بررسی مزایا و معایب روکش پرسلن به فلز

بررسی مزایا و معایب روکش پرسلن به فلز | بهترین دندانپزشک اصفهان

آشنایی با مزایا و معایب روکش پرسلن به فلز

در ادامه این مطلب سایت دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان مزایا و معایب روکش پرسلن به فلز را مورد بررسی قرار می دهیم.

مزیت های استفاده از روکش پرسلن به فلز

قوی و بادوام هستند

بیش از 35 سال است که از روکش‌های PFM استفاده می‌شود. در حقیقت، بسیاری از بیماران همه‌ی روکش‌های پرسلنی خود را با روکش‌های PFM جایگزین می‌کنند. دلیل این امر، وجود فلز زیرینی که باعث می‌شود روکش شما قوی‌تر و بادوام‌تر باشد. این فلز اتصال به دندان را تقویت می‌کند.

مانند دندان‌های طبیعی شما هستند

رنگ و سایه‌های متنوعی برای انتخاب روکش دندان وجود دارد تا ظاهری مانند سایر دندان‌های شما داشته باشد. خاصیت منحصر به فرد پرسلن، شفافیت آن است و این شفافیت به شباهت داشتن روکش به دندان‌های طبیعی شما کمک می‌کند. (شفافیت پدیده‌ای است که در آن نور تا حدودی از جسم عبور می‌کند. دندان‌های طبیعی شما نیز تا حدی شفاف هستند.)

آن‌ها در دراز مدت از میزان موفقیت بسیار بالایی برخوردار هستند

بهترین قسمت از این روکش‌ها، دوام و استحکام آن‌ها است که با سایر ترمیم‌های امروزی قابل مقایسه نیست. این‌ها، بهترین موارد برای بیمارانی هستند که به دنبال ظاهر طبیعی و دوام می‌باشند.

وقتی بریج‌های دندانی برای بلند مدت مورد نیاز هستند و فرد مشکل دندان قروچه در شب دارد، روکش‌های PFM یک انتخاب ارجح است. از آنجا که این روکش‌ها ترکیبی از پرسلن و فلز هستند، در همه جای دنیا پذیرفته می‌شوند و برای درمانی که ارائه می‌کنند مشهور هستند. نه تنها بیماران بلکه پزشکان در سراسر جهان به کار این روکش‌ها اعتماد دارند.

مقایسه روکش زیرکونیا با سایر روکش ها | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

معایب استفاده از روکش پرسلن به فلز

از دست دادن بخش بسیار زیادی از ساختار دندان

از آنجایی که روکش‌های پرسلن به فلز، در زیر خود یک پایه فلزی دارند، دندان‌پزشک شما باید قسمت بزرگی از دندان شما را بتراشد تا بتواند روکش را به خوبی جا دهد. طبیعی بودن همیشه بهتر از همه چیز است. هرچه ساختار طبیعی دندان بیشتری در دهان داشته باشید، سلامت دهان و دندان شما بهتر خواهد بود. اگرچه، اگر روکشی با زیر پایه‌ی طلا را انتخاب کنید، دندان‌پزشک شما می‌تواند بخش بیشتری از دندان شما را نگه دارد.

امکان بروز التهاب لثه

روکش‌های پرسلن به فلز، بیشتر از انواع دیگر روکش احتمال ابتلا به بیماری‌های التهابی لثه را افزایش می‌دهند. البته روکش‌های با پایه طلا برای لثه‌های شما عالی است، زیرا بدن شما به خوبی آن را تحمل می‌کند.

(جینجیویت یک بیماری التهابی لثه است. قرمزی، تورم، درد و خونریزی از علائم این بیماری است.)

احتمال آسیب به دندان‌های مخالف

هنگامی که چیزی می‌جوید، دندان‌های هر دو فک شما با هم در تماس هستند. پرسلن تمایل دارد در دراز مدت دندان‌های مخالف (در فک مقابل) را از بین ببرد.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان

این روکش‌ها لبخند بسیار کامل و زیبایی به شما نمی‌دهند

روکش‌های پرسلن به فلز، ظاهر دندان‌های شما را ترمیم می‌کنند اما روکش‌های دیگر مانند روکش‌های تمام سرامیکی حالت و فرم بهتری را به دندان‌های شما می‌دهد. با گذشت مدت زمانی، خط لثه‌ای که روکش PFM روی آن قرار گرفته است، تیره‌تر می‌شود. یک خط خاکستری در آنجا ظاهر می‌شود که هنگام لبخند زدن قابل مشاهده است. وقتی که لثه‌های شما به دلیل فرایند پیری، شروع به تحلیل می‌کنند، این واقعیت بیشتر قابل مشاهده است.

روکش‌های پرسلن به فلز برای کسی که تحلیل لثه دارند (لثه به سمت استخوان‌هایتان می‌رود) مناسب نیست. آخرین فن‌آوری‌ها به دندان‌پزشکان اجازه می‌دهد تا روکش پرسلن را انتخاب کنند که حاشیه‌ی اتصالی محکم‌تری با لثه‌هایتان داشته باشند. این مسئله باعث می‌شود که حتی در هنگام تحلیل رفتن لثه‌ها، دیگر خط لثه سیاهی روی لثه‌ها مشاهده نشود.

امکان لب پریده شدن روکش‌ها

پرسلن های استفاده شده بر روی روکش‌های PFM می‌توانند هنگام خوردن و گاز زدن غذاهای بسیار سخت و سفت لب پر شوند.

توجه :

  • صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شد.

مطالعه بیشتر :

کاربرد انواع روکش پرسلن به فلز

نحوه ساخت پروتزهای دندانی

مقایسه ایمپلنت دندان و دندان مصنوعی

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ