارای موی سفت و خشن هستند می توانند بیش از اندازه سایش ایجاد کنند. استفاده از این مسواک ها باعث سایش ، خراشیدگی و تغییر رنگ و لکه دار شدن لمینت ها می شود. افرادی که دندان های خود را لمینت کرده اند باید حتما از مسواک هایی با برس نرم استفاده کنند. مسواک های نرم به آرامی روکش ها را تمیز می کنند و از ایجاد خراشیدگی در سطح آن ها جلوگیری به عمل می آورند.

استفاده از خمیر دندان مناسب:

خمیردندان های نامناسب می توانند عملکردی مانند مسواک های سفت داشته باشند. برخی از این خمیر دندان ها از قابلیت سایندگی برخوردار هستند و باعث می شوند که سطح لمینت ها آسیب دیده و خراش پیدا کنند.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان

گاز گرفتن و جویدن اجسام سخت:

در صورتی که اجسام سخت نظیر ناخن های دست، مداد و خودکارها گاز بگیرید یا بجوید باعث شکستگی و ترک خوردن لمینت دندان ها خواهید شد.

مراجعه به پزشک:

لازم است برای تمیز کردن و معاینه دندان ها به دندانپزشک مراجعه کنید. انجام جرم گیری و معاینات مربوط به دندان ها به صورت منظم باعث می شود که از صدمات زود هنگام دندان ها جلوگیری می کند.

توجه :

  • صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان، مسترشیپ پیوند لثه و استخوان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شد.

مطالعه بیشتر :

امکان رویش مجدد دندان در آینده

عوامل ایجاد پریودنتال

مزیت های آرام بخش IV در دندانپزشکی

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
error: Content is protected !!
سوالی دارید? چت در واتساپ