کاربرد ها و مزایای جراحی ایمپلنت دیجیتال چیست؟

کاربرد ها و مزایای جراحی ایمپلنت دیجیتال چیست؟ | بهترین جراح لثه اصفهان

بررسی کاربرد ها و مزایای جراحی ایمپلنت دیجیتال

جراحی ایمپلنت دیجیتال (که به آن جراحی ایمپلنت با هدایت دیجیتال نیز گفته می‌شود) از یک شبیه‌سازی کامپیوتری سه بعدی برای بررسی وضعیت استخوان و موقعیت عصبی استفاده می‌کند. با استفاده از این اطلاعات، یک دندانپزشک زیبایی معتبر می‌تواند با حداقل برش جراحی را انجام دهد. از آنجا که عمل جراحی ایمپلنت دیجیتال بر ایجاد کوچکترین برشِ ممکن تمرکز دارد، درد در مقایسه با جراحی ایمپلنت سنتی به شدت کمتر خواهد بود. در مقاله امروز سایت دکتر حسین برجیان بهترین جراح لثه اصفهان قصد مطالعه و بررسی کاربرد ها و مزایای جراحی ایمپلنت دیجیتال داریم.

در حین انجام عملیات دندانپزشکی، از یک راهنمای دقیق بر روی دندان‌ها استفاده می‌شود تا اطمینان حاصل شود که آسیبی به عصب یا دندان‌های اطراف وارد نمی‌شود. این راهنما همچنین به دندانپزشکان کمک می‌کند تا برش‌هایی دقیق و در عین حال کوچک را برای جایگذاری ایمپلنت دندان ایجاد کنند. اکنون با روش جدید کاشت دندان دیجیتال، پزشکان می‌توانند سریعتر و راحت‌تر از گذشته فرآیند شما را انجام دهند.

مطلب پیشنهادیموارد قابل درمان با ایمپلنت‌های دندانی زیر پریوستال

انجام جراحی با حداقل برش

ایده‌ی جراحی با حداقل برش این است که اگر بیماران می‌خواهند درد و ناراحتی اندک و زمان بهبودی کوتاهی داشته باشند، باید حداقل میزان برش را تحمل کنند. برای ایمپلنت‌های دندانی، این بدان معنا است که برش‌های کوچکی ایجاد می‌کنید که نیازی به بخیه نخواهند داشت.

جراحی با حداقل برش نیز برای کاهش قابل‌توجه میزان خونریزی و تورم بعد از جراحی دندان بسیار مناسب است. از طرف دیگر، جراحی با برش عمومی به دندانپزشک نیاز دارد تا لثه را تا انتهای استخوان بریده و موقعیت اعصاب شما را بررسی کند و وضعیت استخوان را معاینه نماید.

میزان درد کمتر از سایر جراحی‌های ایمپلنت دندان

با جراحی سنتی ایمپلنت دندان، لثه باید در تمام طول محل جایگذاری ایمپلنت بریده شود. به همین دلیل است که اکنون بسیاری از بیماران به جراحی ایمپلنت دیجیتال روی آورده‌اند. جراحی ایمپلنت دیجیتال به حداقل برش نیاز دارد زیرا از عکس سی تی اسکن سه بعدی برای بررسی وضعیت استخوان و موقعیت عصبی استفاده می‌کند. از طرف دیگر، جراحی سنتی ایمپلنت دندان نیاز به ایجاد یک برش بزرگ در امتداد لثه‌ها تا استخوان دارد.

حفره‌ای که برای قرار دادن ایمپلنت دندان ایجاد می‌کنیم، به قدری کوچک است که نیازی به بخیه زدن ندارد. این کار نه تنها دوره‌ی بهبودی شما را کاهش می‌دهد، بلکه خطر تورم، خونریزی و عفونت را نیز کم می‌کند. معمولاً کل جراحی ایمپلنت دیجیتال برای هر ۱ تا ۲ ایمپلنت دندان حدود ۱۰ تا ۲۰ دقیقه طول می‌کشد.

مزیتهای  ایمپلنت‌های دندانپزشکی دیجیتال

لازم به یادآوری است که با استفاده از ایمپلنت‌های دیجیتال دندان، شما همچنان از تمام مزایای کاشت دندان سنتی بهره مند می‌شوید. این شامل:

  • ظاهر طبیعی دندان
  • عملکرد طبیعی دندان
  • بدون مراقبت ویژه
  • استخوان فک را تحریک می‌کند تا ساختار صورت را حفظ کند.
  • می‌تواند یک عمر طول بکشد (مطالعات بالینی عملکرد ۳۰+ ساله را ثابت می‌کند)
  • پزشکان هیچ یک از این مزایا را در روش کاشت دندان دیجیتال فدا نمی‌کنند. اما این روش با مزایای اضافی همراه است.

کاربرد ها و مزایای جراحی ایمپلنت دیجیتال چیست؟ | بهترین جراح لثه اصفهان

روش شاتر

یکی از بهترین مزایای ایمپلنت‌های دیجیتال دندان این است که این عمل طولانی نمی‌شود. در حالی که جراحی ایمپلنت دندان سنتی برای دو ایمپلنت می‌تواند ۱۳۰ دقیقه یا بیشتر طول بکشد، مرحله جراحی ساختگی روش دیجیتال به ما امکان می‌دهد قبل از آن همه جزئیات را بررسی کرده و روش را بهینه کنیم. در نتیجه، انجام کاشت دندان شما ممکن است در کمتر از ۱۵ دقیقه طول بکشد.

دندان‌های خود را سریعتر بگیرید

با ایمپلنت‌های دیجیتال دندان، به احتمال زیاد دندان موقت خود را در همان روز تهیه می‌کنید. و به طور کلی به احتمال زیاد سریعتر ترمیم می‌شوید، به طور متوسط ۵-۷ روز، در مقایسه با روش‌های سنتی ۱۲۳ روز.

روش راحت‌تر

بسیاری از افراد نگران هستند که آیا یک روش کاشت دندان آسیب ببیند، اما با بیهوشی مدرن، هیچ گونه ناراحتی در طول عمل وجود ندارد. و با استفاده از روش کاشت دندان دیجیتال دندانپزشکان می‌توانند ناراحتی را حتی بیشتر کاهش دهند. با این روش نیازی به برش و بخیه نیست. مرحله جراحی ساختگی همچنین به ما امکان می‌دهد روش حداقل اختلال در لثه و فک را بهینه کنیم.

و اگر هنوز نگران این عمل هستید، دندانپزشکان برای کمک به شما در آرامش بیشتر، دندانپزشکی آرام بخشی را ارائه می‌دهند.

بازدید کمتر به دندانپزشک

با یک روش سنتی کاشت دندان، شما باید تقریباً در هر مرحله از برنامه ریزی در مطب باشید. این ممکن است به معنای حداقل هفت بار مراجعه به دندانپزشک برای یک ایمپلنت دندانی باشد. اما با استفاده از ایمپلنتهای دیجیتال دندان، دندانپزشکان می‌توانند با کار بر روی مدل دیجیتالی، برنامه ریزی‌های زیادی را بدون حضور شما انجام دهند.

اما با استفاده از ایمپلنت‌های دیجیتال دندان، دندانپزشکان می‌توانند با کار بر روی مدل دیجیتالی، برنامه ریزی‌های زیادی را بدون حضور شما انجام دهند. این بدان معنی است که شما می‌توانید ایمپلنت دندان خود را فقط با سه بار مراجعه به مطب انجام دهید.

زمان بازیابی کوتاه

از آنجا که این روش بدون برش و بدون بخیه انجام می‌شود، بهبودی از عمل نسبتاً کوتاه است. و اگرچه درد شخصی و متغیر است، اما افراد احتمالاً ناراحتی بسیار کمتری نسبت به این روش جراحی کاشت دندان را با استفاده از روش‌های سنتی تجربه می‌کنند.

نتیجه گیری عالی

در روش سنتی کاشت دندان، ایمپلنت‌ها قرار داده می‌شوند و سپس باید ترمیم‌های دندانی متناسب با محل کاشت برنامه ریزی شود. گاهی اوقات آنچه به نظر می‌رسد برای قرار دادن بهینه برای کاشت ممکن است برای تاج مطلوب نباشد، برای متناسب بودن با کاشت باید به خطر بیفتد.

اما با روش کاشت دندان دیجیتال، می‌توانیم کل کاشت را به طور همزمان برنامه ریزی کنیم. با تصمیم گیری در مورد بهترین محل قرارگیری برای ریشه و بهترین شکل برای تاج، بریج یا دندان مصنوعی به طور همزمان، می‌توان دو قسمت را با هم بهینه کرد، بنابراین تاج هرگز قربانی یا کوتاه نمی‌شود.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان 

دقت و ثبات بزرگتر

به عنوان بخشی از روش برنامه ریزی، دندانپزشکان راهنمای جراحی را برای قرار دادن مستقیم ایمپلنت‌های دندانی طراحی و تولید می‌کنند. سیستم دیجیتال در مقایسه با سایر گزینه‌های برنامه ریزی دارای دقت شگفت انگیزی است. میانگین انحراف در محل کاشت با این سیستم فقط ۰.۹ درجه است. با سایر راهنماهای جراحی، میانگین انحراف کاشت ۲.۵ درجه یا حتی ۴.۹ درجه است. دقت بیشتر با این سیستم به این معنی است که ایمپلنت‌‍ها و ترمیم‌ها کاملاً در کنار هم قرار می‌گیرند و ثبات بیشتری می‌دهند.

میزان دقت و اطمینان از جراحی ایمپلنت با هدایت دیجیتال

گردش کار دیجیتال برای جراحی ایمپلنت به کمک رایانه شامل طیف وسیعی از مراحل منجر به تولید یک طرح مجازی ۳ بعدی با پروتز است که توسط راهنما و پروتکل جراحی به دهان بیمار انتقال می‌یابد. اعتقاد بر این است که جراحی ایمپلنت هدایت شده در مقایسه با جراحی ایمپلنت با دست آزاد دقیق و قابل اعتماد است. با این حال، ممکن است در نتیجه خطاهای انباشته شده در کل جریان کار دیجیتال، انحراف بین برنامه مجازی کاشت و موقعیت واقعی کاشت رخ دهد.

نکته :

  • صحت علمی مطلب منتشر شده فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شده است.

راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم


دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ