معرفی انواع دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت

معرفی انواع دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت | بهترین دندانپزشک اصفهان

بررسی انواع دندان مصنوعی برپایه ایمپلنت

در این مقاله از دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان انواع دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت را مورد بررسی قرار می دهیم. در اینجا انواع دندان مصنوعی برپایه ایمپلنت آورده شده است:

رزین اکریلیک

رزین فلزی اکریلیک نوع اولیه پروتز ایمپلنت ثابت است. این نوع پروتز دندان نتایج عالی، بادوام و قابل اعتمادی را ارائه می دهد. با رزین فلزی اکریلیک، یک چارچوب فلزی ساخته و طراحی شده است تا به حفظ رزین اکریلیک متصل به ایمپلنت کمک کند. دندان های مصنوعی برپایه ایمپلنت با رزین فلزی اکریلیک از CAD/CAM در ساخت فریم  استفاده می‌کنند. این کار برای اطمینان از اینکه پروتز به خوبی در دهان شما قرار می گیرد انجام می‌شود. پروتز رزین فلزی اکریلیک به صورت پیچی روی محل های اباتمنت قرار می گیرد. بازیابی این نوع دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت در موارد تعمیر و تنظیم نسبتاً آسان است.

پروتز دندانی فلز سرامیک

پروتزهای فلزی سرامیکی شکل رایج‌تری از پروتزهای دندان مصنوعی برپایه ایمپلنت است. جنس سرامیک بسیار شبیه به مینای دندان است، بنابراین زیبایی دندان شما را افزایش می دهد. رنگ سرامیک را می توان طوری تنظیم کرد که شبیه دندان های طبیعی باقی مانده باشد. پروتزهای فلزی سرامیکی به گونه ای طراحی شده اند که هم دوام و هم قابلیت اطمینان را ارائه دهند.

مزایای دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

این نوع پروتزهای دندانی به گونه‌ای ساخته می‌شوند که به شدت روی ایمپلنت محکم شوند و در عین حال از روکش‌های چینی بادوام اطمینان حاصل شود. یک فرآیند CAM برای ایجاد چارچوب فلزی برای پروتزهای فلزی-سرامیکی استفاده می شود. برای اطمینان از دقت کامل قوس، یک واکس‌آپ کامل چارچوب در یک آلیاژ سرامیکی-فلزی ریخته‌گری می‌شود.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان

پروتز دندانی تمام سرامیک

یک پروتز تمام سرامیکی شبیه به فلز سرامیک منهای فریم فلزی است. زیرسازی پروتزهای دندان تمام سرامیکی به جای فلز از سرامیک یا زیرکونیا ساخته شده است. این نوع پروتز برای بیمارانی که واکنش های آلرژیک به فلز دارند به شدت توصیه می شود. اینها ۳ نوع پروتز دندان مصنوعی برپایه ایمپلنت هستند که ممکن است برای بازیابی دندان های از دست رفته شما توصیه شود. پروتزهای متکی به ایمپلنت فواید بسیاری برای سلامت دهان و دندان برای شما و عزیزانتان دارد.

توجه :

  • صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان، مسترشیپ پیوند لثه و استخوان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شد.

مطالعه بیشتر :

عوامل اثرگذار بر قیمت هیلینگ ایمپلنت

مزیت های ونیر کامپوزیت نسبت به پرسلن

عوامل ایجاد کننده دندان خرگوشی

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ