نکاتی برای درمان زخم دهان

نکاتی برای درمان زخم دهان | بهترین ایمپلنت اصفهان

بررسی نکاتی برای درمان زخم دهان

در مطلب امروز سایت دکتر حسین برجیان بهترین ایمپلنت اصفهان نکاتی برای درمان زخم دهان را مورد بررسی قرار می دهیم.

زمان مراجعه به ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی

هر کسی ممکن است به زخم دهان مبتلا شود. اما اگر موارد زیر را دارید باید با دندانپزشک خود تماس بگیرید: زخم های دهانی که سه هفته یا بیشتر طول می کشد. زخم های جدیدی که قبل از بهبود زخم های قدیمی ظاهر می شوند. زخم های دهانی که قسمت خارجی لب شما را تحت تاثیر قرار می دهد. دردی که با دارو بهبود نمی یابد. زخم های غیر معمول بزرگ دهان. زخم های دهانی که بدون درد هستند.

تفاوت زخم دهان با آفت دهان

“زخم دهان” یک اصطلاح گسترده است که هر زخم یا زخمی در داخل دهان شما را توصیف می کند. همانطور که قبلا ذکر کردیم، آفت دهان شایع ترین نوع زخم دهان است. حدود 20 درصد از جمعیت دنیا را تحت تأثیر این بیماری قرار گرفته اند. بسیاری از مردم از اصطلاحات “زخم دهان” و “آفت دهان” به جای یکدیگر استفاده می کنند. اگر کمبود فولات، ویتامین B یا آهن دارید، ممکن است دچار آفت شوید. اما در بیشتر موارد، آفت بدون علت شناخته شده و بدون دلیل خاصی ظاهر می شود. آفت ها همچنین می توانند عود کنند یعنی در طول زندگی شما می آیند و می روند. برخی از افراد زخم های آفت را با تبخال ها اشتباه می گیرند، اما آنها بسیار متفاوت هستند. یک آفت در داخل دهان شما ظاهر می شود. در حالی که تبخال در خارج از دهان، معمولاً روی لب‌ها ایجاد می‌شود. آفت دهان مسری نیست، اما تبخال مسری است.

تشخیص خطرات زخم دهان

هر زمان که زخم دهانی دارید که بیش از سه هفته طول می کشد، به دندانپزشک خود مراجعه کنید. زخم‌های دهانی که از بین نمی‌روند می‌توانند به سایر بیماری‌های زمینه‌ای اشاره کنند.

روش های درمان خارش لثه ها | بهترین ایمپلنت اصفهان

ارتباط زخم دهان و سرطان

معمولا نه، اما ممکن است. زخم دهانی که از بین نمی رود می تواند نشانه سرطان دهان باشد. در بیشتر موارد سرطان دهان، زخم های دهان روی یا زیر زبان ظاهر می شوند. بیشتر زخم های دهان بی ضرر هستند. اما اگر زخم دهانی دارید که بهبود نمی یابد، باید با یک دندانپزشک یا پزشک متخصص صحبت کنید.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین ایمپلنت اصفهان

زمان مراجعه به دندانپزشک برای درمان زخم دهان

در برخی موارد انواع زخم دهان ممکن است نیاز به درمان با داروهای تجویز شده توسط پزشک از جمله آنتی بیوتیک داشته باشند. گاهی اوقات یک زخم معمولی می تواند عفونی شده و به آبسه دهان تبدیل شود.در این مواقع لازم شما باید به پزشک مراجعه کنید اگر:

• درد شدیدی دارید
  • هر درد ناشی از زخم ها برای بیش از چند روز باقی می ماند یا بدتر می شود
  • زخم ها بعد از دو هفته از بین نمی روند
  • ضایعاتی به قطر بزرگتر از 1/2 اینچ دارید
  • شما بیش از چهار زخم در یک زمان دارید
  • زخم ها باعث می شوند شما در هنگام غذا خوردن دچار مشکل شوید.
  • شما مدام دچار زخم های دهان می شوید (بیش از چهار بار در سال)
  • زخم ها خونریزی می کنند
  • درجه حرارت بالا دارید یا احساس خستگی می کنید
  • شما در هنگام ایجاد زخم ها از مشکلات جسمی همزمان نیز رنج می برید.

• صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان، مسترشیپ پیوند لثه و استخوان تایید گردد.

روش های بازسازی دندان

موارد نیاز به بیوپسی از دهان