عوامل ایجاد کننده دندان خرگوشی

عوامل ایجاد کننده دندان خرگوشی | بهترین دندانپزشک اصفهان

بررسی عوامل ایجاد کننده دندان خرگوشی

در این مقاله از دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان عوامل ایجاد کننده دندان خرگوشی را مورد بررسی قرار می دهیم. دلایل متعددی باعث شکل گیری دندان خرگوشی می شود مثل:

ژنتیک

مهمترین دلیل ایجاد دندان های خرگوشی ژنتیک است. زیرا مشکل اصلی در این افراد کوچک بودن فک پایین نسبت به بالاست و این عارضه اکثرا در افراد یک خانواده دیده می شود

عادات نادرست

عادات رفتاری نادرست در دوران کودکی باعث می‌شوند که دندان ها کم کم به سمت جلو رشد کنند و در بزرگسالی به کامپوزیت دندان خرگوشی نیاز پیدا کنند. عاداتی مثل مکیدن پستانک، مکیدن مداوم انگشت، فشار دادن زبان به پشت دندان‌ها که اغلب در کودکان بخاطر مشکل لوزه‌ها و در بزرگسالان به‌دلیل استرس به وجود می آید.

شلوغی دندان‌ها

گاهی به دلیل وجود دندان‌های اضافی یا دندان‌های نهفته نظم دندان ها به هم می ریزد و دندان های جلویی از جای اصلی خودشان جابجا می شوند.

روش های درمان لکه های قرمز در دهان | بهترین جراح لثه اصفهان

بیماری

ظهور یک تومور یا کیست در فک بالا باعث رشد مداوم بافت نرم یا استخوانی قسمت بالای دهان و جلو آمدن دندان‌های جلویی می‌شود.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان

عوارض و خطرات دندان خرگوشی

دندان خرگوشی چهره افراد را تغییر می دهد که از نظر زیبایی در لبخند افراد تأثیرگذار است.اگر دندان ها با یکدیگر تناسب نداشته باشند باعث فشار به لثه و فک و دندان های دیگر می شود لذا دندان ها آسیب دیده هنگام خوردن یا جویدن دچار درد می شوند. دندان خرگوشی حتی برای برخی افراد دچار لکنت یا تنگی نفس می شود. شکستگی دندان در برخی افراد که دندان خرگوشی دارند بسیار شایع است.

روش های اصلاح دندان خرگوشی

مهم ترین علت اصلاح دندان خرگوشی آسیب پذیر بودن آن است. دندان های بیرون زده در فک فوقانی مستعد آسیب زیادی است. افراد در سنین کمتر درمان کنند چون در سنین پایین دندان نرم هستند و اصلاح راحت تر است.راه های مختلفی برای اصلاح دندان خرگوشی وجود دارد اما بهترین روش استفاده از لمینت دندان است. لمینت دندان با اصلاح دندان و ایجاد لبخندی زیبا، با پوششی نقایص دیگر دندان ها را می پوشاند. لازم به ذکر است که انتخاب نوع روش درمان وابسته به جنس و میزان انحراف دندان است.

توجه :

  • صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان، مسترشیپ پیوند لثه و استخوان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شد.

مطالعه بیشتر :

زمان مناسب ورزش بعد از کاشت ایمپلنت دندان

عوامل اثرگذار بر قیمت هیلینگ ایمپلنت

مزیت های ونیر کامپوزیت نسبت به پرسلن

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ