پیشگیری و درمان دندان‌ سیاه کودکان

پیشگیری و درمان دندان‌ سیاه کودکان | بهترین دندانپزشک اصفهان

پیشگیری و درمان دندان‌ سیاه کودکان

خبر خوب این است که روش‌هایی برای جلوگیری و از بین بردن لکه‌های سیاه روی دندان کودکان شما وجود دارند. در حقیقت، جلوگیری از لکه‌های سیاه می‌تواند به راحتی با آموزش مسواک زدن و استفاده از نخ دندان به کودکتان باشد. اقدامات پیشگیری دیگر می‌تواند به جلوگیری از تشکیل لکه‌های سیاه کمک کند. در این مطلب از سایت دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان پیشگیری و درمان دندان‌ سیاه کودکان را بررسی خواهیم کرد.

زاهکارهای کمک به پیشگیری از بروز لکه‌های سیاه روی دندان

  • محدود کردن میزان مصرف نوشیدنی‌های گازدار و نوشیدنی‌های انرژی‌زا.
  • به آن‌ها یک نی برای نوشیدن بدهید تا از تماس مایعات با دندان‌هایشان جلوگیری کنند.
  • پس از خوردن یا نوشیدن، به آن‌ها آب یا آدامس‌های بدون شکر برای جويدن بدهيد.
  • تشویق به مسواک زدن و نخ دندان کشیدن حداقل دو بار در روز.

تدوین یک برنامه برای مسواک زدن ممکن است به کودک شما کمک کند عادت‌های صحیح بهداشت دهان و دندان را بیاموزد و از آن‌ها استفاده کند. در صورت امکان، مسواک زدن دندان‌های آن‌ها بلافاصله بعد از خوردن غذایی که ممکن است باعث ایجاد لکه شود، می‌تواند یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از لکه‌های سیاه باشد. علاوه بر این، به کودک خود اجازه ندهید غذا یا نوشیدنی‌هایی را که باعث سیاه شدن دندان‌ها می‌شوند به میزان زیاد مصرف کند.

اگر مسواک در دسترس نباشد، جویدن آدامس بدون قند بعد از خوردن یا نوشیدن می‌تواند به جلوگیری از تشکیل تارتار سیاه روی دندان کمک کند. آدامس در ترشح بزاق و خنثی‌سازی اسیدها از غذا و نوشیدنی تاثیر می‌گذارد. بزاق به پاک کردن پلاک دندان قبل از سفت شدن کمک می‌کند.

درمان های دندان‌ سیاه کودکان

لکه‌های سیاه موجود معمولاً قابل درمان هستند. درمان دندان‌های سیاه ممکن است شامل داروهای خانگی یا محصولات سفید کننده بدون نسخه باشد. با این حال، امن‌ترین راه برای درمان لکه‌های سیاه دندان، مراجعه به پزشکی است که متخصص دندانپزشکی اطفال است.

دلایل ایجاد فاصله بین دندان ها در کودکان | بهترین دندانپزشک اصفهان

چندین گزینه درمانی برای لکه‌های سیاه روی دندان وجود دارد. دریافت درمان تخصصی لکه‌های سیاه از یک دندانپزشک معتمد موثرترین روش برای از بین بردن لکه‌ها است. اگر لکه‌های دندان کودک شما به دلیل وجود تارتار یا حفره است، مراجعه به دندانپزشک ضروری است.

یک دندانپزشک از ابزارهای حرفه‌ای برای تراشیدن تارتار و پلاک استفاده خواهد کرد. استفاده از برخی از درمان‌های خانگی یا داروها بر روی دندان‌ها، خصوصاً دندان‌های در حال رشد کودکان خردسال، ممکن است سخت باشد. دندانپزشکان می‌توانند به کودک شما کمک کنند تا احساس امنیت کند و با او صحبت کنند تا اهمیت عادت‌های خوب مسواک زدن و نخ دندان کشیدن را درک کند.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان

اگر دندان کودک شما دارای لکه سیاه و سفید داخلی مانند حفره است، مهم است که فوراً وقت یک ملاقات با دندانپزشک تعیین کنید. پوسیدگی دندان سیاه می‌تواند با گذشت زمان بدتر شود. کمک گرفتن از دندانپزشک حرفه‌ای می‌تواند با از بین بردن پوسیدگی، دندان کودک شما را نجات دهد.

گزینه‌های درمانی خود را به طور مفصل با دندانپزشک خود در میان بگذارید.

سایر روش های درمانی:

  • تاج‌های سفید دندان مرده را می‌پوشاند، نه برای محافظت بلکه برای زیبایی.
  • حذف و جایگزینی. کشیدن دندان کودک و جایگزینی آن با بریج یا ایمپلنت گزینه دیگری است.
  • عصب کشی. در این روش کل عصب و ریشه آلوده دندان استخراج می‌شود که اغلب به تاج نیاز دارد.
  • خالی گذاشتن جای دندان گزینه ديگر است، به شرطی که کودک شما را آزار ندهد. شما و دندانپزشک باید مراقب تغییرات دندان کودک خود باشید.

راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم

توجه :

  • صحت علمی مطلب منتشر شده فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شده است.

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ