روش های پیشگیری و درمان نارسایی ایمپلنت دندان

روش های پیشگیری و درمان نارسایی ایمپلنت دندان | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

بررسی روش های پیشگیری و درمان نارسایی ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان، امروزه می تواند احتیاج افراد به یک یا چند دندان را مرتفع سازد لبخندی زیبا رو به شما دهد. ایمپلنت دندان، فرآیندی است که ضمن اینکه درصد موفقیت بالایی دارد و فقط حدود ۵ درصد از کل عمل های ایمپلنت با شکست مواجه می شوند. در ادامه این مقاله سایت دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان به مطالعه و بررسی روش های پیشگیری و درمان نارسایی ایمپلنت دندان خواهیم پرداخت.

تعریف نارسائی ایمپلنت

نارسائی ایمپلنت دندان اتفاقی است که بسیار کم اتفاق می افتد. شاید فکر کنید نارسائی به دلیل پس زدن ایمپلنت از سمت بدن شما بدون هیچ دلیلی رخ دهد اما اینطور نیست. شکست عمل ایمپلنت دندان همان نارسائی ایمپلنت دندان است و بروز آن حتما دلیلی دارد و باید یکی از عوامل تأثیر گذار در شما وجود داشته باشد.

برخی از این عوامل ، مراقبت ضعیف بعد از ایمپلنت، تجربه و مهارت کم دندانپزشک برای کاشت ایمپلنت و شرایط سلامتی شخص است که می تواند از دلایل بروز نارسائی ایمپلنت دندان باشد.

مطلب پیشنهادی : عوامل و علائم بروز نارسائی در ایمپلنت دندان

یکی از راه‌هایی که میتوانید مانع از شکست ایمپلنت شوید، شناخت عوامل بروز و تشدید نارسائی است. با شناخت عوامل تاثیرگذار در نارسائی ایمپلنت شما می توانید تا حد زیادی از آن جلوگیری کنید. پس دلایل نارسایی ایمپلنت را بشناسید و آن ها را جدی بگیرید.

درمان های نارسایی ایمپلنت دندان

اولین گام جهت درمان ایمپلنت شده، علت ‌یابی آن است که باید به متخصص ایمپلنت مراجعه کرده و وضعیت ایمپلنت مورد بررسی قرار گیرد و با توجه به علت شکست، پروسه درمان آغاز می شود. مثلا اگر:

  • علت بیماری پری ایمپلنت باشد لازم است که با نظر پزشک داروهای لازم برای رفع عفونت مصرف شود.
  • اگر براثر ضربه ایمپلنت آسیب دیده باید درصورت لزوم پیوند استخوان برای تقویت بافت پشتیبان ایمپلنت انجام شود.
  • اگر مشکل عدم رعایت اصول بهداشتی است، توصیه این است که مراقبت های پس از ایمپلنت را جدی بگیرید.
  • اگر دلیل شکست ایمپلنت، بیماری های خودایمنی یا دیابت است لازم است که با پزشک مربوطه مشورت و بیماری را تحت کنترل قرار گیرد سپس اقدام به ترمیم یا کاشت ایمپلنت بفرمایید.

بهترین ایمپلنت اصفهان, بهترین جراح لثه اصفهان, بهترین دندانپزشک اصفهان, بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان, بهترین متخصص لیزر دندانپزشکی, جراحی لیفت لثه با لیزر, دکتر حسین برجیان, لیزر دندانپزشکی اصفهان

عفونت ایمپلنت دندان

متورم شدن در ناحیه ریشه ی دندان یا لثه را عفونت دندان می گویند. ایمپلنت دندان ممکن است با عارضه و ریسک هایی همراه باشد. جهت اقدام برای ایمپلنت، بادقت بررسی کرده و در انتخاب متخصص ایمپلنت نهایت سخت گیری را داشته باشید. مهارت و دقت متخصص ایمپلنت سهم زیادی در به حداقل رساندن عوارض و ریسک های بعد از ایمپلنت را داراست. انجام ایمپلنت دندان در کلینیک لیزر دندانپزشکی نجم توسط دکتر حسین برجیان با استفاده از بهترین مواد و روش های روز دنیا انجام می گردد.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

مشکلات پس از ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان هم مانند هرجراحی دیگر ممکن است ریسک ها و مشکلاتی را در کوتاه مدت یا بلند مدت داشته باشد. از مشکلاتی که ممکن است برای دندان ایمپلنت شده بوجود بیاید می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • عفونت ایمپلنت دندان
  • لق شدن ایمپلنت دندان
  • خونریزی و جراحت در ناحیه ایمپلنت
  • شکستن یا ترک خوردگی یا لب پر شدن روکش ایمپلنت دندان

جمع بندی

در این مقاله در مورد نارسائی ایمپلنت دندان و عوامل، علائم، راه های پیشگیری از آن و در نهایت درمان آن بیان شد. نارسائی ایمپلنت دندان اتفاق بسیار نادری است اما برای اجتناب از آن بهتر است پیش از اقدام برای ایمپلنت، تمامی جوانب و عوامل مؤثر در شکست و نارسائی ایمپلنت دندان را با شرایط جسمی خود مطابقت دهید.

راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم

توجه :

  • صحت علمی مطلب منتشر شده فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شده است.

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ