آشنایی با مراحل انجام ونیر کامپوزیت آی پی اس

آشنایی با مراحل انجام ونیر کامپوزیت آی پی اس | بهترین دندانپزشک اصفهان

بررسی مراحل انجام ونیر کامپوزیت آی پی اس

در این مقاله از دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان مراحل انجام ونیر کامپوزیت آی پی اس را مورد بررسی قرار می دهیم. مراحل انجام ونیر کامپوزیت به ترتیب عبارت است از:

تمیز کردن دندان ها:

به منظور استفاده از ونیر کامپوزیت آی پی اس لازم است ابتدا دندان ها به طور کامل تمیز شوند تا هرگونه جرم و یا پلاک که روی سطح دندان ایجاد شده است، پاک شود و سطحی تمیز برای قرار دادن کامپوزیت ایجاد شود.

خشک کردن کامل دهان:

پس از این مرحله دندان ها کاملا خشک می شوند سپس پاک می شوند تا مطمئن شوید که هیچگونه رطوبت بزاقی روی دندان وجود ندارد تا در عملکرد مواد باندینگ اختلال ایجاد نشود. بعد از آن سطح جلویی دندان ها با مواد اسیدی متخلخل می شوند تا یک سطح مناسب برای کار گذاشتن روکش ونیر ایجاد شود. این روکش به چسبیدن ونیر کامپوزیت به دندان ها کمک می کند.

قراردادن چسب باندینگ :

در قدم آخر از مواد باندینگ (چسب) روی سطح دندان ها استفاده می شود و مواد ونیر کامپوزیت آی پی اس به آرامی روی دندان ها قرار داده می شود. در این مرحله فرایند اضافه کردن، برداشتن و آماده کردن مواد ونیر کامپوزیت به‌همراه صیقل زدن آن‌ تکرار می شود تا به‌ این ترتیب روکش نهایی ونیر ایجاد شود.

روش های مراقبت از لمینت دندان | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

چسباندن کامپوزیت روی دندان:

در انتها لایه نازکی از ونیر کامپوزیت آی پی اس روی سطح دندان قرار داده می شود و از آن جایی که لایه قرار داده شده بسیار نازک می باشد؛ بنابراین برای جبران این ضخامت نیازی به تراش دادن دندان نمی باشد. در ونیر کامپوزیت آی پی اس دندان ها تراشیده نمی شوند مگر برای اصلاح نا مرتب بودن دندان ها و یا کوچکتر کردن سایز آن ها. همچنین درمان تمامى دندان هاى‌ مورد نظر دریک جلسه قابل انجام‌ است.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان

طول عمر ونیر کامپوزیت آی پی اس

طول عمر ونیر کامپوزیت آی پی اس به‌عوامل مختلفی‌ همچون جنس دندان ها، رعایت بهداشت و عادات غذایی بستگی دارد. در صورتی‌که ونیر کامپوزیت به‌درستی صورت گیرد. و بعد از آن ‌مراقبت های لازم توسط بیمار به خوبی رعایت گردد به احتمال قطع ونیر کامپوزیت آی پی اس جزء یکی‌ از با دوام‌ ترین درمان ها در حوزه دندانپزشکی به‌حساب می‌آید. لمینت و کامپوزیت هم نیازمند مراقبت هستند و با فشار بر روی دندان‌ها و… دچار شکستگی می‌شوند، اما این ایرادات قابل ترمیم مجدد هستند.

توجه :

  • صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان، مسترشیپ پیوند لثه و استخوان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شد.

مطالعه بیشتر :

مزیت های ونیر کامپوزیت نسبت به پرسلن

عوامل ایجاد کننده دندان خرگوشی

معرفی انواع دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ