دندان عقل و فشار خون

دندان عقل و فشار خون | بهترین دندانپزشک اصفهان-بهترین جراح لثه اصفهان-بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

دندان عقل و فشار خون

بیمارانی که از فشار خون رنج می‌برند ممکن است نتوانند از خدمات دندان‌پزشکی بهره ببرند.

به طور کلی، دندان‌پزشکان فرآیندهای پزشکی را روی افرادی که فشار خون سیستولیک و دیاستولیک بالا داشته باشند، انجام نمی‌دهند. علاوه بر لمینت، کامپوزیت و ایمپلنت که برای بیماران مبتلا به فشار خون خطرناکند.

یکی از اعمالی که می‌تواند آسیب‌های جدی برای چنین بیمارانی به دنبال داشته باشد، کشیدن دندان است.

کشیدن دندان به طور معمول منجر به خونریزی زیادی در لثه و استخوان فرد می شود. وقتی فشار خون بالاتر از حد مجاز خود یعنی ۱۲۰/۸۰ باشد، خونریزی شدیدتر هم می‌شود. به همین علت، در بیماران مبتلا به فشار خون می‌تواند بسیار خطرناک باشد. اگر فشار خون شما بیش از حد بالا باشد، دندانپزشک شما تا زمانی که مراقبت‌های پزشکی از پزشک خود دریافت نکرده و فشار خون خود را تنظیم نکنید، دندان شما را نمی‌کشد.

دندانپزشک‌ها معمولا برای جلوگیری از این امر هنگام مواجه با بیمار مبتلا به فشار خون از بی حس‌کننده موضعی مانند نووکائین بدون اپی نفرین استفاده میکند. چرا که اپی نفرین موجود در بی حس‌کننده موضعی ممکن است به جلوگیری از خونریزی کمک می‌کند، اما می‌تواند باعث افزایش قابل توجه فشار خون شود.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان

آیا دندان درد باعث بالا رفتن فشار خون میشود؟

انجام فرآیندهایی مانند ایمپلنت می‌توانند تا حدودی درد داشته باشند. همچنین دندان‌درد می‌تواند باعث افزایش اضطراب در فرد و بالا رفتن فشار خون شود. به طور کلی، درد در هر جای بدن که باشد، می‌تواند فشار خون شما را افزایش دهد. با این حال این عارضه فقط موقتی است و مشکل دائمی فشار خون یا بیماری قلبی عروقی ایجاد نمی‌کند.

هنگامی که درد توسط سیستم عصبی تشخیص داده میشود، مکانیزمی به نام رفلکس گیرنده (baroreceptor reflex) را فعال می‌کند. این سیستم همان چیزی است که فشار خون را کنترل می‌کند. رفلکس به بدن می‌گوید که جریان خون را منقبض کند و این امر موجب بالا رفتن فشار خون می‌شود. این تا زمانی ادامه می‌یابد که درد تمام شود و دیگر حس نشود. با از بین رفتن درد، سیستم عصبی بدن به رفلکس گیرنده دستور می‌دهد رگ‌های خونی را شل کرده و فشار خون را تا سطح نرمال کاهش می‌دهد.

رابطه بین دندان درد مزمن و فشار خون بالا بین دانشمندان کشورهای درحال توسعه و توسعه‌یافته در بررسی است.