چند نکته در استفاده از وسیع کننده کام

چند نکته در استفاده از وسیع کننده کام | بهترین دندانپزشک اصفهان

بررسی چند نکته در استفاده از وسیع کننده کام

در مطلب امروز سایت دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان چند نکته در استفاده از وسیع کننده کام را مورد بررسی قرار می دهیم.  استفاده از بازکننده کام اغلب باعث ایجاد فضایی بین دو دندان جلویی بالایی می شود. این طبیعی است و یک عارضه جانبی است که بر اثرمورد گشوده شدن فک و کام اتفاق می افتد. این شکاف اغلب به مرور زمان به خودی خود بسته می شود. در برخی موارد، در صورت باقی ماندن شکاف امکان دارد پوشیدن بریس توصیه شود.

عوارض موقت استفاده از وسیع کننده کام

  • سردرد
  • زیاد شدن آب دهان
  • نوک زبانی صحبت کردن

نکات مراقبتی از دندان ها و لثه ها در هنگام استفاده از وسیع کننده کام

  • تمیز نگه داشتن دندان ها، لثه ها و وسیع کننده ها الزامی است. دهان باید عاری از باکتری، پلاک و مواد زائد باشد و این موضوع بسیار مهم است. تجمع پلاک علاوه بر ایجاد پوسیدگی دندان می تواند باعث التهاب و تورم لثه ها، در نتیجه ایجاد بیماری لثه ها شود. وجود پریودنتال ممکن است تنظیم وسیع کننده را برای شما سخت کند.
  • به مسواک زدن و نخ دندان کشیدن به طور منظم به خصوص بعد از غذا ادامه دهید. طبق توصیه دندانپزشک می توانید از مسواک برقی یا دستی استفاده کنید.
  • همچنین می‌توانید از دهان‌شویه‌ای استفاده کنید که در گوشه‌ها و سوراخ‌های دستگاه وسیع کننده ریخته می‌شود.
  • از خوردن غذاهای جویدنی، چسبناک یا سفت خودداری کنید. از غذاهایی که ذرات ریز زیادی تولید می کنند مانند آجیل و سبزیجاتی نظیر هویج نیز باید اجتناب شود.

کاربرد پالاتال اکسپندر یا وسیع کننده کام | بهترین جراح لثه اصفهان

معایت استفاده از وسیع کننده کام

این دستگاه هم مانند هر چیز دیگری در کنار مزایایی که دارد معایبی هم خواهد داشت که شامل: مشکل اصلی باید این باشد که دستگاه نسبتاً دارای محدودیت سنی است. سایر معایب عبارتند از هزینه بالا، ناراحتی و سختی در برخی موارد و ایجاد بوی بد در دهان از مهمترین معایب آن است.

سن مجاز در استفاده از وسیع کننده کام

قبل از بلوغ دهان و فک شما هنوز در حال شکل گیری هستند و تغییر شکل ساختار آنها را آسان تر می کند. هر چه سن شما بالاتر می رود، وسیع کننده کام خسته کننده تر و دردناک تر می شود. در نتیجه استفاده از گشاد کننده کام برای کودکان یک فرآیند نسبتا آسان و بدون درد است زیرا دهان آنها هنوز به طور کامل رشد نکرده است. از سوی دیگر، بزرگسالان معمولا اوقات سخت تری را سپری می کنند. به همین دلیل است که این دستگاه ها بر روی کودکان بیشتر از بزرگسالان موثر هستند.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان

میزان درد و ناراحتی وسیع کننده کام

گسترش دهنده های کام می توانند برای کودکان و بزرگسالان ناراحتی ایجاد کنند. به عنوان یک وسیله فلزی که در داخل دهان شما قرار می گیرد، ممکن است این دستگاه ها غیرطبیعی به نظر برسند. اما باز هم این بزرگسالان هستند که درد و ناراحتی بیشتری را تجربه خواهند کرد.

مقدار هزینه وسیع کننده کام

به طور کلی هزینه کل پالاتال اکسپندر بسته به محل زندگی شما، متخصص ارتودنسی شما و اینکه آیا تحت پوشش بیمه هستید یا خیر، متفاوت است. با ارتودنتیست خود مشورت کنید تا هزینه های کلی و گزینه های تامین مالی را برای شما مشخص کند.

توجه :

  • صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان، مسترشیپ پیوند لثه و استخوان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شد.

مطالعه بیشتر :

مزیت های کاشت ایمپلنت دندان

چند نکته درمورد کشیدن دندان

نکات مراقبتی قبل و بعد از کشیدن دندان

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
error: Content is protected !!
سوالی دارید? چت در واتساپ