راه های درمان عفونت دندان روکش شده

راه های درمان عفونت دندان روکش شده | بهترین دندانپزشک اصفهان

بررسی راه های درمان عفونت دندان روکش شده

در این مطلب از سایت دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان راه های درمان عفونت دندان روکش شده را بررسی خواهیم کرد. همراهمان باشید.

نوع درمانی که فرد برای عفونت دندان دریافت می‌کند به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله:

محل اولیه آبسه

• احتمال گسترش عفونت و میزان گسترش
  • میزان واکنش سیستم ایمنی بدن به عفونت
  • درمان‌های احتمالی عفونت دندان شامل موارد زیر است:

درمان ریشه

درمان ریشه (RCT) ممکن است برای درمان آبسه در اعماق دندان لازم باشد. این روش شامل سوراخکاری در دندان برای از بین بردن عفونت و باکتری‌های جمع شده در ریشه است.

سپس دندانپزشک فضا را با ماده‌ای لاستیک مانند به نام “گوتا پرکا” پر خواهد کرد. هنگامی ‌که دندان بهبود یافت، آن را با روکش یا مواد پر کننده دائمی ‌ترمیم می‌کند تا از عفونت‌های بعدی جلوگیری شود.

آپیکواکتومی‌

گاهی اوقات، RCT برای رهایی از عفونت دندان کافی نیست. در چنین مواردی، دندانپزشک ممکن است روشی به نام آپیکواکتومی ‌یا برداشتن انتهای ریشه را توصیه کند. این روش شامل باز کردن لثه‌ها برای از بین بردن انتهای ریشه دندان همراه با هرگونه بافت آلوده است.

تغییر رنگ دندان بعد از عصب کشی | بهترین جراح لثه اصفهان

آنتی بیوتیک

همچنین ممکن است دندانپزشک برای کاهش عفونت و جلوگیری از انتشار آن، آنتی بیوتیک تجویز کند.

اگر عفونت قبلا گسترش یافته باشد، ممکن است لازم باشد فرد دوره درمان آنتی بیوتیکی خود را طولانی‌تر کند. ممکن است لازم باشد که متناوباً از نوع دیگری از آنتی بیوتیک استفاده شود. اگر عفونت شدید باشد، ممکن است فرد نیاز به بستری در بیمارستان و دریافت آنتی بیوتیک به صورت داخل وریدی داشته باشد.

تخلیه

در موارد خاص ممکن است لازم باشد چرک به طور مستقیم از محل عفونت تخلیه شود.

به عنوان مثال، ممکن است تخلیه برای حذف چرک از آبسه پارافارینگل در پشت دهان لازم باشد.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان

تعویض روکش

برای درمان پوسیدگی زیر دندان ممکن است لازم باشد روکش خود را برداشته و تعویض کنید. بسته به اندازه پوسیدگی ممکن است لازم باشد روکش جدید برای شما ساخته شود تا مساحت بیشتری را پوشش دهد.

اگر نیاز به تعویض روکش دندان دارید یا فکر می‌کنید ممکن است به یک روکش دندان نیاز داشته باشید، مراحل کار ساده است. برای ایجاد فضای روکش، دندان باید کمی ‌ساییده شود. سپس دندانپزشک از دندان قالب می‌گیرد و یک روکش با طراحی سفارشی تهیه می‌کند. وقتی روکش شما آماده شد، روی دندان شما سیمان شده و با انجام روتین بهداشت دهان و دندان مناسب، 10 سال یا بیشتر دوام خواهد داشت.

کشیدن دندان

در موارد شدیدتر، اگر پوسیدگی در تمام دندان شما گسترش یافته و دیگر قابل بازیابی و درمان نیست، مجبور به کشیدن دندان هستید.

راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم

• صحت علمی مطلب منتشر شده فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شده است.