گلاس آینومر در دندانپزشکی

گلاس آینومر در دندانپزشکی | بهترین دندانپزشک اصفهان-بهترین جراح لثه اصفهان-بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

گلاس آینومر در دندانپزشکی

گلاس آینومر یکی از مواد بسیار محبوب در بین دندان پزشکان است

زیرا این ماده بسیار شفاف است به همین دلیل برای ترمیم حاشیه روکش هایی که در دندان آسیب دیده اند و از بین رفته اند بسیار مناسب هستند.

دندان سازان و دندان پزشکان از این ماده به عنوان پایه در ترمیم آمالگام استفاده می کنند. مواد با ویسکوزیته بالا که به تازگی معرفی شده اند نسبت به گلاس آینومر های معمولی، خاصیت  بهتری دارند و ترکیب آن ها بهبود یافته است.

ترمیم با استفاده از گلاس آینومر

جذابیتی که گلاس آینومر ها دارند به خاطر هم رنگ بودن آن ها با دندان است. این ویژگی باعث می شود بعد از ترمیم دندان مواد استفاده شده روی دندان دیده نشوند و از لبخند زدن شما جلوگیری نکند.

از دیگر ویژگی گلاس آینومر، می توان به آزاد سازی فلوراید اشاره کرد. فلوراید سبب می شود که استحکام دندان ها افزایش یابد و از پوسیدگی جلوگیری می کند.

از این سمان برای ترمیم دندان های پوسیده شده و دندان هایی که نپوسیده اند اما دارای خراشیدگی هستند استفاده می شود. بیشتر متخصصین دندان برای ترمیم موقت و دائم دندان و برای بیمار هایی که دچار عارضه هایی در بافت دندان خود دارند، استفاده از این سمان را پیشنهاد می کنند.

گلاس آینومر در دندانپزشکی | بهترین دندانپزشک اصفهان-بهترین جراح لثه اصفهان-بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان مرکز لیزر دندانپزشکی اصفهان

باید این سمان برای بیمارانی که دارای دندان هایی با خطر پوسیدگی بالا هستند و دهان آن ها خشک است در انتخاب اول قرار بگیرد.

بهتر است بدانید رایج ترین گلاس آینومر ها که اکثر دندان پزشکان استفاده می کنند، در عرض چند دقیقه آماده می شوند. اما باید توجه داشته باشید که بعد از قرار دادن این ماده بر روی دندان از بر خورد بزاق دهان با آن تا چندین ساعت جلوگیری شود. در صورتی که با مایع دهان برخوردی داشته باشد ممکن است مواد استفاده شده در ترمیم دندان ترک بخورند و از بین بروند.

 

صفحه ی دکتر حسین برجیان-بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان را در سایت کلینیک 24 مشاهده کنید.


مطالعه بیشتر:

ترمیم دندان با گلاس آینومر چگونه انجام می شود؟

گلاس آینومر چیست؟

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ