کاربرد لیزر تراپی دندان (قسمت سوم)

کاربرد لیزر تراپی دندان (قسمت سوم) | بهترین دندانپزشک اصفهان-بهترین جراح لثه اصفهان-بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

کاربرد لیزر تراپی دندان (قسمت سوم)

ادامه ی کاربرد لیزر تراپی در دندانپزشکی:

• برطرف کردن دردهای فکی

گاهی اوقات یک سری اتفاقات مانند فشار بیش از حد به دندان‌ها باعث دردهای فکی می‌شود. فشار بیش از حد به دندان‌ها می‌تواند در بیداری یا دندان قروچه در خواب باشد. از دیگر دلایل دردهای فکی می‌توان به خمیازه طولانی یا در رفتگی فک اشاره کرد. با لیزر و چند جلسه سرپایی می‌توان به راحتی این دردها را برطرف کرد.

• برطرف کردن دردهای عصبی صورت

در برخی جراحی‌ها مانند جراحی دندان عقل یا گذاشتن ایمپلنت ممکن است به صورت ناخداگاه به عصب صورت آسیب وارد شود که باعث بی حسی یک طرف یا دو طرف صورت می‌شود. در برخی موارد از یک سمت دهان بزاق بیمار جاری می‌شود زیرا توان جمع کردن آن را ندارد. دراین شرایط با لیزر می‌توان مشکل را حل کرد. در مورد این دردهای عصبی هرچه بیمار زودتر مراجعه کند یا ارجاع داده شود پاسخ درمان بهتر و سریعتر حاصل می‌شود.

• سینوزیت

علت سینوزیت در برخی موارد دندانی است. در مواردی نیز عوامل ویروسی یا باکتریائی در آن دخیل هستند. علت هرچه باشد کاربرد لیزر کم توان می‌تواند تأثیر خوبی در کاهش علائم و بهبود سریع‌تر این عارضه داشته باشد. در صورتی که عامل اصلی درد و التهاب نیاز به درمان‌های تکمیلی بیشتری دارد از آن‌ها نیز به موقع استفاده کرد. به عنوان مثال در صورتی که عامل سینوزیت میکروبی باشد ممکن است درمان آنتی بیوتیکی نیز لازم باشد.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان مرکز لیزر دندانپزشکی اصفهان

• ایمپلنت دندان

حتما شما هم تاکنون تبلیغات ایمپلنت دندان با استفاده از لیزر را شنیده اید. اما لازم است بدانید امروزه تراش استخوان تنها توسط لیزر اربیوم انجام می‌شود و با استفاده از این لیزر نمی‌توان دقیق استخوان را تراشید. بهتر است صبر کنید تا در آینده با پیشرفت دستگاه‌های لیزر این قابلیت به لیزرهای دندان پزشکی اضافه شود. در بحث ایمپلنت از لیزر می‌توان برای ضد عفونی کردن محل کاشت ایمپلنت، تحریک سلول‌های استخوان ساز و کاهش التهاب جراحی استفاده کرد.

• حذف فرنوم ها

حذف فرنوم ها یا به اصطلاح فرنکتومی که در اصطلاح عامیانه به آن بند لب یا بند زبان هم می گویند. فرنوم گاهی به صورت عضلانی است که لب را موقع خندیدن و یا حرف زدن به طرف بالا می کشد و منظرۀ نازیبایی بعضاً ایجاد می کند و یا گاهی در قسمت زبان است که مانع حرکت درست و زبان موقع حرف زدن می شود که نیاز به برداشت و اصلاح آن است . امروزه با لیزر به راحتی و بدون هیچ گونه درد و خونریزی و یا بخیه و پانسمان می توان این مشکل را برطرف نمود.

• برداشتن ضایعات بافت نرم

گاه یکسری ضایعات در بافت نرم دهان ممکن است ایجاد شود که معمولاً در افرادی که دندان مصنوعی استفاده می‌کنند به وفور دیده می‌شود. این ضایعات قبلاً با جراحی حذف می‌شد ولی امروزه بدون نیاز به جراحی وسیع و خونریزی و پانسمان با لیزر قابل انجام است و به خصوص چون اکثر بیماران افراد مسن هستند و تحمل جراحی‌های سخت را ندارند لذا با لیزر به راحتی می‌توان مشکل این افراد را برطرف کرد.

صفحه ی دکتر حسین برجیان-بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان را در سایت کلینیک 24 مشاهده کنید.

مطالب پیشنهادی:

مزایای استفاده از لیزر دیود در کودکان و بزرگسالان