داروی زخم دهان

داروی زخم دهان | بهترین دندانپزشک اصفهان-بهترین جراح لثه اصفهان-بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

داروی زخم دهان

با زخم دهان چه کنیم؟

معمولا درمان دارویی برای زخم هایی استفاده می شود که بیش از چند هفته دوام داشته باشد و از درد شدیدی برخوردار باشد. در این مواقع پزشک یا دندانپزشک معالج شما برای کاهش درد و التهاب از دهانشویه حاوی استروئید دگزامتازون یا لیدوکائین استفاده می کند.

زمانی که زخم های دهانی شدید هستند یا به درمان های موضعی پاسخ نمی دهند، ممکن است از داروهای خوراکی استفاده شود.

این داروها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

• داروهایی به طور مشخص برای درمان زخم های دهانی در نظر گرفته نشده اند، برخی از این داروها مانند درمان زخم روده سوکرالفات (کارافات) که به عنوان یک عامل پوشش استفاده می شود و کلشی سین که معمولاً برای درمان نقرس استفاده می شود.

• داروهای استروئیدی خوراکی زمانی که زخم های شدید دهانی به درمان های دیگر پاسخ نمی دهند مورد استفاده قرار می گیرند. اما به دلیل عوارض جانبی جدی، آنها معمولا آخرین راه حل هستند.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان

در صورتی که زخم ها ناشی از کمبود مواد معدنی در بدن باشد پزشکان اقدام به تجویز داروهای تقویتی و مکمل خوراکی مانند اسید فولیک، ویتامین B-6، ویتامین B-12 یا روی می کنند.