جلوگیری از تعویض ایمپلنت

جلوگیری از تعویض ایمپلنت | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

روش های جلوگیری از تعویض ایمپلنت

گرچه ایمپلنت‌ دندان، احتمال از بین رفتن یا خراب شدن دارد، اما در صورتی که به درستی از آنها مراقبت کنید، می‌توانند تا پایان عمر دوام داشته باشند. اگر می‌خواهید از خراب شدن ایمپلنت دندان جلوگیری کنید، باید روزانه نسبت به رعایت بهداشت دهان خود متعهد باشید. در واقع، بهداشت دهانی مناسب، میانگین طول عمر ایمپلنت‌های دندان را تا چندین سال افزایش می‌دهد. این مطلب از سایت دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان نحوه جلوگیری از تعویض ایمپلنت را مورد بررسی قرار خواهد داد.

در حالی که بهداشت دهان، نقش مهمی در حفظ ایمپلنت دندانی ایفا می‌کند، عوامل دیگری وجود دارند که بر طول عمر ایمپلنت دندان تاثیر می‌گذارند. در اینجا برترین متغیرها را بیان می‌کنیم، که باید برای افزایش طول عمر ایمپلنت دندان در نظر بگیرید:

طرح درمان مناسب با استفاده از آنالیز دیجیتال سه بعدی، آنالیز قرارگیری دندان‌ها، ارزیابی استقامت فک، تصویربرداری اشعه ایکس و سی‌تی اسکن شروع می‌شود. داشتن یک طرح درمان صحیح قبل از انجام کار و ارزیابی عوامل خطر احتمالی از قبل، باعث موفقیت درمان می شود. دندانپزشکانی که در کاشت ایمپلنت تجربه کافی دارند، پروتکل‌های بسیاری را طی می‌کنند تا از بررسی همه عوامل و طرح کامل درمان، اطمینان حاصل کنند. همچنین، مناسب‌ترین و بهترین گزینه‌های درمانی را ارائه می‌دهند که راه‌ حلی موفق و طولانی مدت را به همراه خواهد داشت.

استفاده از سی‌تی دیجیتال راهنمای جراحی

در این روش، یک اسکن دیجیتال همراه با سی‌تی اسکن به کار گرفته می‌شود تا یک صفحه راهنمای سه بعدی ایجاد کند، که محل قرارگیری درست ایمپلنت را، در استخوان فک به آسانی مشخص می‌کند. با اینکار، جزئیات دقیق و تسهیل شده طرح درمان، تضمین می شود.

زمان بهبودی پیوند استخوان به ایمپلنت

دندانپزشک منتظر می ماند تا تصاویر دیجیتال و رادیوگرافی را ببیند و اطمینان حاصل کند که اتصال مناسبی بین تیانیوم ایمپلنت دندان و بافت استخوان بیمار ایجاد شده باشد. آن زمان است که دندانپزشک روند درمان را با ایجاد یک روکش سرامیکی دائم بر قسمت فوقانی ایمپلنت، ادامه می‌دهد. در ایمپلنت‌های سنتی دندان نیز، در اوایل کاشت، فشار تاج دندان را پس از جراحی بر ایمپلنت اضافه نمی‌کنند و به بدن فرصت می‌دهند تا بطور کامل بهبود یابد.

کاشت ایمپلنت پایه کوتاه | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

ارزیابی عوامل خطر قبل از انجام جراحی، باعث می‌شود، شرایط مناسب جهت عملکرد مناسب و تاثیرگذاری ایمپلنت دندان فراهم شود. همچنین، اگر عوامل مؤثری مانند سیگار کشیدن وجود دارد، قبل از انجام ایمپلنت دندان پزشک را مطلع کنید.

سلامت عمومی و سبک زندگی

کسانی که سیگار می‌کشند، نسبت به افراد غیر سیگاری و غیرالکلی، بیشتر در معرض خطر درمان ناموفق ایمپلنت قرار دارند. جهت بهینه کردن طول عمر ایمپلنت دندان، بهتر است که قبل و بعد از ایمپلنت، سیگار کشیدن را ترک کنید.

انجام بهداشت دهانی

حفظ و مراقبت از ایمپلنت دندان به این معنی است که روال روزانه بهداشت مناسب دهان را دنبال کنید که شامل مسواک زدن و نخ دندان است. بهداشت دهانی خوب نیز، به معنی مراجعه منظم به دندانپزشک و بررسی دندان‌ها است.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

کارهایی که با دندان انجام می‌دهید

اگر مواد سفت و خشک را گاز می‌زنید یا می‌جوید، ممکن است طول عمر ایمپلنت دندان شما کاهش یابد. باز کردن اجسام با دندان یا جدا کردن برچسب‌ها با دندان نیز، تاثیر منفی بر دوام ایمپلنت‌ دندان شما خواهد داشت.

محل ایمپلنت

فشار ناشی از جویدن بر ایمپلنتی که در قسمت انتهایی دهان قرار دارد، نسبت به ایمپلنتی که در قسمت جلویی دهان قرار گرفته، بیشتر است. به همین دلیل، ساییدگی ایمپلنت انتهای دهان، نسبت به ایمپلنت جلو بیشتر است و احتمال اینکه سریع‌تر از بین برود، وجود دارد.

کیفیت ایمپلنت و مهارت دندانپزشک

یک ایمپلنت دندانی بسیار با کیفیت، بیشتر از نوع ارزان‌ قیمت آن، دوام خواهد داشت. از خدمات دندانپزشکانی استفاده کنید که در قرار دادن و پیوند ایمپلنت به استخوان، مهارت داشته باشد. ایمپلنت دندانی با کیفیت بالا، می‌تواند تا چند دهه دوام داشته باشد.

توجه :

  • صحت علمی مطلب منتشر شده فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شده است.

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ