پیشگیری و درمان خارش لثه

پیشگیری و درمان خارش لثه | بهترین جراح لثه اصفهان

بررسی پیشگیری و درمان خارش لثه

بهترین راه برای جلوگیری از خارش لثه، مراقبت از دندان ها و لثه ها است. هر چه مشکلات کمتری با دندان ها و لثه های خود داشته باشید، علائم بیماری پریودنتال کمتری را تجربه خواهید کرد. در مطلب امروز سایت دکتر حسین برجیان بهترین جراح لثه اصفهان پیشگیری و درمان خارش لثه را مورد بررسی قرار می دهیم.

جرم گیری و تمیز کردن دندان ها:

می توانید در سال دو نوبت برای جرم گیری و پاکسازی دندان و لثه ها به دندانپزشک مراجعه کنید. دندانپزشکان در این نوبت ها مشکلات احتمالی دندان و لثه های شما را مورد ارزیابی قرار می دهند.

مسواک زدن روزانه و کشیدن مداوم نخ دندان:

حداقل دو بار در روز دندان های خود را مسواک بزنید و نخ دندان بکشید. اگر مشکل التهاب و عفونت داشتید با دهانشویه ضد عفونی کننده بدون الکل دهان خود را بشویید.

راه های کنترل کردن بیماری لثه | بهترین دندانپزشک اصفهان

دندان های خود را بعد از غذا بشویید:

مسواک زدن بهتر است، اما آبکشی غذا را از بین می برد. این فرایند می تواند رشد باکتری ها را کاهش دهد.

مصرف غذاهای تحریک کننده را محدود کنید:

غذاهای اسیدی، نشاسته ای و شیرین ممکن است عارضه خارش را در لثه های حساس تشدید کنند. اگر هنگام خوردن این غذاها دچار خارش لثه شدید، برای پایان دادن به علائم، مصرف آنها را کاهش دهید.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین جراح لثه اصفهان

زمان مراجعه به پزشک برای خارش لثه ها

زمانی که خارش لثه های شما سه روز متوالی ادامه داشته باشد و با به کارگرفتن روش های درمان خانگی هم متوقف نشود سریعا به دندانپزشک مراجعه نمایید. در برخی موارد مشاهده شده است که خارش لثه ها به صورت طبیعی از بین رفته اند. در صورتی که این عارضه مداومت پیدا کرد به دنانپزشک مراجعه کرده تا با بررسی نشانه ها علت بیماری را تشخیص دهد.

فراموش نکنید که سلامت دندان شما ارتباط نزدیکی با سلامت کامل بدن شما دارد. مراقبت از لثه ها و دندان ها به مراقبت از کل بدن شما کمک می کند. اگر علائم و نشانه‌های غیرمعمولی را در ارتباط با دهان و دندان خود تجربه می‌کنید، مهم است که بفهمید چه چیزی باعث آن شده است به ایت ترتیب می توانید از ایجاد مشکلات جدی در آینده جلوگیری کنید. در صورت عدم توجه به این موارد خطر ابتلا به مشکلات جدی تر در رابطه با سلامت دندان، از جمله بیماری پریودنتال و آسیب دندان را افزایش می دهید.

• صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان، مسترشیپ پیوند لثه و استخوان تایید گردد.

آشنایی با مزیت های Buildup دندان

روش درمان  دندان کوسه ای