کاربرد لیزر تراپی دندان (قسمت دوم)

مزایا و معایب لیزر تراپی دندان | بهترین دندانپزشک اصفهان-بهترین جراح لثه اصفهان-بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

کاربرد لیزر تراپی دندان (قسمت دوم)

ادامه ی کاربرد لیزر تراپی در دندانپزشکی:

  • بلیچینگ دندان

رایج ترین کاربرد لیزر در دندان پزشکی سفید کردن دندان ها (بلیچینگ کردن دندان) است. از لیزر برای فعال کردن ژل بلیچینگ استفاده می‌شود و هیچ لیزری به طور مستقیم خاصیت سفید کردن دندان ندارد. با لیزر می‌توان سرعت فعال شدن ژل و بلیچینگ دندان‌ها را افزایش داد.

بیلیچینگ یا سفید کردن دندان توسط لیزر چه تفاوتی با روش عادی دارد؟ مهم‌ترین نکته در استفاده از لیزر برای بلیچینگ کاهش زمان درمان است. در روش معمول حداقل هرجلسه 45 دقیقه زمان لازم دارد ولی با لیزر زمان به 2 دقیقه در هر جلسه کاهش پیدا می‌کند که خوب همین زمان کم باعث می‌شود که حساسیت دندانی اتفاق نیفتد و لثه ها آسیب نبینند.

  • برداشت پوسیدگی و تهیه حفره

از کاربردهای دیگر لیزر می‌توان به برداشت پوسیدگی و تراش حفره اشاره کرد. در روش سنتی برای برداشت پوسیدگی از مته‌های چرخشی استفاده می‌شد که صدا و لرزش زیادی دارند و معمولاً با درد و ناراحتی بیمار همراه هستند. امروزه از لیزر به عنوان جایگزین مته مکانیکی برای برداشت پوسیدگی می‌توان استفاده کرد. زمان تراشیدن دندان با دستگاه‌های لیزر قطعا طولانی‌تر و پر هزینه‌تر است. امیدواریم در آینده دستگاه های لیزر قوی تری وارد بازار شوند.

کاربرد لیزر تراپی دندان (قسمت دوم) | بهترین دندانپزشک اصفهان-بهترین جراح لثه اصفهان-بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان مرکز لیزر دندانپزشکی اصفهان

 

  • اصلاح لبخند لثه ای

از کاربرد های دیگر لیزر علاوه بر ضدعفونی می‌توان به تحریک بازسازی لثه و کاهش التهاب بعد از جراحی اشاره کرد. یکی دیگر از کاربردهای لیزر در جراحی‌های لثه عمل زیبایی است که به آن لیفت لثه با لیزر می‌گویند.

لبخند لثه ­ای یعنی اینکه موقع خندیدن علاوه بر دندان­‌ها، میزان زیادی از لثۀ دندان­‌های بالایی نیز دیده شود که شاید خیلی زیبا و خوشایند نباشد و باعث کاهش اعتماد به نفس و یا حتی مخفی کردن لبخند در این افراد میشود . قطعاً با جراحی خیلی دوره نقاهت و ترمیم بافت لثه طولانی و سخت هست اما امروزه با لیزر به راحتی در یک زمان کوتاه، بدون درد و خونریزی و پانسمان و بخیه این کار انجام می­‌شود و ترمیم بافت خیلی سریع اتفاق می‌افتد .


مطالب پیشنهادی:

مشکلات روش های زیبایی دندان

راه های کنترل کردن بیماری لثه

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ