خطرات درمان نکردن عفونت دندان

خطرات درمان نکردن عفونت دندان | بهترین دندانپزشک اصفهان

بررسی خطرات درمان نکردن عفونت دندان

آبسه یک بیماری پیش رونده بوده و باید در اولین فرصت درمان شود. اگر درمان انجام بشود، امکان به وجود آمدن عوارض بعدی به حداقل ممکن خواهد رسید. اما اگر این درمان انجام نشود، ممکن است دچار عوارضی بشود. در این مطلب از سایت دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان خطرات درمان نکردن عفونت دندان را مورد بررسی قرار می دهیم.

آنژین لودویگ

از بیماری‌هایی که می‌تواند با بی‌توجهی به درمان عفونت دندان ایجاد شود، آنژین لودویگ است. این بیماری با پخش شدن باکتری‌ها در کف دهان به وجود می‌آید.

کیست‌های دندان

کیست‌ها در واقع حفره‌هایی در ریشه دندان هستند. کیست‌ها در قسمت نرم لثه به صورت یک برآمدگی خود را نشان می‌دهند. البته کیست‌ها تا وقتی که حالت عفونی به خود نگرفته باشند، با درد همراه نیستند.

سینوزین ماکزیلاری

در پشت استخوان‌هایی که گونه را شکل می‌دهند، فضایی به نام سینوس‌های ماکزیلاری وجود دارد. باکتری‌های درمان نشده آبسه می‌توانند به این قسمت نفوذ کرده و درد یا تب برای بیمار به همراه داشته باشد.

عوامل ایجاد عفونت ایمپلنت دندان | بهترین جراح لثه اصفهان

ترومبوز سینوس کاورنوس

باکتری‌های کنترل نشده می‌توانند گسترش پیدا کرده و لخته خونی در رگ بزرگی که به نام کاورنوس سینوس در مغز است، ایجاد کنند.

ایجاد استئومیلیت

یکی دگیر از عوارض جانبی خطرناک درمان نکرده آبسه دندان، استئومیلیت است. باکتری‌هایی که باعث ایجاد آبسه شده‌اند، ممکن است وارد جریان خون بشوند. در نتیجه در بدن حرکت کرده و می‌توانند عفونت‌های استخوانی و یا عفونت مغز استخوان را ایجاد کنند.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان

نکاتی مهم در زمان عفونت دندان

در زمانی که دهان شما با آبسه دندان مواجه است، از نوشیدن مایعات داغ و یا خیلی سرد و یا مصرف غذاهایی که بیش از حد گرم یا بیش از حد سرد هستند خودداری کنید. محل دچار آسیب را نخ دندان نکشیده و همچنین برای مسواک کردن، از یک مسواک نرم استفاده کنید تا از تحریک و افزایش درد در ناحیه آسیب دیده جلوگیری شود.

به یاد داشته باشید که موارد گفته شده فقط درمان‌ها و راهکارهای موقتی هستند. سعی کنید در اولین فرصت ممکن برای درمان عفونت دندان، به دندانپزشک مراجعه کنید تا مشکل شما را به صورت اصولی برطرف کند.

• صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان، متخصص پیوند لثه و استخوان تایید گردد.

مقایسه ایمپلنت دندان های جلو با بریج

پیشگری و درمان پوسیدگی دندان