بیرون آوردن ریشه ی باقیمانده در لثه

بیرون آوردن ریشه ی باقیمانده در لثه | بهترین دندانپزشک اصفهان-بهترین جراح لثه اصفهان-بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

بیرون آوردن ریشه ی باقیمانده در لثه

تروما چیست؟

باقی ماندن ریشه در دندان باعث ایجاد تروما می شود. مطمئنا برخی از افراد این پرسش را دارند که تروما چیست؟

تروما به علت یا ضربه ای گفته می شود که به صورت ناگهانی به دندان ها وارد شده و باعث می شود که دندان آسیب ببیند یا بشکند. تروما امکان دارد بر اثر زمین خوردن، تصادف یا دعوا پیش بیاید. برای بیرون آوردن ریشه باقی مانده از جراحی استفاده می شود. در ابتدای امر باید بگوییم که جراحی ریشه مقداری پیچیده تر از جراحی های دیگر دندان می باشد. معمولا پروسه جراحی توسط متخصصان دهان و دندان انجام می گیرد.

طبیعتا باقی ماندن ریشه در لثه موجب نگرانی های بیماران می شود. زمانی که دندان به هر دلیلی از بین می رود و ریشه در لثه باقی می ماند امکان انتشار عفونت و بوی بد دهان را به دنبال دارد. برخی از افراد نگرانی این را دارند که ممکن است به بیماری های فک یا ایجاد مشکل برای استخوان فک دچار شوند. از سوی دیگر بیماران این دغدغه را دارند که دندان خود را از دست داده و باید از چه روشی برای جایگزین کردن دندان استفاده کنند.

"</p

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان

راهکار برای بیرون آوردن ریشه ی باقیمانده در لثه

برای تصمیم گیری در رابطه با باقی ماندن ریشه در لثه عکس های رادیوگرافی تهیه می کنند که براساس آن دندانپزشک تصمیم می گیرد آیا لازم است که ریشه را بیرون بیاورد یا آن را به حال خود رها کند.

در صورتی که بخش باقی مانده یک قطعه کوچک از ریشه و فاقد عفونت باشد نیازی به بیرون آوردن آن نخواهد بود. با توجه به اینکه ریشه دندان یک بخش از بدن انسان است باعث واکنش ایمنی در بدن نخواهد شد و احتیاجی نیست اقداماتی جهت خروج آن انجام بگیرد.

اما در برخی شرایط باقی ماندن ریشه در لثه به دلیل بزرگ بودن ریشه یا درگیر شدن با عفونت باید تحت درمان قرار بگیرد.

در این موقعیت لثه را برش می دهند و با کمک ابزارهای مخصوص ریشه را بیرون می کشند.

در صورتی که قطعه بزرگ باشد آن را به تکه های کوچکتر تقسیم می کنند سپس آن ها را خارج می کنند.

راه های کنترل کردن بیماری لثه

روش های درمان خارش لثه ها