مقایسه ایمپلنت دندان و دندان مصنوعی

مقایسه ایمپلنت دندان و دندان مصنوعی | بهترین دندانپزشک اصفهان

بررسی و مقایسه ایمپلنت دندان و دندان مصنوعی

دندان های پایدار با قدرت جویدن خوب! پروتزهای پشتیبانی شده با ایمپلنت نسبت به پروتزهای معمولی ، پایداری و قدرت جویدن بیشتری دارند. در ادامه این مطلب سایت دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان به مقایسه ایمپلنت دندان و دندان مصنوعی می پردازیم.

ایمپلنت های دندان در مقایسه با پروتز دندان یک تجربه بسیار برتر را ارائه می‌دهد. حتی دندانهای مصنوعی که در ابتدا به خوبی در دهان بیمار قرار می‌گیرند ، به دلیل افزایش تحلیل استخوان ، بعد از مدتی شروع به لغزش و ناراحتی می‌کنند. نگه داشتن هرگونه دندان به طور مداوم به دلیل پایدار بودن بر روی پشته های استخوانی که روی دندان چسبیده قرار دارند، ثابت است. ناامید کننده ترین وجه دندان ها و ناسالم ترین آن‌ها ، توانایی ضعیف جویدن آنهاست. بسیاری مجبورند رژیم های غذایی خود را محدود کنند زیرا قادر به جویدن غذاهای خاص با پروتزهای خود نیستند.

اگر در مورد تصمیم گیری در مورد پروتزهای سنتی یا پروتزهای پشتیبانی شده با ایمپلنت در شک و تردید هستید. در اینجا مواردی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. دندان ها اغلب با استفاده از چسب دندان باید در دهان نگه داشته شوند. این امر در بعضی اوقات به چسب های مجدد بعد از غذا نیاز دارد. پروتزهای پشتیبانی شده با ایمپلنت نیازی به چسب ندارند.

خارج کردن از دهان

پروتز های دندانی برای تمیز کردن دندان ها باید از دندان خارج شود. به استثنای پروتزهای پشتیبانی شده با ایمپلنت، که می‌توان از ترمیم ایمپلنت شما با مسواک زدن و نخ دندان مراقبت کرد. پروتزها سقف دهان را پوشانده است. با کاشت ایمپلنت ، چیزی برای پوشاندن سقف دهان وجود ندارد تا احساس طعم غذا شما یا سایر فعالیت‌های عادی تداخل پیدا کند. پروتزهای پشتیبانی شده با ایمپلنت نیز می‌توانند بدون کام ساخته شوند. پروتزها هنگام غذا خوردن یا صحبت کردن از بین می روند. ایمپلنت ها و پروتزهای پشتیبانی شده از ایمپلنت به صورت ایمن در استخوان لنگر شده اند و از جای خود جا به جا نمی‌شوند.

جویدن با پروتزها کار سختی است و شما نمی‌توانید مقدار زیادی از غذای مورد علاقه یا غذای معمول خود را بخورید. در حین جویدن ، پروتزها می‌توانند حرکت کنند. که آزار دهنده است ، و همچنین جویدن را دشوار می‌کند. در حقیقت ، پروتزها معمولاً تنها 10٪ یا کمتر از قدرت جویدن کامل هستند. کاشت دندان از قدرت جویدن کامل برخوردار است و پل ها یا پروتز های دارای پشتیبانی ایمپلنت نیز قدرت جویدن را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهند.

ایجاد صدا هنگام جویدن

پروتز ممکن است هنگام غذا خوردن ایجاد صدا کند. با وجود ایمپلنت یا پروتزهای پشتیبانی شده از ایمپلنت، صدای کلیک آزاردهنده وجود ندارد. پروتزها تحریک لازم برای جلوگیری از تحلیل استخوان را ارائه نمی‌دهند. برای نگه داشتن حجم استخوان ، فک نیاز به تحریک جویدن با فشار زیاد دارد. ایمپلنت ها اطمینان حاصل می‌کنند که هیچ گونه استخوان فک از بین نمی رود.

دندان های پایدار با قدرت جویدن خوب! پروتزهای پشتیبانی شده با ایمپلنت نسبت به پروتزهای معمولی ، پایداری و قدرت جویدن بیشتری دارند. ایمپلنت های دندان در مقایسه با پروتز دندان یک تجربه بسیار برتر را ارائه می‌دهد. حتی دندانهای مصنوعی که در ابتدا به خوبی در دهان بیمار قرار می‌گیرند. به دلیل افزایش تحلیل استخوان ، بعد از مدتی شروع به لغزش و ناراحتی می‌کنند.

نگه داشتن هرگونه دندان به طور مداوم به دلیل پایدار بودن بر روی پشته های استخوانی که روی دندان چسبیده قرار دارند، ثابت است. ناامید کننده ترین وجه دندان ها و ناسالم ترین آن‌ها ، توانایی ضعیف جویدن آنهاست. بسیاری مجبورند رژیم های غذایی خود را محدود کنند زیرا قادر به جویدن غذاهای خاص با پروتزهای خود نیستند. اگر در مورد تصمیم گیری در مورد پروتزهای سنتی یا پروتزهای پشتیبانی شده با ایمپلنت در شک و تردید هستید ، در اینجا مواردی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

آشنایی با دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت | بهترین دندانپزشک اصفهان

استفاده از چسب دندان

دندان ها اغلب با استفاده از چسب دندان باید در دهان نگه داشته شوند. این امر در بعضی اوقات به چسب های مجدد بعد از غذا نیاز دارد. پروتزهای پشتیبانی شده با ایمپلنت نیازی به چسب ندارند. پروتز های دندانی برای تمیز کردن دندان ها باید از دندان خارج شود. به استثنای پروتزهای پشتیبانی شده با ایمپلنت، که می‌توان از ترمیم ایمپلنت شما با مسواک زدن و نخ دندان مراقبت کرد.

پروتزها سقف دهان را پوشانده است. با کاشت ایمپلنت ، چیزی برای پوشاندن سقف دهان وجود ندارد تا احساس طعم غذا شما یا سایر فعالیت‌های عادی تداخل پیدا کند. پروتزهای پشتیبانی شده با ایمپلنت نیز می‌توانند بدون کام ساخته شوند. پروتزها هنگام غذا خوردن یا صحبت کردن از بین می روند. ایمپلنت ها و پروتزهای پشتیبانی شده از ایمپلنت به صورت ایمن در استخوان لنگر شده اند و از جای خود جا به جا نمی‌شوند.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان

جویدن با پروتزها کار سختی است و شما نمی‌توانید مقدار زیادی از غذای مورد علاقه یا غذای معمول خود را بخورید. در حین جویدن ، پروتزها می‌توانند حرکت کنند. که آزار دهنده است ، و همچنین جویدن را دشوار می‌کند! در حقیقت ، پروتزها معمولاً تنها 10٪ یا کمتر از قدرت جویدن کامل هستند. کاشت دندان از قدرت جویدن کامل برخوردار است و پل ها یا پروتز های دارای پشتیبانی ایمپلنت نیز قدرت جویدن را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهند.

پروتز ممکن است هنگام غذا خوردن ایجاد صدا کند. با وجود ایمپلنت یا پروتزهای پشتیبانی شده از ایمپلنت، صدای کلیک آزاردهنده وجود ندارد. پروتزها تحریک لازم برای جلوگیری از تحلیل استخوان را ارائه نمی‌دهند. برای نگه داشتن حجم استخوان ، فک نیاز به تحریک جویدن با فشار زیاد دارد. ایمپلنت ها اطمینان حاصل می‌کنند که هیچ گونه استخوان فک از بین نمی رود.

از دست رفتن پیشرونده استخوان در نتیجه پوشیدن پروتز می‌تواند باعث تحلیل استخوان صورت شود. با گذشت سال‌ها ، از دست دادن استخوان می‌تواند باعث تحلیل قسمت سوم صورت شما شود. که باعث ایجاد چین و چروک های بیش از حد ، ایجاد لکه های پوستی و افتادگی پوست ، نازک شدن لب ها و ظاهری پیر و غیر قابل قبول می‌شود. این روش می‌تواند زیبایی ظاهر فرد را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. ایمپلنت ها از تحلیل استخوان جلوگیری می‌کنند.

توجه :

  • صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شد.

مطالعه بیشتر :

بررسی موم ارتودنسی

کاربرد انواع روکش پرسلن به فلز

نحوه ساخت پروتزهای دندانی

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ