آشنایی با نحوه انجام لمینت دندان

آشنایی با نحوه انجام لمینت دندان | بهترین دندانپزشک اصفهان

بررسی نحوه انجام لمینت دندان

لیمنت دندان یک لایه نازک از پرسلین است که روی سطح دندان اعمال می‌شود. لیمنت های پرسلنی دندان معمولاً برای اهداف زیبایی استفاده می‌شوند و اغلب بر روی سطح کلیه دندان‌های قابل رؤیت (دندان‌های جلویی) اعمال می‌شوند. آن‌ها می‌توانند دندان‌هایی را که دچار تغییر رنگ شده‌اند، ناهموار، کج، فرسوده یا لب پرشده هستند را بپوشانند. روش انجام لیمنت دندان از روکش کمتر تهاجمی می‌باشد و بخش بسیار زیادی از دندان اصلی دست نخورده باقی می‌گذارند. در ادامه این مطلب سایت دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان نحوه انجام لمینت دندان را مورد بررسی قرار می دهیم.

مزایای لمینت دندان

  • لیمنت های دندان ظاهری بسیار زیبا به فرد می‌بخشند
  • بعضی از لیمنت های دندان خیلی کم نیاز به برداشتن مینای طبیعی دندان دارند
  • لیمنت های دندان دارای حداقل حرکت هستند و معمولاً بسیار طبیعی می‌باشند.

نحوه انجام لمینت دندان

اگر مشخص شود که لمینت دندان بهترین گزینه برای شما هستند. دندان‌پزشک شما قالبی از دندان‌های شما تهیه می‌کند که سپس از آن برای ساخت یک نمونه‌ی هم‌اندازه‌یا ماکت از لبخند جدید شما استفاده می‌شود.

در بیشتر موارد، برای آماده‌سازی دندان‌هایتان برای قرار دادن لمینت دندان بر روی آن‌ها، مقدار کمی از مینای دندانتان باید تراشیده شود. اگر این تراش دادن انجام نشود، لمینت ظاهری حجیم و غیرطبیعی خواهد داشت. اما اگر دندان‌های شما کوچک باشند یا ویژگی‌های صورت شما این اجازه را بدهد، لمینت دندان بدون آماده‌سازی (تراشیدن) یا میکروتین ممکن است گزینه‌ای مناسب باشد. ونیرهای میکروتین (بسیار ظریف) به کاهش و تراش دادن ساختار طبیعی دندان نیاز ندارند. آن‌ها همچنین می‌توانند برگشت‌پذیر تلقی شوند، زیرا می‌توان آن‌ها از روی سطح دندان طبیعی بدون هیچ مشکلی برداشت.

دلایل تعویض لمینت دندان | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

زمان لازم برای ساخت لمینت های دائمی دندان ممکن است حدود دو تا چهار هفته طول بکشد که این مدت به زمان مورد نیاز در لابراتوار دندان‌سازی بستگی دارد، در این مدت می‌توانید از یک سری روکش موقت، نمونه‌ی A.K.A را برای پوشاندن دندان‌های تراشیده شده استفاده کنید. این روکش موقت فرصتی به شما می‌دهد تا مطمئن شوید لمینت شما از نظر شکل و رنگ خوب است یا خیر. اگر نگرانی در مورد ظاهر یا احساس لمینت موقت دارید، به دندان‌پزشک خود اطلاع دهید زیرا هنوز هم می‌تواند بر اساس تناسب و ظاهر لمینت موقت، تغییراتی را در لمینت های نهایی و دائمی‌تان ایجاد کند.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان

مقدار تراشیدن دندان برای انجام لمینت

برای لمینت دندان، فقط مقدار کمی از سطح دندان نیاز به تراشیدن دارد- حدود 0.5 تا 2 میلی‌متر. برخی از لمینت های دندانی نازک‌تر هستند و ممکن است حتی به تراش دادن خیلی کمتری از سطح دندان نیز نیاز باشد یا اصلاً نیازی به تراشیدن دندان نداشته باشند.

اگر مقداری از مینای دندان برداشته شود، لیمن دندان، یک روش دائمی می‌باشد. در صورت آسیب دیدن لمینت های دندان، باید آن‌ها را تعویض کرد. به همه‌ی کسانی که از لمینت های دندان استفاده کرده‌اند، توصیه می‌شود که به منظور محافظت از لمینت های دندان خود، در هنگام خواب محافظ دهان (نایت گارد) در دهان خود قرار دهند. بسیاری از بیماران مشکلی که منجر به آسیب دیدن لمینت های دندان شود ندارند، در صورتی که برخی دیگر عادت‌هایی در مورد دهان و دندان‌ها دارند که باعث می‌شود لمینت های دندان خیلی زود آسیب دیده و شکسته شوند. افرادی که دندان قروچه دارند، کاندیدای مناسبی برای لمینت های دندان نیستند و – بهتر است از روکش دندان – یک راه‌حل قوی‌تر – استفاده کنند.

توجه :

  • صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شد.

مطالعه بیشتر :

نحوه ساخت پروتزهای دندانی

مقایسه ایمپلنت دندان و دندان مصنوعی

کاربرد انواع جراحی لثه

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ