علل انواع عفونت دندان و لثه

علل انواع عفونت دندان و لثه | بهترین جراح لثه اصفهان

بررسی علل انواع عفونت دندان و لثه

بسیاری از بیماری‌ها در بدن انسان علامت‌هایی دارند. این علائم کمک می‌کنند تا شما از وجود یک ناراحتی در بدن خود آگاه شده و برای درمان آن اقدام مناسب را انجام بدهید. در این مطلب از سایت دکتر حسین برجیان بهترین جراح لثه اصفهان علل انواع عفونت دندان و لثه را مورد بررسی قرار می دهیم.

درد ناشی از آبسه دندان نیز علامتی برای وجود عفونت در لثه است. عفونت‌هایی که در یک نقطه از دندان و لثه تجمع می‌کنند، خود را به صورت آبسه نشان می‌دهند. عفونت‌هایی که عامل آبسه می‌شوند، در بیشتر مواقع عامل باکتریایی دارند. این باکتری‌ها معمولا در قسمت نرم پالپ دندان ایجاد می‌شوند.

چگونگی ایجاد عفونت‌های باکتریایی در دهان

در داخل دهان ما همیشه باکتری‌هایی وجود دارند. اگر این باکتری‌ها با غذای باقیمانده در بین دندان‌ها ترکیب بشوند، پلاک‌های دندانی را ایجاد می‌کنند. این پلاک‌ها از دلایل اصلی تخریب دندان‌ها و بیماری‌های دهان و دندان می‌شوند. بافت نرمی در دندان‌ها و لثه‌ها وجود دارد.

باکتری‌ها اگر به این بافت نفوذ کنند، عفونت دندان، آبسه و یا بوی بدی را در داخل دهان افراد ایجاد خواهند کرد. به یاد داشته باشید که عفونت دندان یک بیماری پیش رونده بوده و می‌تواند با گذشت زمان و بی‌توجهی به درمان عفونت دندان، آسیب‌های جدی‌تری را به دندان‌ها و لثه‌ها وارد کند. حتی ممکن است که عفونت‌های دندانی باعث بیماری‌های قلبی عروقی نیز بشوند. در نتیجه آنها را جدی بگیرید و برای درمان سریعتر این نوع از بیماری دهان و دندان اقدام کنید.

آفت‌های دهانی نیز نوعی عفونت هستند؟

آفت‌ها خود را به شکل زخم‌های دهانی دردناک و با سوزش نشان می‌دهند. هرچند آفت‌ها نیز به دلیل عفونت ایجاد می‌شوند، اما در بیشتر مواقع با گذشت زمان و پس از یک دوره چند روزه خود به خود از بین می‌روند و نیاز به درمان عفونت دندان از نوع آفت در بیشتر اوقات وجود ندارد. در کل باید گفت که آفت‌ها با آبسه تفاوت دارند. آفت‌ها اکثرا خطری برای شما ایجاد نمی‌کنند، اما اگر آفت به مدتی بیش از سه هفته التیام پیدا نکرد، به پزشک مراجعه کنید تا بر روی آن، بررسی دقیقی انجام بدهد.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین جراح لثه اصفهان

علائم عفونت دندان

درد مهمترین علامت برای عفونت است. این درد در برخی مواقع ضربان دارد و معمولا رو به افزایش خواهد بود. این درد می‌تواند حتی گوش‌ها، فک و یا گردن را نیز درگیر کند. البته درد در هنگام غذا خوردن و یا درد در زمانی که لثه را لمس می‌کنید نیز می‌تواند خودش را نشان بدهد. در مواردی نیز بوی بد دهان و یا حس طعم و مزه بد در داخل دهان وجود خواهد داشت. بی‌خوابی یا نتوانی در غذا خوردن می‌تواند از علائم آبسه دندان و لثه باشد. ناراحتی عمومی که به معنی یک حس ناخوشایند در فرد بیمار است نیز از نشانه‌های دیگر است.

بعضی مواقع، تب نیز می‌تواند علامتی برای آبسه باشد. در نهایت، تریسموس که باعث سخت شدن باز و بسته کردن دهان می‌شود نیز در آبسه دندان یا لثه خود را نشان می‌دهد.

• صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان، متخصص پیوند لثه و استخوان تایید گردد.

باندینگ دندان و انواع آن

علت تغییر رنگ دندان