راه های انجام ارتودنسی پیشگیرانه

راه های انجام ارتودنسی پیشگیرانه | بهترین ایمپلنت اصفهان

بررسی راه های انجام ارتودنسی پیشگیرانه

متخصص ارتودنسی با حفظ کیفیت ساختار دهان و دندان، شدت مشکلات مربوط به راستای نامناسب دندان‌ها را کاهش داده و یا از بروز این مشکلات جلوگیری می‌کند. در صورت تشخیص زودهنگام مشکلات دندانی، دوره درمان کوتاه‌تر و هزینه درمان در مقایسه با هزینه مورد نیاز جهت رفع مشکلاتی که در اثر عدم درمان در آینده ایجاد خواهند شد، کمتر خواهد بود. در ادامه این مطلب سایت دکتر حسین برجیان بهترین ایمپلنت اصفهان راه های انجام ارتودنسی پیشگیرانه را مورد بررسی قرار می دهیم.

برخی از روش‌های درمانی ارتودنسی پیشگیرانه شامل موارد زیر می‌باشند:

سربند (هدگیر) ارتودنسی

هدگیر یک ابزار ارتودنسی پیشگیرانه است که جهت تصحیح نحوه قرار گرفتن دندان‌های آسیای بالا و پایین بر روی یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ابزار همچنین برای ایجاد فضای اضافی جهت تنظیم راستای دندان‌های دائمی استفاده می‌شود. هدگیر اصولاً در منزل و شب‌ها در حین خواب استفاده می‌شود.

ابزار نگهدارنده فضا

دندان شیری به قرارگیری دندان دائمی در موقعیت مناسب کمک می‌کند. در صورت از دست رفتن زودهنگام دندان شیری در اثر وارد شدن ضربه و یا بیماری‌های دندانی، امکان دارد به استفاده از ابزار نگهدارنده فضا (فضا نگهدارنده) نیاز باشد. در صورت عدم استفاده از این ابزار، امکان دارد دندان‌های مجاور به محل دندان‌های شیری حرکت کرده و از رشد دندان دائمی جلوگیری کنند و یا باعث رشد نامرتب و نامنظم و راستای نامناسب دندان‌ها شوند.

نگهدارنده فضا یک ابزار ارتودنسی است که فضای بین دندان‌ها را باز نگه می‌دارد تا دندان دائمی بتواند در موقعیت مناسب خود رشد کند. این ابزار ارتودنسی می‌تواند نیاز به درمان ارتودنسی اضافی در آینده را رفع کند.

مزیت های انجام ارتودنسی پیشگیرانه | بهترین دندانپزشک اصفهان

رویش هدایت‌شده

در این روش ارتودنسی پیشگیرانه، در زمان رویش دندان‌های دائم جلو (در حدود شش سالگی) می‌توان از رویش نامرتب دندان‌ها جلوگیری کرد و یا آن را کاهش داد. این روش با ایجاد فضای بیشتر جهت رشد دندان‌ها و فراهم کردن شرایط مورد نیاز جهت حفظ راستای طبیعی دندان‌ها انجام می‌شود. در ارتباط با استفاده از این روش درمانی بایستی با دندان‌پزشک مشورت شود.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین ایمپلنت اصفهان

کشیدن زودهنگام دندان‌های کودک

در برخی از مواقع دندان شیری در زمان مناسب نمی‌افتد (یا این که دندان شیری به خودی خود نمی‌افتد). در چنین مواردی امکان دارد دندان دائمی در محل نامناسب رشد کند چرا که دندان شیری از محل خود خارج نشده است. دراین صورت ممکن است جهت رشد دندان به شکل صحیح و ایجاد فضای کافی برای رشد دندان دائمی، کشیدن دندان شیری الزامی باشد.

مکیدن انگشت شست

مکیدن بیش از حد انگشت شست می‌تواند باعث شود تا فک یا دندان‌های بالا به سمت جلو رشد کنند و در این صورت امکان دارد اُوربایت (جلو بودن دندان‌های بالا نسبت به فک پایین) ایجاد شود و به درمان ارتودنسی نیاز داشته باشد. با استفاده از ابزار مناسب دندانی تمایل کودک برای چنین عاداتی از بین می‌رود و نیاز به انجام درمان پرهزینه ارتودنسی در آینده رفع می‌شود.

 

توجه :

  • صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شد.

مطالعه بیشتر :

علل تعویض آمالگام با کامپوزیت

بررسی موم ارتودنسی

کاربرد انواع روکش پرسلن به فلز

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ